Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Arme Loebas zeg......weet je zeker dat het geen infectie is? Jerry heeft dat nl ook gehad toen hij werdt gecastreerd....die zn ene bal werdt ook ineens zo groot als een tennisbal en ook hij schreeuwde het toen uit van de pijn.....Ik moest toen iedere dag terug naar de DA om het schoon te laten maken....heeft zowat 8-10 dagen geduurd...
er kwam toen ook alleen een geleiachtig iets uit....
Maar goed jouw DA zal heus wel weten wat hij/zij doet.....

Vindt het alleen zo erg voor Loebas......en natuurlijk ook voor jouw......want je kunt echt niks doen....alleen maar het goed verzorgen.....

Heel veel sterkte ermee en een hele dikke knuffel voor Loebas
vannacht was kl*te, ik ben om half één naar beneden gegaan met Loebas. Paul moest er weer om half 7 uit en het waren al een paar slechte nachten hiervoor dus hij was kapot.
Ik heb op de bank gelegen, maar amper geslapen. Loebas was erg onrustig en lag steeds te piepen. Om half 7 ben ik naar boven gegaan, heb hem nog een Rimadyl gegeven en toen is hij eindelijk in slaap gevallen. Ik heb ook nog wat geslapen, tot een uur of 10. Het geluk is, dat ik deze week vrij ben.
Tocht heb ik het idee dat het wat beter is dan gisteren. Hij ligt nog wel steeds op dezelfde plek maar gister was hij steeds aan het rillen van de pijn, hij ligt er nu wat rustiger bij.
Om half 3 gaan we weer richting DA en ik hoop dat hij weer dezelfde spuiten krijgt als gisteren want dat heeft hem toch wel geholpen.

Ik heb nog niet gekeken hoe het er vandaag uitziet, wil niet teveel aan hem lopen trekken. Hij moet onderhand ook wel doodmoe zijn...

@ desert queen: de DA neemt steeds zijn temperatuur op, en die is goed dus het is niet ontstoken. Het is eigenlijk een verschrikkelijk grote bloeduitstorting die is gaan zwellen.
overigens is Loebas ook wel erg bedreven in het "zwelgen in zelfmedelijden" als je het mij vraagt. Ik had hem net recovetsem gegeven, en daarbij goed opgelet dat hij niet bewoog. Alleen zijn lip omhoog en die druppels erin.
Nu ligt hij al een kwartier te steunen en te kreunen, omdat ik hem die druppels gegeven heb  ::) ::)
Fido schreef: potverdrie lees het net, vol medelijden.
Het gebeurd ook wel eens bij mannen en het is idd erg pijnlijk en helemaal niet leuk.

dikke X voor Loebas maar niet te hard hè? anders nog een rede om te pieppen  ;)

Sterkte met de verzorging!
Da's waar ook! Lang geleden bij heer Kruimel .... had ik al weer verdrongen  ;D
En dat was dan nog een kleine operatie, niks ballen deruit maar gewoon de leiding doorknippen.
Hij kreeg het advies om een hele strakke zwembroek aan te trekken tegen het zwellen. Dat hielp wel. Maarja, daar heeft Loebas nou niks meer aan, de ziel.
Door Lil
barfje schreef: Nee, geen Calendula-emulsie. Dat werkt normaal verzachtend maar irriteert ook enorm dan.
Het moet speciale brandwondenzalf zijn wat een stof bevat dat brand eruit trekt. Een soort mentholachtige substantie. Reken maar dat mijn mannetje het heerlijk vond toen hij doorhad dat het zo verkoelde en verzachtte.
Ik had het merk Hydrocortiderm voor brandwonden van de eerste graad.
Er zullen allicht op homeopatisch gebied soortgelijke zalven zijn, maar dit hielp erg goed.
Bij Boris idem dito. Hij was helemaal zwart, de balzak en zijn hele penis, die was ook dik. Als hij moest plassen begon hij heel hard te schreeuwen (kwam ook maar een dun straaltje uit). Met hydrocortiderm was het na twee keer smeren al stukken minder en na drie dagen was de zwelling weg en na een week het zwarte, gewoon verbazingwekkend!

Al een beetje kunnen slapen?

Dikke kus  :-*
hij heeft weer dezelfde spuiten gehad vanmiddag, hopen dat het nu verder slinkt.
Morgen ga ik hem onder de douche zetten, niet alleen omdat het water (niet te warm dus) helpt tegen zwelling maar ook omdat Loebas verschrikkelijk stinkt. Zijn hele vacht bij de achterpoten zit onder het aangekoekte wondvocht en dat begint echt ontzettend te stinken.

We hebben rimadyl tot na het weekend meegekregen en woensdag gaan de hechtingen eruit. Hopelijk zijn we niet eerder weer bij de DA dan woensdag. Als ik het morgen echter nog niet vertrouw ga ik nog even naar het spreekuur, zo voor het weekend.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door