Moderator: Lizzy
Karin & Pyrs schreef: Ja, dat zou heel mooi zijn, helemaal als het hondje erge "ontgiftingsverschijnselen" krijgt.We hebben gisteren contact gehad met de eigenaresse van de Westie. Ik heb gekozen om niet in het advies vlak te treden maar in plaats daarvan onze ervaringen te beschrijven. Gelukkig zit onze Westie in een heel duidelijk stijgende lijn en daar heb ik uitgebreid van verslag gedaan (dachten we jaren dat onze hond een voedselallergie had, na 12 weken Lam/ rijst heeft Joey eergisteren een lap pens gehad en dat ging prima. Hij heeft genoten).
Dan probeer ik echt, dat ze jullie opbelt !!!
Karin & Pyrs schreef: Hoi,Is het niet wat, om dit hondje wat Chlorella bij te geven? Misschien is 'ie dan wat sneller door die ontgifting heen.......
Ja ik ben gisteren weer bij ze geweest en heb het verhaal gehoord.
Ik ga er elke 14 dagen naartoe met afgewogen/verpakte porties van 200 gram voor Ashley
Ze willen echt wel doorzetten en de plekken zijn tot nog toe beperkt gebleven tot de pootjes.
Het hondje is duidelijk aan het ontgiften; stinkt heel erg, heeft vieze oren, had volle anaalklieren. Ik denk echter, dat dit een goed teken is en dat de KVV zij werk gaat doen om de rotzooi het lichaam uit te krijgen.
Ze weet, dat dit niet 1,2,3 over is, zeker niet met een Westie.
Ik vind het heel erg knap van mevrouw, want dit is een actie van hen, die ze daar helemaal niet gewend zijn, ze denken dat de DA heilig is en met een pilletje alles te genezen is. Ze proberen heel erg de moeite te doen om mij te begrijpen.
Fijn dat jij ze ook wil steunen !!!
Dian schreef: Citaat van Hitam:Ik bedoel dat er veel Westies rondlopen met zeer ernstige huidproblemen die niet gemakkelijk op te lossen zijn.
Westies zijn juist de honden waarbij alleen vers nog weleens niet voldoende is. Hangt er een beetje vanaf hoe erg het nu is. Maar ze zullen vast verbetering zien. Vergeet niet te waarschuwen dat het eerst erger kan worden, anders valt het zo tegen.
Vraagje: Wat bedoel je ermee dat vers alleen niet voldoende zou zijn?
Karin & Pyrs schreef: met "mijn" Westie gaat het nu SUPER.Wat is HerbaSan en waar is het goed voor?
Na de nodige tegenslagen, volgens mij veroorzaakt door het ontgiften, gaat het nu heel erg goed.
Het hondje krijgt niets anders dan CARNIBEST en als snack af en toe een stukje gedroogde pensstaaf.
Zij krijgt er ook regelmatig een Vis-olie capsule bij en de baasjes hebben een keertje op een markt een pot HerbaSan gekocht en daarvan krijgt ze ook dagelijks een beetje.
Hitam schreef: Ik bedoel dat er veel Westies rondlopen met zeer ernstige huidproblemen die niet gemakkelijk op te lossen zijn.Wat is goed? Het gaat veel beter heb ik het idee als toen ik nog op brok zat. Ik hoop dat het in de loop van de maanden nog beter zal gaan, dat alle pukkels en korsten verdwijnen. Ik wil gewoon het beste voor Rakker en als er iets is wat hem misschien nog beter kan helpen?
Vers is dan wel het belangrijkste maar niet altijd voldoende. Wat er dan nog bij nodig kan zijn: kruiden, homeopathische middelen en voedingssupplementen om ze nog beter te krijgen.
Maar als die van jou het goed doet op vers, dan is dat prima hoor!
Dian schreef: Wat is HerbaSan en waar is het goed voor?Op onderstaande link, kun je er meer over lezen.
Fijn dat het met die andere Westie zo goed gaat. Ik ben voor Rakker ook al zo blij en hoop dat het nog beter zal gaan over een maand of wat.
pippy schreef: @ Karin....heb je ooit de betreffende DA nog gesproken over dit hondje? Zoja is hij nu een beetje overtuigd van het nut van vers voer?Ja, want het is ook mijn eigen dierenarts.