Moderator: Lizzy
Pauline schreef: Gisterenavond hebben we dus in eerste instantie de achterdeur open gelaten, maar dat was geen succesJa, ik kookte de witvis niet, maar nou ben ik een eigenwijs. Ik geloof niet in gekookt vlees/vis voor de hond. Ik denk dat een hond dat moeilijker verteerd als rauw. Maar goed, in een ander topic slingert Kruimel aan dat rauwe kip geven aan zieke honden misschien ook weer niet super handig is en daar heeft ze wel een punt.....![]()
. Het is voor de buren niet zo gezellig om 2 regelmatig blaffende teckels schuin onder het slaapkamerraam te hebben lopen.
Dus ben ik vannacht om 02.00, 04.00 en 06.00 uur naar beneden geweest met de bedoeling Joep naar buiten te laten. De eerste twee keer was hij niet wakker te krijgen. Maar de laatste keer had hij alweer in de keuken gepoept. Zielig hoor. Merk wel dat hij niet meer zo kruiperig eronder is, omdat wij er ook totaal geen aandacht aan schenken.
Op het moment dat ik was in de keuken vind, komt Eddie uit bed om de jongens uit te laten. Daarna gaan we gewoon nog even door met slapen (ik tenminste). Manlief blijft altijd op.
Ik kijk het vandaag even aan en anders neem ik ze vannacht mee naar boven. Alleen Joep meenemen is geen optie, want dan heb ik een piepende Joris beneden zitten. Die moet dus ook mee naar boven, maar dat komt wel goed.
Ik heb Joep net wat vis met rijst gegeven en dat ga ik vandaag rond 13.00 uur nogmaals doen. Vervolgens ben ik van plan om hem om 22.00 uur nog wat te geven, denk dan namelijk dat hij het wel ophouden kan. Maar net wat ik al zei, ik houd het gewoon ff in de gaten.
Kan trouwens iemand mij vertellen wat het nut is de witvis licht te koken. Kan het kwaad om de vis gewoon rauw te geven?
En dan de opmerking over het enten. Idd heeft Joep op 3 oktober zijn enting gehad en nu ik erover nadenk, heeft hij idd in de week daarna deze problemen gekregen. Eerst waterdunne diarree en nu dit. Zou het dan toch.....
Pauline schreef: Joep heeft de cocktailenting (Nobivac) gehad.Nou, ik kan het natuurlijk niet bewijzen enzo..... maar ik denk dat je er gevoegelijk wel vanuit kunt gaan dat de ellende hierdoor ontstaan is..... Joh, je wilt niet weten hoeveel AB's Brutus heeft gehad na zijn cocktail entingen.... Standaard kreeg hij binnen 1 tot 3 weken de ergste darmontstekingen en kreeg hij daarna een AB van de dierenarts. En nooit dat hij de link legde met de entingen. Toen ik dat zelf deed, werd ik door hem voor compleet debiel versleten..... Ik ben gestopt met enten bij Brutus en je raadt het vast al: nooit meer last gehad.
En vwb het al dan niet koken, ik heb het gisteren gekookt en vanochtend rauw gegeven en nu kan ik het dus aankijken wat de voorkeur heeft. Ik heb het wel gemengd met een beetje rijst, want hij heeft duidelijk razende honger. Rauwe kip zou ik hem nu idd ook niet geven. Maar ik ben bezig om CB light op de kop te tikken, daar wil ik dan b.v. vanaf dinsdag op overgaan.Goed zo. Ik ben blij dat je je wat beter voelt. Qua koken/rauw: ik denk dat het niet verkeerd is om het inderdaad even aan te kijken.
Ben inmiddels wel weer wat geruster hoor. Hij is duidelijk niet "echt" ziek en ik weet dat ook de DA er verder niets aandoet. Dus wat kunnen we nog meer dan goed voor hem zorgen?![]()
Pauline schreef: Begin van dit jaar heb ik zelf erg diarree gehad en toen adviseerde de dokter om ORS (electrolytenpoeder) in het drinkwater te gebruiken om te zorgen dat de darmen vocht vast konden houden. Is dit een vergelijkbaar product?nee, een electolytenpeoder is om de nodige miniralen naar binnen te werken, en Ispaghula Husk zijn vezels waardoor die meer bulk in de ontlasting geven.