Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
Stom, ik had jouw bericht voor het mijne niet goed gelezen, en dus niet aan zijn allergieën gedacht.
Gijs had phytonics lever druppels gehad. Dat zal in deze weinig uithalen misschien maar ik kan me zo voorstellen dat je wel eea kunt doen om zijn lever te ondersteunen.
Toch wel erg ingewikkeld zo allemaal...
Door Kaio
Ik vraag me nog steeds af of ik iets van orgaan moet voeren. Ik zie wel 5 % orgaan + 5 % pens staan maar als ik de voorbeeldmenu's bekijk van mensen zie ik eigenlijk nooit orgaan :???:
Door sella
Daar kan ik je niet mee helpen de vraag over orgaan. Wat soweiso niet verkeerd is mariadistel voor de lever engels silly marin
Door tt-tjes
Je zou Tannetje eens kunnen bellen voor eventueel Chinese kruiden voor de lever. Chendo krijgt deze nu ook en het lijkt hem wel te ondersteunen.
Door Lizzy
Kaio schreef:Ik vraag me nog steeds af of ik iets van orgaan moet voeren. Ik zie wel 5 % orgaan + 5 % pens staan maar als ik de voorbeeldmenu's bekijk van mensen zie ik eigenlijk nooit orgaan :???:
Orgaanvlees bevat ook veel koper, ook niet echt fijn voor de lever. Vandaar dus maar 5%. Ik zou dat persoonlijk wel geven, je hond heeft ook de vitamines nodig. Ik zou vooral lever en nier geven. Desnoods nog wat minder dan die 5%. En dan wat meer pens.
Door Kaio
Lizzy schreef:Orgaanvlees bevat ook veel koper, ook niet echt fijn voor de lever. Vandaar dus maar 5%. Ik zou dat persoonlijk wel geven, je hond heeft ook de vitamines nodig. Ik zou vooral lever en nier geven. Desnoods nog wat minder dan die 5%. En dan wat meer pens.
Ok en over hoe vaak per week zou je dat dan verdelen? Kom uit op 560 gram hart/lever/nier en 560 gram pens per week. En dan 1600 gram per dag.
Heel veel verstand heb ik er ook niet van, maar ik mis de galzuren (of die hebben een benaming die ik niet snap in het duits). ALT en AST zijn typisch voor leverproblemen en zijn aardig hoog. Over het algemeen testen ze dan ook galzuren, om er zeker van te zijn dat het echt de lever is.
Alle afwijkende uitslagen kunnen passen bij meerdere aandoeningen, waaronder een leverontsteking en de ziekte van Cushing, waarbij vooral de verhoogde glucose op Cushing kan wijzen, maar als hij net gegeten had toen het bloed werd afgenomen kan het ook verhoogd zijn (bij prednisongebruik ook trouwens).
Ben even kwijt of er al een leverbiopt was gedaan?
MillyMol schreef:Alle afwijkende uitslagen kunnen passen bij meerdere aandoeningen, waaronder een leverontsteking en de ziekte van Cushing, waarbij vooral de verhoogde glucose op Cushing kan wijzen, maar als hij net gegeten had toen het bloed werd afgenomen kan het ook verhoogd zijn (bij prednisongebruik ook trouwens).
Ben even kwijt of er al een leverbiopt was gedaan?
Glucose is juist laag.
Kaio schreef:Zijn dat niet die y-GT, (GGT) waarden?
Nee, GGT is ook specifiek lever maar zijn geen galzuren. Dat heet in engels Bile acids, en in het duits Gallensäuren. Ik weet alleen de afkorting niet.

Bilirubine is daarentegen dan weer niet verhoogd. Die was toendertijd bij Chendo ook heel hoog en hij was toen ook geel.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 27 okt 2016, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door