Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
Bedankt ik zal even kijken. Maar het verhaal wat de da zegt klopt gewoon niet . Kyra's ph is steeds 7 het wisselt helemaal niet. Het blaasgruis lost op deze manier toch ook niet op? Ik wordt er moedeloos van.
Door Amaryllis
Jeetje wat loop je te tobben met je hond, moeilijk hoor.
Bij mijn hond ook struviet gevonden.Ik heb mijn vorige hond op jonge leeftijd aan een nieraandoening verloren, dus ben extra allert altijd op urineweginfecties.Vandaar dat dit topic ook volg met veel intresse.

Op een ander forum ken ik ook een hondje die heel  moeizaam van blaasontsteking afkwam en met behulp van urologist en 6 weken antibiotica weer goed ging.De antibiotica moet wel afgestemd zijn op de gevonden bacterien,  in het lab laten ze  verschillende antibiotica's los op de kweken.Hebben ze dat bij jou ook gedaan?

Bij mensen wordt nog wel eens een blaasspoeling gedaan met een antibioticum erin die dan lange tijd werkzaam is, beetje hetzelfde idee als ze doen met anaalklieraandoeningen.Weet niet of dat bij honden ook mogelijk is of uberhaupt wordt gedaan?

Heb je tot nu toe steeds de zelfde antibiotica gehad?Want anders moet er misschien eens een andere ingezet worden. Hoop dat je nu toch snel uit deze moeizame toestand komt.Heel vervelend dat het zo'n lange weg is.
Door ~Joke~
Ik vond het lab onderzoek niet erg volledig. Zo hebben ze bv niet gekeken wat voor soort gruis het was. De ab is in overleg met het lab gegeven. Er was sprake van een paar bacteriestammen. Maar of ze de ab getest hebben zoals jij het zegt betwijfel ik. Ik zal het allemaal as dinsdag eens goed doorspreken want ik ben inmiddels al erg veel geld kwijt met geen resultaat.
Door Amaryllis
Zou het inderdaad bespreken.Bij mijn hond met nieraandoening heb ik vele kuren ed gehad tevergeefs(ook ivm blaasontsteking en nierbekkenontsteking.Totdat er op de kweken verschillende antibiotica'swerden los gelaten en dan wordt er gekeken op welke kweek de bacterie het minst aanwezig is na een dag.Zo'n kweek duurt een dag of 3.Maar meestal zetten DA's antibiotica's zijn die tot een bepaalde groep behoren, maar das bij urinewegen best een aantal.Daarom, je kunt het gericht doen door de kweken erop te testen.Het vervelende is natuurlijk ook weer de punctie .Wat ook een kostbare grap is.Ik had in het verleden goede resultaten met baytril na lange tijden van sunulox microtrim. Nou succes hoor hoop dat je wat wijzer wordt bij je DA. deze keer
Door Lizzy
Trouwens, ik zit hier in mijn boekje over geneeskrachtige kruiden te lezen over blaasontsteking. Misschien heb je er wat aan. Daar wordt aangeraden:
  • Thee van heemst en weegbree tegen de pijn en irritatie in de urinewegen.
  • Blauwe bosbessen eten of het sap drinken om bacterieen te voorkomen en tegen bestaande bacterieen
  • Drink verder lauwe duizendblad, kamille, citroenmelisse of venkelthee, apart of gecombineerd van elkaar. Drink de thee 3 keer per dag bij chronische blaasontsteking
Door ~Joke~
Het vervolg
Gisteren ben ik weer naar de da geweest. Nu een andere uit de praktijk. Zij wilde 1 en ander nakijken en navragen en zou me vanmorgen terugbellen. Dat is inmiddels gebeurd:
Vanmorgen belde de da ze had overleg met de andere da gehad en nu kwam de aap uit de mouw  :-\ :-\
Het lab heeft Kyra's sterliele urine niet als zodanig behandeld maar als een normaal opgevangen plasje. Er is dus niet getest op welke ab de bacterieen reageerden. Toen de da de uitslag binnenkreeg en hij hun belde was het natuurlijk te laat en adviseerden ze een breedspectrum AB.
Morgen wordt weer steriele urine afgenomen, de vrouwelijke da is erbij. Dan wordt het weer opgestuurd en wordt meteen ook het soort blaasgruis bepaald. Verder krijgt Kyra er Oestrogen en [Incurin] bij om haar goed droog te maken want die vagina MOET beter.
Wordt vervolgd  :-\ :-\
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 22 nov 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Amaryllis
Goed dat je dat telefoontje gepleegd hebt, wat ontzettend slordig zeg van die DA en lab.Alsof zo'n punctie  niks is, lijkt me toch logisch een steriele kweek totaal te onderzoeken.Nou gelukkig wordt er nu dus wat beter opgelet.Hoop dat de medicatie voor de vagina aanslaat Sterkte met de punctie en het wachten op de uitslagen.
Door ~Joke~
Ja dit gaat idd lekker zo. Nu moet ze morgen weer voor een punctie en heeft ws dik  14 dagen lang de verkeerde ab gehad. Waar ik ook van baal dat ik dit nooit te weten was gekomen als de ab wel had aangeslagen. De echo, punctie en alles er omheen was zo'n 200 euro en het resultaat was dat er zomaar een breedspectrum ab werd voorgeschreven. Daar was geen echo voor nodig geweest. De bedoeling van de echo en punctie  was juist dat de bacterie werd bepaald zodat gericht ab kon worden voorgeschreven.
Door conleeuw
Joke Miedema schreef: Ja dit gaat idd lekker zo. Nu moet ze morgen weer voor een punctie en heeft ws dik  14 dagen lang de verkeerde ab gehad. Waar ik ook van baal dat ik dit nooit te weten was gekomen als de ab wel had aangeslagen. De echo, punctie en alles er omheen was zo'n 200 euro en het resultaat was dat er zomaar een breedspectrum ab werd voorgeschreven. Daar was geen echo voor nodig geweest. De bedoeling van de echo en punctie  was juist dat de bacterie werd bepaald zodat gericht ab kon worden voorgeschreven.
oh balen zeg, jakkie, nou, hopen maar dat het nu goed gaat en dat de ab tenminste iets heeft geholpen :-\
Door ~Joke~
Vanmorgen weer voor een punctie geweest. Het blaasgruis was nog duidelijk zichtbaar. De da heeft zelf de urine monsters in tweeen verdeeld eentje voor de kweek en eentje voor de bepaling van het blaasgruis, en zelf gelabeld.
Nu kan er toch niets meer mis gaan?
Door Lizzy
Joke Miedema schreef: Vanmorgen weer voor een punctie geweest. Het blaasgruis was nog duidelijk zichtbaar. De da heeft zelf de urine monsters in tweeen verdeeld eentje voor de kweek en eentje voor de bepaling van het blaasgruis, en zelf gelabeld.
Nu kan er toch niets meer mis gaan?
Nee, ik zou denken van niet Joke! Laten we maar duimen, dat het deze keer echt helemaal goed komt.... Ben wel benieuwd wat eruit komt trouwens....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door