Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
Kruimel schreef: Ow man, wat een akelig bericht. Arme Tor :-\

Komt dit wel vaker voor, dat een hond nergens last van heeft en dan ineens zoveel aanvallen achter elkaar?

Heel veel sterkte en we duimen!
de hondje van mijn zus, die had ook niets, en ineens, bam..... maar niet zo 3 keer op een dag, wel een paar keer in een week of twee, ze was ook al een oude dame, is toen ook aan de medicatie gegaan, maar was op laatst zo suf, ik heb haar toen tijdens een van onze familie vakanties van de medicatie af gehaald, ze bloeide helemaal op, ging weer lekker wandelen, spelen. Na de vakantie terug naar de nieuwe dierenarts, en die vondt dat als ze niet opnieuw aanvallen kort op elkaar kreeg kon ze gerust van de medicatie af blijven, ik meen dat ze nog een jaar of twee heb geleefd, en geen ene aanval meer????
Door conleeuw
weet je wat ik nu net bedenk, Chico (hondje van mijn zus) had hart pilletjes gekregen, en tijdens onze vakantie heb ik ook die de deur uit gedaan!!!!! ik vraag mij af of er een verband kan zijn tussen hart pilletjes en aanvallen ??? wellicht dat iemand dat hier weet?
Door Charlie Angel
Wat vreselijk zeg. :'(
Hopelijk komen ze erachter waar het vandaan komt en dat er dan iets aan te doen is.
Sterkte Dory en een knuffel voor Tor. :-*
Door K@rin
Oh, wat een tegenvaller is dit Dory !!
Ik hoop, dat je snel met positieve berichten kan komen.
Heel veel sterkte en een dikke kuffel voor Tor.
Er gaat weer een kaarje branden voor jullie .............
Afbeelding
Door 202Spots
Ik had gisteravond 10.30 gebeld, en toen was alles goed. Geen andere seizure, daar OOK blood geprikt want moesten weten of de nier of lever waardes afwijkend waren,,,maar de blood was ook allemaal goed dus daar kunnen ze ook niks aan zien en weten nog steeds geen oorzaak.

Nu is het net 5 uur s'ochtends en heb net weer gebeld, er is geen seizure geweest vannacht, dus dat is in iedere geval 'n meevaller.
normaal gesproken moet je de hond tussen 7 -8 uur uit de E.R halen ,maar omdat Tor nu toch geen seizure heeft gehad, gaan we hem gewoon eerder ophalen,
Eerst gaan we effe koppie koffie hebben en dan halen we ons spotje naar huis.
Zal dan waarschijnlijk wel met eigen DA besluiten wat we gaan doen....of gelijk met Pheno beginnen...of wachte tot het weer 'n keer gebeurd???? Kweet 't zelf nie meer....
Door Elise
Jeetje Dory, hoe kan dat nu ineens he, 3x achter elkaar :(

Veel sterkte en kus voor Tor als hij weer thuis is :-*
Door conleeuw
202spots schreef: Ik had gisteravond 10.30 gebeld, en toen was alles goed. Geen andere seizure, daar OOK blood geprikt want moesten weten of de nier of lever waardes afwijkend waren,,,maar de blood was ook allemaal goed dus daar kunnen ze ook niks aan zien en weten nog steeds geen oorzaak.

Nu is het net 5 uur s'ochtends en heb net weer gebeld, er is geen seizure geweest vannacht, dus dat is in iedere geval 'n meevaller.
normaal gesproken moet je de hond tussen 7 -8 uur uit de E.R halen ,maar omdat Tor nu toch geen seizure heeft gehad, gaan we hem gewoon eerder ophalen,
Eerst gaan we effe koppie koffie hebben en dan halen we ons spotje naar huis.
Zal dan waarschijnlijk wel met eigen DA besluiten wat we gaan doen....of gelijk met Pheno beginnen...of wachte tot het weer 'n keer gebeurd???? Kweet 't zelf nie meer....
agosie, ik kan mij voorstellen dat je ook niet meer weet hoe nu verder. Het feit dat de bloedonderzoeken goed waren is toch enigsinds hoopvol, dan is er geen ernstige onderliggende oorzaak, zal ik maar denken. Ik blijf duimen dat als je hem straks thuis heb dat er verder niets meer gebeurt, sterkte ermee ;)
Door 202Spots
Zijn we weer...Tor was blij om me te zien, en zoals eerder gezegd had hij vannacht dus geen rare dingen gedaan.
Hij was wel erg onrustig geweest en erg beverig met z'n achterpoten,maar dat doet ie ook altijd wanneer ie bij de DA moet wachten...gewoon beetje zenuwachtig denk ik. maar hij had gisteravond 'n beetje valium injectie gekregen om wat te kalmeren.
Hij was wel 'n paar keer naar buiten geweest om te plassen,en de meisje wat de hele nacht bij hem was geweest vertelde dat ie wel 'n beetje gehuild had,en alleen beetje had geslapen toen ze op de grond naast de kennel was gaan zitten en zo met haar hand door de tralies zodat ie haar hand kon likken...toen werd ie rustiger...vond ik wel heel lief van d'r om op de harde grond te zitten...
Toen we hem ophaalde moest ie ook weer piesen, en toen naar huis...heeft de infuus naald nog in z'n poot zitten want deze DA wil dat ik hem naar me eigen DA neem voor observeren vandaag...en wanneer ie dan toch nog 'n seizure zou hebben, dan kunnen ze daar gelijk de valium in de infuus doen...
Is nu nog te vroeg om me eigen DA te bellen...
Tor heeft eerst 't hele huis doorgelopen om overal te snuffelen,ook heel veel water gedronken..en dan ook weer piesen..heeft ook wat gemalen kalkoen gegeten want had honger (gisteravond geen kans gehad om te eten) Eindelijk werd ie wat rustiger en is nu 'n lekker tukkie aan 't doen, dat heeft ie wel nodig.
Straks krijgt ie wel wat meer te eten, en dan de DA bellen.
Volgend de DA bij de E.R is het niet nodig om gelijk met pheno te beginnen, en hij zou eerst afwachten of er 'n partoon zal komen ,dus afwachten of er binnekort opnieuw 'n cluster komt van meer dan 5 seizures in 24 uur. of dat er eens in de week 1 seizure komt.
Ben ik ergens wel met hem eens....dus als er vandaag niks meer komet...dan gaat later op de dag de infuus er uit en dan zullen we alle schietgebedjes die we hebben gaan afvuren en hopen dat het eenmalig was...
En als er dan toch andere seizures zullen volgen...dan kunnen we aan de pheno beginnen..

Eigen DA belde net...we gaan Tor strakjes en dan tot vanmiddag daar blijven zodat ie hem in de gaten kan houwen..als alles goed gaat dan halen ze vanmiddag de infuus eruit voordat we 'm weer mee naar huis nemen...
Laatst gewijzigd door mahuni op za 15 jul 2006, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lieve 14
Wij duimen hier ook Dory!! hopelijk gaat het allemaal wat beter...Wat moet jij geschrokken zijn zeg..Onwijs veel sterkte hoor :-*

dikke knuffel en pootje wan Benjo,
groetjes
Lieve
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door