kira schreef:Geen idee of je de rug ook al eens goed hebt laten nakijken? Bij bv problemen bekken en lage rug belast een hond net als een mens de poten anders en kan de hond last van de knie krijgen. Een hond van een kennis had al hele diagnose knie en heup en na behandeling rug waren die klachten zo ver opgelost dat er geen ok meer hoefde plaats te vinden. Ik denk hieraan omdat je schrijft na de hydro last van de rug.
Dankjewwl Kira!
De rug is nagekeken, zit een kleine mobiele hernia (met hollen en niet met bollen vd rug).
Ik wordt toch rustig aan wat positiever.
Dinsdag fysio gehad en hij liep tot vrijdag de sterren van de hemel, daarna iets teveel gedaan denk ik. Gisteren stapje terug.
Bizar hoe enthousiast ik ben over de aqua.
Ze leren zó intens mooi te stappen.
Ik heb zo’n draf fanaat. We lopen graag snel door en lang. Ik heb zelf ook moeten afschalen

Die stap is nog nooit zo mooi geïnstalleerd geweest. Zeker met de rug gaan honden dan tijdens rugpijn liever over op telgang. Dat was de afgelopen maanden bij de mijne dus ook. Zo hoeven ze de rug en het bekken minder te buigen.
Zie dán op straat maar eens je hond goed te laten stappen. Echt heel heel lastig. Bijna niet te doen. Je blijft dan je hond stop zetten, stappen.. k*t weer telgang, het is dan gewoon zn voorkeur. Draf doet ie dan goed, stap niet.
Echt een aanrader, de hydrotherapie (niet zwemmen). Daarnaast zijn we weer begonnen met oefeningen:
- we hebben de rieten/rotan ronde voetenbank van Ikea gekocht. Ideaal om met zijn voorpootjee op te staan terwijl hij heel licht wisselend kwa hand-positie een koekje krijgt. Zo zie je dat hij zijn achterhand/ achterpoten/ pootjes continue stabiliseert.
Maandag controle foto’s.
Ik kijk er zó tegen op.
Gewoon puur na al die ellende, genoeg medisch gesjor aan mijn hond. Vind het echt heel sneu, weer een roesje. Weer stress.
Eens kijken of ze met propofol werken, dat kun je perfect doseren voor een minuut of 5 a 10. Meer heb je niet nodig voor knie foto’s. Vond dat erg fijn spul bij de Wagenrenk en Utrecht.