Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
Hij heeft gepoept!!!! Het werkt dus echt, nu kan ik echt een beetje relaxen. Ik was gisteren nog niet relaxed. Hij eet ook wat gretiger en zijn buik ziet er top uit!

Hij moet nog van heeeel ver komen en hij is er nog lang niet, maar alles werkt en dan kunnen we dus opbouwen!
Door toscak
Tja, ja het gaat goed. Maar hij eet nog zo slecht :(. Hij is echt goed afgevallen, maar eten ho maar. Alles in kleine beetjes en de Whiskas en ander blikvoer hoeft hij inmiddels ook niet meer. Ik heb gisteren kip gekookt en dat ging er goed in. Maar ik heb weinig inspiratie als hij het liefst vlees eet, maar dat nu net is wat hij even niet mag.

Jullie nog tips? Ik heb nog wat rollen Tinlo en Carnivoer houdbaar. Kan ik dat proberen? Neem aan dat dat behoorlijk steriel is.

Verder moeten we dagelijks de hele kleine stapjes vooruitgang zien. Bijv dat hij zich weer uitrekt of dat hij sinds gisteren weer op zijn rug slaapt. Maar het zijn kleine stapjes...
Door toscak
De vooruitgang van vandaag is een iets snellere pas ;).
Overigens moet ik wel zeggen dat Bob (ondanks dat het een labrador is) een kieskeurige eter is. Hij kan rustig zijn eten 6 dagen laten staan omdat het diersoort hem niet aanstaat.... waarna ik het opgaf.
Door dinky89
Ik zou eens kijken naar gestoomde worsten, kijken of hij dat lust. Daar valt de worst Carnivoer houdbaar ook onder ;)

Van voerwijzer:
Gesteriliseerde vleesvoeding (hondenworsten / gestoomd voer)Hondenworst
Gesteriliseerde vleesvoeding is verkrijgbaar als hondenworst of als gestoomd voer in bakjes. Door verhitting rond de 120 graden celcius wordt het vlees houdbaar gemaakt. Alle bacteriën worden hierdoor gedood, waardoor het voer buiten de koeling bewaard kan worden zolang de verpakking dicht is. Het mag compleet voer heten door de toevoeging van vitamines en mineralen. In bijna alle gevallen zit er rijst bij, dit varieert van 3% tot 10% rijst. Een klein beetje rijst is geen probleem voor een hond zonder granenallergie. Je voert hiervan ongeveer 2,5% van het lichaamsgewicht en het is na openen zo'n 4 dagen in de koeling te bewaren. Merken met maximaal 5% rijst zijn o.a.: Energique, Carnivoer, Carnis (graanvrij), Ropadog Take Away (graanvrij)
Renske heeft ook houdbare worsten maar daar zal wel meer rijst in zitten aangezien die niet in dit rijtje staat.

Wel fijn om even te lezen dat het met kleine stapjes vooruit gaat :) Moet regelmatig aan jullie denken :-*
Door toscak
Carnivoer heb ik in huis! Krijgt hij later vandaag. De tinlo barf2go heeft hij best aardig gegeten. Ik heb nog wat kip gekookt, dus we kunnen weer wat variëren.

Lief dat je aan ons denkt! Het is zo schrikken. Daar in de opname met drie infuus weet je dat hij ziek is, maar thuis in de eigen omgeving zie je pas echt hoe ziek hij is en vanwaar hij moet komen.
Mag hij geen gedroogd eten? Veel dingen die Zoë niet lust, eet ze wel als het gedroogd is. Zoiets zou voor haar ook een ramp zijn, ze eet geen blikjes, pakjes of zakjes. Alleen vers blieft mevrouw. Die 2go worsten moeten hier ook eerst in de droger voor ze het wil eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door