DjangoChuckBalou schreef:Gisteren avond ben ik met Django naar de dierenarts geweest. Helaas weer oorontsteking.Wat een narigheid allemaal. Maar ik zit met precies dezelfde vraag als Marije. Waarom in hemelsnaam onder narcose? Ze nemen gewoon een veeg uit het vieze oor en die viezigheid zetten ze op kweek!
Ik heb nu andere druppels gehad en deze moet hij 2x per dag. Dit is echt een groot drama om het erin te krijgen maar goed het moet toch gebeuren.
Als hij het nog een keer krijgt gaan ze hem onder narcose brengen en dan gaan ze het op kweek zetten.
Een stukje eruit halen om op kweek te zetten willen ze alleen onder narcose doen omdat het diep zit en als hij dan een heel klein beetje beweegt kan hij door zijn trommelvlies heen gaan en dan zijn we verder van huis.
Ze kunnen ook zijn gehoorgang om leggen maar dat is een behoorlijke ingreep, hij zal dan ook geen flapoor meer hebben. Nou zal het me een zorg zijn hoe zijn oren staan hoor als hij dan geen last meer heeft.
Maar dit is wel een flinke operatie en geeft geen garantie dat hij dan geen last meer heeft. De dierenarts schat dat hij een jaar of 7/8 is, volgens zijn paspoort is hij 4 maar daarvan wisten we eigenlijk al vanaf het begin dat dat niet klopte. Hij is verder nog wel heel fit maar is het laatste jaar wel wat rustiger geworden. Waar hij vroeger een zeer actieve hond is is het nu een actieve hond. Hij is dus in goede conditie en de dierenarts verwacht dat hij de operatie goed zal doorstaan.
Wij twijfelen toch of we dit moeten doen, sowieso omdat het een flinke ingreep is en we geen zekerheid hebben dat de ontstekingen weg blijven en incombinatie met zijn leeftijd denk ik dan toch van is dit nog verstandig.
De dierenarts blijft denken dat het mogelijk van een voedselallergie komt. De hypoallergene brokken van de dierenarts eet hij heel slecht, ze hebben ook blikvoer dat eet hij dan wel maar een blikje van 400 gram kost 4,70 hij zal zeker 3 blikjes per dag weg eten dus financieel gezien vind ik dat geen optie. Tijdelijk oké maar voor de rest van zijn leven op dat voer is geen optie. Dan ben ik meer dan 400 euro in de maand kwijt alleen al aan zijn voer, dan kan ik er wel een baantje bij nemenook is het een hond die snel afvalt hij krijgt nu ook veel voer om op gewicht te blijven dus ik betwijfel of hij het met de 3 blikjes überhaupt gaat redden.
Ze hadden trouwens ook nog worsten van een ander merk maar dat was het zelfde verhaal ook zo duur. De da zei ook dat dat meer was om is naast de brokken te geven voor de lekker.
Mocht het echt van een allergie afkomen betwijfel ik of de operatie überhaupt gaat werken, die allergie zal er dan niet door weg gaan. Deze vraag heb ik ook gesteld aan de dierenarts, zijn antwoord was dat het wel zo kan zijn dat het allemaal net wat gevoeliger is in zijn flapoor waardoor een ontsteking sneller tot uiting komt als zijn gehoorgang net anders ligt kan dit net genoeg zijn om oorontsteking te voorkomen. Zijn flapoor is sowieso gevoeliger op aanraking enzo. Hij vind het niet fijn als een vreemde aan zijn flapoor zit en aan zijn andere oor maakt het hem niks uit, dit is al zolang als ik hem heb.
Het kan, dat het een allergie is. Maar is zelf samenstellen met een diersoort die hij nooit eerder gegeten heeft dan geen optie? Brokken hoeven niet perse hoor, het gaat erom dat je iets voert (een eiwit) dat je hond nog niet kent en dus nog geen allergie voor heeft. Overigens hoeft het geen voedselallergie te zijn. Het kan ook een contactallergie zijn.