Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Helen schreef: Lief dat je het vraagt!
Goed weer. We waren om een uurtje of 1430 weer thuis en we hebben lekker nog een uurtje samen op de bank gelegen. Ze voelde nog vrij koud aan nl. Daarna heeft ze zelf tot een uurtje of 1800 liggen slapen en sindsdien merk ik niets meer aan haar. Ze had vreselijke honger want ze had onderhand bijna 48 uur niets gegeten. Dus toen ze 's avonds een hapje te eten kreeg was ze weer helemaal de oude. Ik merk ook niet aan haar dat ze pijn in haar bek heeft oid. Dus ik ben echt dik tevreden!!

PS Opstaan is ook iets wat ik heel beroeroerd kan.....Ik heb nog een pot Spirulina staan. Dat maak ik zelf wel even op en misschien is daarna Chlorella wel eens een keertje goed idd.

Lizzy, met hoeveel tabletten is een lepeltje poeder te vergelijken denk je? En heb ik het goed begrepen dat jij Pinkel's dosering in een paar dagen naar 6 lepels hebt opgebouwd?
Fijn dat het goed gaat met Balou! Sterke meid is het!!!

Pffff... ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel pillen 1 lepel is.... Ik heb ook pillen trouwens en ik geef ze drie tot vier pillen. En als ik met Pinkel een kuurtje deed, dan gaf ik haar dus 10 pillen. En ja, dat bouwde ik in een dag of 5 op.
Door Helen
Lizzy schreef: Fijn dat het goed gaat met Balou! Sterke meid is het!!!

Pffff... ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel pillen 1 lepel is.... Ik heb ook pillen trouwens en ik geef ze drie tot vier pillen. En als ik met Pinkel een kuurtje deed, dan gaf ik haar dus 10 pillen. En ja, dat bouwde ik in een dag of 5 op.
Ik geef Balou nu 6 pillen per dag. Ik denk dat dat voor een hondje van 11 kg genoeg is. Ik merk er verder niets aan qua andere kleur ontlasting oid.
Door Helen
En kent iemand vitamine ester C van de Tuinen? Zijn jullie daar tevreden over? Het merk wat ik altijd gebruik heeft leveringsproblemen en ik gebruik nu tijdelijk het merk van de Tuinen.
Door Helen
Balou's gereconstrueerde tandje is afgebroken. (het gereconstrueerde gedeelte dan he).......Simpelweg kut dus...De vulling zit er nog in gelukkig, maar het breukvlak is vrij ruw...Ik hoop dat dit zo kan blijven zitten tot maart. Dan moet ze een nieuwe rontgenfoto om te controleren of de wortel niet is gaan ontsteken. Anders moet ze nog een keer extra een roesje....pfffff gebitten. Ik heb er ff genoeg van.....
En nu baal ik voornamelijk omdat ik niet om de reconstructie gevraagd had, maar het me meer is aangepraat en me verzekerd is dat het meestal prima blijft zitten.....
Door Lizzy
Helen schreef: Balou's gereconstrueerde tandje is afgebroken. (het gereconstrueerde gedeelte dan he).......Simpelweg kut dus...De vulling zit er nog in gelukkig, maar het breukvlak is vrij ruw...Ik hoop dat dit zo kan blijven zitten tot maart. Dan moet ze een nieuwe rontgenfoto om te controleren of de wortel niet is gaan ontsteken. Anders moet ze nog een keer extra een roesje....pfffff gebitten. Ik heb er ff genoeg van.....
En nu baal ik voornamelijk omdat ik niet om de reconstructie gevraagd had, maar het me meer is aangepraat en me verzekerd is dat het meestal prima blijft zitten.....
Jeetje, wat balen voor je zeg..... :(. Ben benieuwd wat ze nu voor plan hebben... Sterkte!
Door Lil
Helen schreef: Balou's gereconstrueerde tandje is afgebroken. (het gereconstrueerde gedeelte dan he).......Simpelweg kut dus...De vulling zit er nog in gelukkig, maar het breukvlak is vrij ruw...Ik hoop dat dit zo kan blijven zitten tot maart. Dan moet ze een nieuwe rontgenfoto om te controleren of de wortel niet is gaan ontsteken. Anders moet ze nog een keer extra een roesje....pfffff gebitten. Ik heb er ff genoeg van.....
Boris heeft boven een gereconstrueerde hoektand. Deze is na verloop van tijd ook wel deels afgebrokkeld, maar de vulling en een deel van de reconstructie blijven tot nu toe zitten. Het belangrijkste is dat de vulling in orde is, zodat er met de tand niets gebeurd. Zou toch even bellen dat het gebeurd is, want is inderdaad vreemd dat zoiets al zo snel gebeurd (alhoewel Boris toen een week aan het vlees moest, kreeg toen nog brokken en dat zou te hard zijn).
Laatst gewijzigd door Lil op do 20 okt 2005, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
Lil schreef: Boris heeft boven een gereconstrueerde hoektand. Deze is na verloop van tijd ook wel deels afgebrokkeld, maar de vulling en een deel van de reconstructie blijven tot nu toe zitten. Het belangrijkste is dat de vulling in orde is, zodat er met de tand niets gebeurd. Zou toch even bellen dat het gebeurd is, want is inderdaad vreemd dat zoiets al zo snel gebeurd (alhoewel Boris toen een week aan het vlees moest, kreeg toen nog brokken en dat zou te hard zijn).
Is de vulling van Boris ook geel?
Door Helen
O, en heb jij ook na een half jaar 'weer een foto laten maken om te checken of de wortel niet is gaan ontsteken?
En is er bij Boris een gedeeltelijke of een algehele wortelkanaalbehandeling gedaan?
Door Lil
Bij Boris is zowel de vulling als datgene dat gereconstrueerd is geel. Eerst was het gereconstrueerde wit, maar het is dus verkleurd. Ze hebben bij hem een wortelkanaalbehandeling gedaan, maar ik heb niet gevraagd of het geheel of gedeeltelijk was, in ieder geval Heeeeeeel erg duur! ;)
Heb geen foto laten maken, hebben wel zo gekeken of alles er goed uitzag, omdat ik zei dat het een beetje was afgebrokkeld, er was niets te zien en daarom zou een foto volgens hun niet nodig zijn. Als je het niet vertrouwd altijd foto laten maken, maar ik ben niet zo'n foto fan. Zou zoals gezegd de da even opbellen en vragen of hij er nog eens naar kijkt omdat het is afgebroken, bij mij was de controle bij de prijs van het vullen inbegrepen.
Door Sonja
Ik heb bij Boef 3 jaar geleden nadat ze haar hoektand had afgebroken een algehele wortelkanaalbehandeling laten uitvoeren en een vulling laten zetten. De tand is verder niet gereconstrueerd. Het breukvlak is wel bruinig verkleurd. Ik heb geen foto's achteraf laten maken, maar gezien de volle overgave waarmee ze botten te lijf gaat geloof ik niet dat ze ergens last van heeft.
Maar misschien is het laten maken van een foto wel slim, ik heb het namelijk wel met mijn eigen afgebroken tand meegemaakt dat er zich na het plaatsen van een kroon toch nog een ontsteking had gevormd. En dat was geen lolletje.
Door Helen
De vulling is eruit gevallen..... :-\ :-\Diegene die het gedaan heeft komt woendag terug van vakantie. We sturen haar een foto met de vraag wat nu......
Door Sonja
Nou, dan lijkt me toch dat deze behandeling gewoon niet naar behoren is uitgevoerd. Dat een opbouw afbreekt hoort al niet, maar als de vulling er ook nog eens spontaan uit komt vallen, dan heeft dat ding er niet goed in gezeten, lijkt me.
Door Helen
Sonja schreef: Nou, dan lijkt me toch dat deze behandeling gewoon niet naar behoren is uitgevoerd. Dat een opbouw afbreekt hoort al niet, maar als de vulling er ook nog eens spontaan uit komt vallen, dan heeft dat ding er niet goed in gezeten, lijkt me.
ja...zucht, daar lijkt het wel op he.... :-\ :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door