Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door andres
Karin & Pyrs schreef: Ja, dat zou heel mooi zijn, helemaal als het hondje erge "ontgiftingsverschijnselen" krijgt.
Dan probeer ik echt, dat ze jullie opbelt !!!
We hebben gisteren contact gehad met de eigenaresse van de Westie. Ik heb gekozen om niet in het advies vlak te treden maar in plaats daarvan onze ervaringen te beschrijven. Gelukkig zit onze Westie in een heel duidelijk stijgende lijn en daar heb ik uitgebreid van verslag gedaan (dachten we jaren dat onze hond een voedselallergie had, na 12 weken Lam/ rijst heeft Joey eergisteren een lap pens gehad en dat ging prima. Hij heeft genoten).

Wij hebben zo’n half uur gesproken en houden voorlopig regelmatig contact. Ze staat er volgens mij een beetje alleen met een zieke man en een dochter die naar Griekenland is vertrokken. Een overbuurman schijnt geadviseerd te hebben om het hondje te laten inslapen. Mevrouw is daar gelukkig nog niet aan toe en wil het hondje nog een kans bieden.

Van een echte vooruitgang is vooralsnog geen sprake maar van verslechtering ook niet echt (voetjes zijn wat rood). Goed nieuws is dat de prednison gehalveerd is. Gevoelsmatig denk ik dat het geen optie is om nu al helemaal met dit medicijn te stoppen omdat mevrouw het niet aan kan als het hondje nog verder verslechterd. Dus dan maar een gematigder traject.

Ik heb haar verteld dat onze hond baat heeft gehad van kamillespoelingen na het wassen en dat we open plekken met hydrocorthiderm hebben behandeld als dat echt niet anders kon. Voor huidirritaties die niet bloeden kan ze dan beter kalandula emulsie of zalf gebruiken. Het zijn natuurlijk allemaal sympthomatische behandelingen maar bij onze hond hebben ze geholpen om het ontgiften wat dragelijker te maken.
We gaan proberen als steunpilaar te fungeren en hopen natuurlijk dat deze Westie dezelfde kant uit gaat als de onze.

Tot zover een korte update. Mocht het tegen alle verwachtingen toch verslechteren en mevrouw het echt niet meer zien zitten dan zullen we voorstellen om het hondje tijdelijk bij ons in huis te nemen. Dat onder ons.
Door K@rin
Hoi,

Ja ik ben gisteren weer bij ze geweest en heb het verhaal gehoord.
Ik ga er elke 14 dagen naartoe met afgewogen/verpakte porties van 200 gram voor Ashley ;)
Ze willen echt wel doorzetten en de plekken zijn tot nog toe beperkt gebleven tot de pootjes.
Het hondje is duidelijk aan het ontgiften; stinkt heel erg, heeft vieze oren, had volle anaalklieren. Ik denk echter, dat dit een goed teken is en dat de KVV zij werk gaat doen om de rotzooi het lichaam uit te krijgen.
Ze weet, dat dit niet 1,2,3 over is, zeker niet met een Westie.
Ik vind het heel erg knap van mevrouw, want dit is een actie van hen, die ze daar helemaal niet gewend zijn, ze denken dat de DA heilig is en met een pilletje alles te genezen is. Ze proberen heel erg de moeite te doen om mij te begrijpen.
Fijn dat jij ze ook wil steunen !!!
Door Femke
Karin & Pyrs schreef: Hoi,

Ja ik ben gisteren weer bij ze geweest en heb het verhaal gehoord.
Ik ga er elke 14 dagen naartoe met afgewogen/verpakte porties van 200 gram voor Ashley ;)
Ze willen echt wel doorzetten en de plekken zijn tot nog toe beperkt gebleven tot de pootjes.
Het hondje is duidelijk aan het ontgiften; stinkt heel erg, heeft vieze oren, had volle anaalklieren. Ik denk echter, dat dit een goed teken is en dat de KVV zij werk gaat doen om de rotzooi het lichaam uit te krijgen.
Ze weet, dat dit niet 1,2,3 over is, zeker niet met een Westie.
Ik vind het heel erg knap van mevrouw, want dit is een actie van hen, die ze daar helemaal niet gewend zijn, ze denken dat de DA heilig is en met een pilletje alles te genezen is. Ze proberen heel erg de moeite te doen om mij te begrijpen.
Fijn dat jij ze ook wil steunen !!!
Is het niet wat, om dit hondje wat Chlorella bij te geven? Misschien is 'ie dan wat sneller door die ontgifting heen.......
Citaat van Hitam:
Westies zijn juist de honden waarbij alleen vers nog weleens niet voldoende is. Hangt er een beetje vanaf hoe erg het nu is. Maar ze zullen vast verbetering zien. Vergeet niet te waarschuwen dat het eerst erger kan worden, anders valt het zo tegen.

Vraagje: Wat bedoel je ermee dat vers alleen niet voldoende zou zijn? Ik heb zelf ook een westie met, hoe kan het anders, huidproblemen. Nu een week of 6 op kvv en ik zie duidelijk verbetering. Eerst kreeg hij over zijn hele lijf korsten en dat wordt nu minder. En hij eet voor het eerst in zijn leven met smaak. Wat zou hij dan nu nog missen?
Hij krijgt trouwens elke dag een stuk komkommer en een lapje gedroogd vlees (uit de dierenspeciaalzaak, roodvlees). Dat laatste is erg slecht heb ik begrepen via barfplaats? Waarom? Wat hem dan geven als extraatje?

Misschien domme vragen, maar ik wil het beste voor Rakker. En het is zo beroerd dat de een zegt dat dit goed is en de ander zegt juist dat het slecht is, maar je hoort geen duidelijke reden.
Laatst gewijzigd door Dian op di 03 okt 2006, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
met "mijn" Westie gaat het nu SUPER.
Na de nodige tegenslagen, volgens mij veroorzaakt door het ontgiften, gaat het nu heel erg goed.
Het hondje krijgt niets anders dan CARNIBEST en als snack af en toe een stukje gedroogde pensstaaf.
Zij krijgt er ook regelmatig een Vis-olie capsule bij en de baasjes hebben een keertje op een markt een pot HerbaSan gekocht en daarvan krijgt ze ook dagelijks een beetje.
De rode/zwarte kale plekken zijn allemaal verdwenen en zijn weer volledig behaard.
Het hondje zit letterlijk en figuurlijk beter in haar vel, want zij is veel actiever en weer lekker waaks.
Iedere 3 weken sta ik 42 porties van 160 gram af te wegen en ga deze bij de eigenaars (die geen auto hebben) afleveren, dat is goed voor 3 weken want de York van hun vrienden krijgt ook nog steeds CARNIBEST en is tot nog toe van haar darmproblemen verlost !!
Dian schreef: Citaat van Hitam:
Westies zijn juist de honden waarbij alleen vers nog weleens niet voldoende is. Hangt er een beetje vanaf hoe erg het nu is. Maar ze zullen vast verbetering zien. Vergeet niet te waarschuwen dat het eerst erger kan worden, anders valt het zo tegen.

Vraagje: Wat bedoel je ermee dat vers alleen niet voldoende zou zijn?
Ik bedoel dat er veel Westies rondlopen met zeer ernstige huidproblemen die niet gemakkelijk op te lossen zijn.
Vers is dan wel het belangrijkste maar niet altijd voldoende. Wat er dan nog bij nodig kan zijn: kruiden, homeopathische middelen en voedingssupplementen om ze nog beter te krijgen.
Maar als die van jou het goed doet op vers, dan is dat prima hoor!
Door Dian
Karin & Pyrs schreef: met "mijn" Westie gaat het nu SUPER.
Na de nodige tegenslagen, volgens mij veroorzaakt door het ontgiften, gaat het nu heel erg goed.
Het hondje krijgt niets anders dan CARNIBEST en als snack af en toe een stukje gedroogde pensstaaf.
Zij krijgt er ook regelmatig een Vis-olie capsule bij en de baasjes hebben een keertje op een markt een pot HerbaSan gekocht en daarvan krijgt ze ook dagelijks een beetje.
Wat is HerbaSan en waar is het goed voor?

Fijn dat het met die andere Westie zo goed gaat. Ik ben voor Rakker ook al zo blij en hoop dat het nog beter zal gaan over een maand of wat.
Door Dian
Hitam schreef: Ik bedoel dat er veel Westies rondlopen met zeer ernstige huidproblemen die niet gemakkelijk op te lossen zijn.
Vers is dan wel het belangrijkste maar niet altijd voldoende. Wat er dan nog bij nodig kan zijn: kruiden, homeopathische middelen en voedingssupplementen om ze nog beter te krijgen.
Maar als die van jou het goed doet op vers, dan is dat prima hoor!
Wat is goed? Het gaat veel beter heb ik het idee als toen ik nog op brok zat. Ik hoop dat het in de loop van de maanden nog beter zal gaan, dat alle pukkels en korsten verdwijnen. Ik wil gewoon het beste voor Rakker en als er iets is wat hem misschien nog beter kan helpen?
Door K@rin
pippy schreef: @ Karin....heb je ooit de betreffende DA nog gesproken over dit hondje? Zoja is hij nu een beetje overtuigd van het nut van vers voer?
Ja, want het is ook mijn eigen dierenarts.
Hij stuurt nu meer mensen door naar mij  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door