Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ja, dat vind ik nog wel het meest ruk van niet weten wat de aanleiding was. De paddenstoelen in de tuin, toch een plant? De druif, de hop? Iets in mijn voortuin gegooid? Dat plashoekje dan toch? Drugs? Andere medicatie? Heftige allergische reactie? (bij, wesp?).

Maakt voorkomen lastig. Want Joep doet het gerust nog een tweede keer inderdaad.
Druif geeft bij mijn weten acuut nierfalen, dus die vermoed ik niet, verder, tja, kan van alles zijn.

Als tiener heeft er ooit eens iemand vloeibare xtc in mijn drank gedaan en ik kan je verzekeren dat dat niet oppepte. Ik werd draaierig en suf, moest overgeven, begon te schuimen en ben volledig out gegaan en de dag erna in het ziekenhuis wakker geworden. Een overdosis van iets geeft andere effecten dan het middel zelf.
Wat een akelige ervaring! Wat je schrijft klopt zeker, hoeft niet dezelfde reactie te zijn bij overdosis. Ik vraag me alleen af of het wel een overdosis was, want je zou toch echt denken dat hij dan gaat kotsen inderdaad enzo...
Pff heftig verhaal...

Was hij nou vooral lodderig of leek hij ook echt verlamd?

Met het warme weer moest ik nl nog even aan botulisme denken, en dat kan optreden uren tot dagen na het eten van besmet/ bedorven vlees - vaak dode vogels. Botulisme geeft echt verlammingsverschijnselen.

Honden worden er vaak niet heel ziek van en het herstelt vanzelf, met tijd en ondersteuning. Misschien toch een optie?
Siberienne schreef:Pff heftig verhaal...

Was hij nou vooral lodderig of leek hij ook echt verlamd?

Met het warme weer moest ik nl nog even aan botulisme denken, en dat kan optreden uren tot dagen na het eten van besmet/ bedorven vlees - vaak dode vogels. Botulisme geeft echt verlammingsverschijnselen.

Honden worden er vaak niet heel ziek van en het herstelt vanzelf, met tijd en ondersteuning. Misschien toch een optie?
Van botulisme worden ze niet sloom verder. Nou ja in eerste instantie dan. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door