Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3408982
Ik hoop dat hij vlug opknapt.
Voor de mensen die smuldier kip gebruiken. Er zitten gemalen kipkarkassen in, dus ook bot en niet alleen een calciumpreparaat. Je bent dan dus ook bot aan het voeren hoewel het wel heel fijn gemalen is natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door smulpaap
#3408992
Ik zou hem lekker zijn rust laten nemen hoor ;) voor een fitte hond is het al warm
Opknappen van een ingreep kost al energie , en dan ook nog met die warmte
Harry is gewoon verstandig en luistert naar zijn lichaam
Goed laten drinken en zijn temp in de gaten houden .En hopelijk morgen wat koeler buiten ;)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3409078
Lizzy schreef:Hoe is het nu met Harry?
Ja gaat, we moeten er erg aan wennen dat onze grote sterke beer rustiger is dan ons oudje. Daar waar hij eerder mensen die hij leuk vind bespringt is hij nu heel voorzichtig. Ene kant fijn en aan de andere kant totaal niet Harry.... Maar hij eet, niet altijd, met name in de middag en avond lust meneer wel iets, ochtend blijkt toch lastiger.

Er komt in elk geval geen wondvocht meer en de wond ziet er prima uit.
Hij heeft wel merkbaar voordeel bij het iets koelere weer, dus dat is heel fijn.

We proberen langzaam over te gaan op ‘normaal’ spiervlees, ik heb gans en lama, maar dat lijkt hem toch nog wat zwaar te vallen. Pens gaat prima, dus ik wilde ook weer even wat orgaan proberen...
Door Lizzy
#3409101
OK... Lichte vooruitgang dus. Maar hij klinkt nog niet helemaal zichzelf nee. Krijgt hij op dit moment pijnstillers?
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3409109
Lizzy schreef: wo 19 aug 2020, 08:03 OK... Lichte vooruitgang dus. Maar hij klinkt nog niet helemaal zichzelf nee. Krijgt hij op dit moment pijnstillers?
Hij krijgt nog pijnstillers inderdaad, de antibiotica kuur is ook nog niet helemaal afgelopen, vandaag nog en dan morgenochtend de laatste.
Filmpjes hier plaatsen vind ik altijd wat lastig vanaf mijn mobiel, gisteravond heb ik er 1 gemaakt, hij kwam bij me liggen op de bank en ging 'kletsen'. dat heeft hij al 2 weken niet gedaan dus dat was zeker positief!

Hij lijkt wel meer zin in eten te hebben, dat is dus ook echt fijn. Pens en het gewone spiervlees ging er gister prima in. En het is een zaikerd 1e klas als het om medicatie gaat maar gekookte kipfilet is blijkbaar super lekker en gaat die medicatie er lekker makkelijk in. Dus zolang hij dat krijgt doen we ook nog maar wat kip koken... Nu is het de afgelopen 2 dagen bij ons ook lekker koel geweest en is de kamertemperatuur ondertussen 22 graden dus dat zal ongetwijfeld helpen met het eten ;)

Hij gaat niet snel vooruit, maar hij gaat wel vooruit.
Je moet bedenken dat het een hond is, dat als hij de trap naar boven ging hij 3 tredes had en dat stond hij boven, nu loopt hij ineens voorzichtig tree voor tree naar boven, ik snap ook echt dat het is omdat hij pijn heeft hoor, maar er zit altijd zoveel kracht in Harry en daar merk je nu niets meer van, plus dat hij, voor zijn doen, enorm rustig is geweest. Harry is nogal vocaal en daardoor 'aanwezig' :biggrin2: als er iemand binnen komt bij ons bijvoorbeeld weten onze buren dat we bezoek hebben, dan maakt hij zoveel herrie dat hij bijna gilt, zelfs de buren achter ons hebben het wel eens benoemd (niet negatief hoor, maar meer zo van goh we weten precies wanneer jullie bezoek hebben, dat horen we aan Harry) :biggrin2: en hij is de afgelopen 2 weken muisstil geweest, soms zelfs zo stil dat we gingen kijken of hij het nog wel deed :'( Dat maakt ook veel verschil in onze eigen beleving natuurlijk, maar met zijn geklets van gister was ik in elk geval heel blij!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3409174
- pien - schreef: do 20 aug 2020, 10:44 ;D ;D ;D
Ja hoor, ze gaan 't weer doen!
Wordt hij ook al wat meer zichzelf?
Ja gelukkig wel, hij is nog merkbaar sneller moe maar hij kletst weer, jammert weer en is weer duidelijk aanwezig zoals hij hoort te zijn! Hij eet ook weer goed, dus we zijn nu nog samen in discussie of we eerst gemalen eierschalen geven of dat we de smuldier kip gaan toevoegen...

Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen van de kletsende Harry.....
Door - pien -
#3409176
Ah, dat zijn goeie berichten!
Ik kijk uit naar een kletsende Harry :biggrin2:
Tis ook niet niks...zo'n operatie.
Fijn dat hij opknapt :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door