Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Ook hier is trouwens wel eens een ongelukje gebeurd. Stan bleek in staat om te ontsnappen uit zijn kennel toen Boef loops was. Ik heb toen in samenspraak met de da ervoor gekozen om 3 1/2 week te wachten. Toen hebben we een echo gemaakt en gelukkig bleken er geen pups in te zitten. Was dat wel het geval geweest, dan had ik haar op dat moment laten aborteren + castreren.
Nu moet ik wel zeggen dat ik ernstige twijfels had of ze wel zwanger zou zijn. Ik had namelijk het idee dat ze ten tijde van Stans ontsnapping nog helemaal niet in haar dekrijpe periode zat. Alleen is Boef een beetje een sloerie die al vanaf dag 1 van haar loopsheid haar achterwerk aan iedere reu aanbiedt. En als er geen reu in de buurt is dan is een teef eventueel ook wel goed. :-X
Door Jolly
Shit, Ine, dat is echt zwaar klote.

en dan dalijk met Lisa en Kaatje ook nog eens, dat wordt flink politieagentje spelen, of iemand uit logeren sturen
Door Laura2004
ine schreef: Ook hier een vervelend ongeluk, Nina is net door Luuk gedekt. :-X
Moeder en zoon dus.
Ik ben altijd heel voorzichtig, maar helaas, ik was met de honden min Nina in de tuin. Daar zie ik ze niet continue, maar ze kunnen niet weg.
Dochter deed per ongeluk de deur open, omdat ze dacht, dat ik Nina vergeten was in haar bench.
Pas toen ik Luuk riep en hem met veel moeite vond, zag ik hem zielig kijken en achter hem stond Nina :o :o :o
Gekoppeld en wel. Heb met alle moeite 48 kilo Joop er af kunnen halen en naar binnen gebracht. Daarna terug naar Nina en Luuk, die intussen net los waren.
Dadelijk dus ook hier met de da een gesprek! :'(
Het kan gebeuren, helaas. :-\ :'(
Wat erg voor je zeg! Wat ga jij doen? Morning afterprik of aborteren? En je zegt toch dat je haar gaat laten castreren, waneer ga je dat doen?
Door Angelique
ine schreef: Ik ga voor het zekere van geen pups en laat Nina (helaas) castreren. :'(
Ook ik baal, dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik ben op niemand boos, dit is helaas gebeurd!
Ja, das het lullige van ongelukjes, ze gebeuren nu eenmaal. Heel vervelend allemaal. Sterkte ermee Ine. Volgende keer het heerschap uit logeren sturen als je die mogelijkheid hebt?
Door Ine
Laura2004 schreef: Wat erg voor je zeg! Wat ga jij doen? Morning afterprik of aborteren? En je zegt toch dat je haar gaat laten castreren, waneer ga je dat doen?
Het is van jou dus niet minder erg! Zie je nu wat je schrijft? Gekke griet, we zitten in eenzelfde schuitje ;)
En zoals je ziet, jhet kan altijd gebeuren, helaas.

Morgen ga ik naar de da, vandaag geen tijd gehad.
Ik laat je horen, wat ik ga doen, zodra ik met Carlo overleg heb gehad.
Het idee van Sonja is ook een optie misschien. Zeker als er een ervaren da een echo maakt.

Idd ga ik eens even kijken, of we tegen die tijd niet de reuen uit logeren kunnen sturen. Gister hadden die 2 al mot en vandaag dus dit.
Kaatje is 7 mnd, dus ook die zal binnen niet al te lange tijd loops worden.
Hopelijk hebben mijn zoons dan een plek voor 2 logées ;) ;)
Door Laura2004
ine schreef: Het is van jou dus niet minder erg! Zie je nu wat je schrijft? Gekke griet, we zitten in eenzelfde schuitje ;)
En zoals je ziet, jhet kan altijd gebeuren, helaas.

Morgen ga ik naar de da, vandaag geen tijd gehad.
Ik laat je horen, wat ik ga doen, zodra ik met Carlo overleg heb gehad.
Het idee van Sonja is ook een optie misschien. Zeker als er een ervaren da een echo maakt.

Idd ga ik eens even kijken, of we tegen die tijd niet de reuen uit logeren kunnen sturen. Gister hadden die 2 al mot en vandaag dus dit.
Kaatje is 7 mnd, dus ook die zal binnen niet al te lange tijd loops worden.
Hopelijk hebben mijn zoons dan een plek voor 2 logées ;) ;)
Ik ga morgen ook langs de DA om te bespreken wat ik ga doen. Ik hoop dat we een goede oplossing vinden. Ik hoor graag van je wat jij besluit :-\
Door Ine
Laura2004 schreef: Ik ga morgen ook langs de DA om te bespreken wat ik ga doen. Ik hoop dat we een goede oplossing vinden. Ik hoor graag van je wat jij besluit :-\
Idem dito! ;)
Kom op, we proberen er het beste van te maken, voor onze meiden! Positief blijven ;) :-*
Door Doedels
Jemig, Laura en Ine, dat is zwaar balen zeg. Ik wens jullie een kundige da en veel wijsheid toe.
Door Laura2004
Ik ben net terug van de DA en we hebben besloten (was trouwens een hele fijne vent) om over 3 weken een echo te maken en als we dan puppies zien om haar alsnog een prik te geven, maar dit is dan een prik die minder risico's met zich meebrengt. Dus nu maar duimen dat het niet raak was. Ik ben in ieder geval blij met mijn besluit. :D
Ine, ben jij al bij de DA geweest? En hoe is het gegaan?
Door Ine
Laura2004 schreef: Ik ben net terug van de DA en we hebben besloten (was trouwens een hele fijne vent) om over 3 weken een echo te maken en als we dan puppies zien om haar alsnog een prik te geven, maar dit is dan een prik die minder risico's met zich meebrengt. Dus nu maar duimen dat het niet raak was. Ik ben in ieder geval blij met mijn besluit. :D
Ik ga zo, dus nog even afwachten!
Hoe heet die spuit, die Ziggy dan krijgt?
Door Lizzy
Laura2004 schreef: Ik ben net terug van de DA en we hebben besloten (was trouwens een hele fijne vent) om over 3 weken een echo te maken en als we dan puppies zien om haar alsnog een prik te geven, maar dit is dan een prik die minder risico's met zich meebrengt. Dus nu maar duimen dat het niet raak was. Ik ben in ieder geval blij met mijn besluit. :D
Ben je naar een andere DA geweest als je eigen DA? (omdat je schrijft dat dit een fijne vent was ;D). Maar goed, je laat Ziggy dus helemaal niet meer castreren?
Door Laura2004
Ik ben naar dezelfde dierenkliniek geweest, maar ik kreeg een andere DA ( er zijn ongeveer 5 dierenartsen). Ik ga voortaan ook naar hem vragen.
Het is een nieuwe prik met minder risico's. Ik weet niet hoe die heet. En ik ga Ziggy wel laten steriliseren, maar pas over drie maanden. Kai die zit heel de dag in zijn bench en er ligt een hele plas kwijl op de grond, hij wordt echt helemaal gek. Ik kan hem niet in de tuin laten, want dan staat hij alleen maar te blaffen en daar is de buurt niet echt blij mee en als ik hem in een aparte kamer zet dan blijft hij ook blaffen. Ik ben zo'n beetje gek aan het worden en Kai ook. Ik kan hem dit gewoon niet nog een keer aan doen.
Door Ine
Poeh, moeilijk!
Het is natuurlijk wel zo, dat een teef, die drachtig is, haar hormonen toewerken naar een bevalling. Dan zou je met 4 weken daar ineens een enorme knal geven door alles weg te halen (als het er zit).
Ik heb moeite met die prikken, die, als ze op de goede dagen gegeven worden bijna 100% zijn. (vaak wordt erover gelogen, over wanneer die dekking heeft plaastgevonden, waardoor de betrouwbaarheid van de spuiten minder lijken te zijn)
Het vervelende is, dat ik ook niet kan inschatten welke dag het van haar loopsheid is, daar ze bijna niet gevloeid heeft op een paar druppels na.
Ik heb nog een dag om te denken en voor en tegens af te wegen van die spuiten.
Moeilijk, heel moeilijk.
Nina heeft weinig problemen met de loopsheden, dus die castratie zou ik nooit overwogen hebben bij haar, als dit niet gebeurd was.
Een optie om het nest te laten komen, is er niet, daar ik dan nare karakters ertussen zou kunnen hebben.
Sjit zeg, moeilijk. :-\
Door Laura2004
Ik hoop gewoon dat Ziggy niet drachtig is. Dat hoop ik echt heel erg, dan hoef ik haar niet vol te spuiten met die troep. En bij mij is het laten komen van de pups ook echt geen optie (omdat ze verboden zijn en omdat ik financieel niet in staat ben om ze te verzorgen).
Ik laat Ziggy dus wel steriliseren, want de situatie hier in huis vind ik te erg. Kai die wordt echt helemaal gek. Hij heeft al drie nachten niet geslapen en al vier dagen niet gegeten. Hij zit of te piepen of te blaffen.
Ik vind het gewoon verschrikkelijk voor hem en ik vind echt dat ik hem te kort doe als ik Ziggy niet laat helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door