Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gisterenavond hebben we dus in eerste instantie de achterdeur open gelaten, maar dat was geen succes :-X :-X. Het is voor de buren niet zo gezellig om 2 regelmatig blaffende teckels schuin onder het slaapkamerraam te hebben lopen.
Dus ben ik vannacht om 02.00, 04.00 en 06.00 uur naar beneden geweest met de bedoeling Joep naar buiten te laten. De eerste twee keer was hij niet wakker te krijgen. Maar de laatste keer had hij alweer in de keuken gepoept. Zielig hoor. Merk wel dat hij niet meer zo kruiperig eronder is, omdat wij er ook totaal geen aandacht aan schenken.
Op het moment dat ik was in de keuken vind, komt Eddie uit bed om de jongens uit te laten. Daarna gaan we gewoon nog even door met slapen (ik tenminste). Manlief blijft altijd op.
Ik kijk het vandaag even aan en anders neem ik ze vannacht mee naar boven. Alleen Joep meenemen is geen optie, want dan heb ik een piepende Joris beneden zitten. Die moet dus ook mee naar boven, maar dat komt wel goed.
Ik heb Joep net wat vis met rijst gegeven en dat ga ik vandaag rond 13.00 uur nogmaals doen. Vervolgens ben ik van plan om hem om 22.00 uur nog wat te geven, denk dan namelijk dat hij het wel ophouden kan. Maar net wat ik al zei, ik houd het gewoon ff in de gaten.
Kan trouwens iemand mij vertellen wat het nut is de witvis licht te koken. Kan het kwaad om de vis gewoon rauw te geven?
En dan de opmerking over het enten. Idd heeft Joep op 3 oktober zijn enting gehad en nu ik erover nadenk, heeft hij idd in de week daarna deze problemen gekregen. Eerst waterdunne diarree en nu dit. Zou het dan toch..... :-\
Pauline schreef: Gisterenavond hebben we dus in eerste instantie de achterdeur open gelaten, maar dat was geen succes :-X :-X. Het is voor de buren niet zo gezellig om 2 regelmatig blaffende teckels schuin onder het slaapkamerraam te hebben lopen.
Dus ben ik vannacht om 02.00, 04.00 en 06.00 uur naar beneden geweest met de bedoeling Joep naar buiten te laten. De eerste twee keer was hij niet wakker te krijgen. Maar de laatste keer had hij alweer in de keuken gepoept. Zielig hoor. Merk wel dat hij niet meer zo kruiperig eronder is, omdat wij er ook totaal geen aandacht aan schenken.
Op het moment dat ik was in de keuken vind, komt Eddie uit bed om de jongens uit te laten. Daarna gaan we gewoon nog even door met slapen (ik tenminste). Manlief blijft altijd op.
Ik kijk het vandaag even aan en anders neem ik ze vannacht mee naar boven. Alleen Joep meenemen is geen optie, want dan heb ik een piepende Joris beneden zitten. Die moet dus ook mee naar boven, maar dat komt wel goed.
Ik heb Joep net wat vis met rijst gegeven en dat ga ik vandaag rond 13.00 uur nogmaals doen. Vervolgens ben ik van plan om hem om 22.00 uur nog wat te geven, denk dan namelijk dat hij het wel ophouden kan. Maar net wat ik al zei, ik houd het gewoon ff in de gaten.
Kan trouwens iemand mij vertellen wat het nut is de witvis licht te koken. Kan het kwaad om de vis gewoon rauw te geven?
En dan de opmerking over het enten. Idd heeft Joep op 3 oktober zijn enting gehad en nu ik erover nadenk, heeft hij idd in de week daarna deze problemen gekregen. Eerst waterdunne diarree en nu dit. Zou het dan toch..... :-\
Ja, ik kookte de witvis niet, maar nou ben ik een eigenwijs. Ik geloof niet in gekookt vlees/vis voor de hond. Ik denk dat een hond dat moeilijker verteerd als rauw. Maar goed, in een ander topic slingert Kruimel aan dat rauwe kip geven aan zieke honden misschien ook weer niet super handig is en daar heeft ze wel een punt.....

Welke enting heeft Joep gehad op de 3de Oktober?
Joep heeft de cocktailenting (Nobivac) gehad.

En vwb het al dan niet koken, ik heb het gisteren gekookt en vanochtend rauw gegeven en nu kan ik het dus aankijken wat de voorkeur heeft. Ik heb het wel gemengd met een beetje rijst, want hij heeft duidelijk razende honger. Rauwe kip zou ik hem nu idd ook niet geven. Maar ik ben bezig om CB light op de kop te tikken, daar wil ik dan b.v. vanaf dinsdag op overgaan.

Ben inmiddels wel weer wat geruster hoor. Hij is duidelijk niet "echt" ziek en ik weet dat ook de DA er verder niets aandoet. Dus wat kunnen we nog meer dan goed voor hem zorgen? ;)
Pauline schreef: Joep heeft de cocktailenting (Nobivac) gehad.
Nou, ik kan het natuurlijk niet bewijzen enzo..... maar ik denk dat je er gevoegelijk wel vanuit kunt gaan dat de ellende hierdoor ontstaan is..... Joh, je wilt niet weten hoeveel AB's Brutus heeft gehad na zijn cocktail entingen.... Standaard kreeg hij binnen 1 tot 3 weken de ergste darmontstekingen en kreeg hij daarna een AB van de dierenarts. En nooit dat hij de link legde met de entingen. Toen ik dat zelf deed, werd ik door hem voor compleet debiel versleten..... Ik ben gestopt met enten bij Brutus en je raadt het vast al: nooit meer last gehad.
En vwb het al dan niet koken, ik heb het gisteren gekookt en vanochtend rauw gegeven en nu kan ik het dus aankijken wat de voorkeur heeft. Ik heb het wel gemengd met een beetje rijst, want hij heeft duidelijk razende honger. Rauwe kip zou ik hem nu idd ook niet geven. Maar ik ben bezig om CB light op de kop te tikken, daar wil ik dan b.v. vanaf dinsdag op overgaan.

Ben inmiddels wel weer wat geruster hoor. Hij is duidelijk niet "echt" ziek en ik weet dat ook de DA er verder niets aandoet. Dus wat kunnen we nog meer dan goed voor hem zorgen? ;)
Goed zo. Ik ben blij dat je je wat beter voelt. Qua koken/rauw: ik denk dat het niet verkeerd is om het inderdaad even aan te kijken.
Dit is de info die bij Isogel staat.

Eigenschappen
De Ispaghula Husk is een natuurlijke vezelbron. Isogel wordt niet geabsorbeerd maar zorgt in de darmen voor het vasthouden van vocht waardoor de faecesbulk vergroot wordt. Dit stimuleert de natuurlijke darmperistaltiek. Isogel zorgt voor de natuurlijke, eigen balans van de darmen en houdt de faeces soepel. Daarom is Isogel geschikt als ondersteuning van de behandeling van constipatie, bijvoorbeeld ten gevolge van haarballen of anaalklierverwijdering, maar ook ter ondersteuning van de behandeling van diarree.
Doeldier
Hond en kat.
Indicaties
Ter ondersteuning van de behandeling van zowel constipatie als diarree. Isogel zorgt voor een natuurlijk evenwicht en een optimale werking van het darmkanaal.
Contra-indicaties
Darm-obstructie, braken, darmatonie.
Dosering/Toediening
Oraal. In verband met grote individuele verschillen moet de dosering per individu worden aangepast. De gemiddelde dosering: Hond: 2 tot 5 theelepels een of twee maal daags met het voer mengen; Kat: 2 theelepels een of twee maal daags door het voer mengen (1 theelepel is ca 3 ml). Altijd voldoende vers water ter beschikking stellen.
Waarschuwingen
Altijd voldoende vers water ter beschikking stellen !!!.

2 tot 5 theelepels voor een hond. Ik zou denken voor Joep 3? Een kwestie van uitproberen dus!
Pauline schreef: Begin van dit jaar heb ik zelf erg diarree gehad en toen adviseerde de dokter om ORS (electrolytenpoeder) in het drinkwater te gebruiken om te zorgen dat de darmen vocht vast konden houden. Is dit een vergelijkbaar product?
nee, een electolytenpeoder is om de nodige miniralen naar binnen te werken, en Ispaghula Husk zijn vezels waardoor die meer bulk in de ontlasting geven.
Ik heb toch nog een paar vragen:

- Hoe lang kan ik het aanzien? Hij poept nog steeds slijmerig en bloed.

- Zouden jullie met isogel beginnen? Wat kan ik daar eigenlijk van verwachten?

- Groene leem zoals Helen voorstelde, kan ik dat naast de isogel geven?

Nou zometeen de nacht maar weer in en kijken hoe het gaat. Heb hem vanmiddag even getempt en het was 38,5 gr. Leek me dus goed. Hadden net een flink eind gelopen en dat geeft totaal geen problemen. Hij geniet er echt van.
Truus wat vind je te lang duren? Ik heb namelijk gisteren direct met haar gebeld, maar zij gaf aan dat ze tegenwoordig voor darminfecties geen AB meer geven omdat dat ook de goede bacterien doodt. Lichtverteerbaar voer geven en aankijken. Vind het echter moeilijk om te bepalen hoe lang ik het aan moet kijken.
Hij poept nu sinds gisteren bloed, maar dat gebeurt pas nadat er eerst 3x een slijmerige substantie is gekomen.
Ik zou niet weten wat je kan doen. Wat ik wel altijd doe als Ziggy zo'n diarree aanval heeft is regelmatig haar temperatuur opnemen. En als ze zich ziek gedraagt dan is dat voor mij een reden om naar de DA te gaan, maar meestal is ze gewoon actief en vrolijk net zoals Joep.
Ik hoop in ieder geval dat hij snel beter wordt! :-*
Ziggy poept ook regelmatig bloed als ze diarree heeft :-
Maar ze hebben tot nu toe niks ernstigs kunnen ontdekken. Ik denk dat je echt goed moet letten op zijn gedrag. Ik denk daar vaak (niet altijd ) het beste aan kan zien hoe ernstig het is.
Kan dus zo bij de DA isogel ophalen. Ze vertelden daar dat het bloed poepen morgen dan ook over moet zijn. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Hoe lang blijf je lichtverteerbaar voeren?
En waar begin je mee als het lichtverteerbare traject voorbij is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door