Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pearlsofpassion
Als je pens wil vermijden kan je ook bij de kattenversies kijken. Die mag je ook perfect aan honden voeren. Er zit gewoon wat minder bot en meer spier in.
Door dinky89
Siberienne schreef: Ik zag dat mijn KVV leverancier bij het kopje eliminatie dieet geit heeft staan van Alroda: https://didji.nl/alroda-puur-geit-250-gram.html Verder heeft Alroda nog wat meer ongebruikelijke diersoorten, zoals duif enzo. Misschien dat er nog iets voor je bij zit?

Ik heb er dus zelf geen ervaring mee maar er staat geen pens bij vermeld.

Alroda gebruikt inderdaad geen pens in hun rollen. Deze kan je ook bij alroda bestellen en zijn geschikt voor zowel hond als kat. Ze verkopen wel losse rollen pens die je toe zou kunnen voegen bij het menu maar zitten niet in de rollen zelf.
http://alroda.nl/nl/content/category/2-alroda-puur
Bezorging is vanaf 50 euro en je kan bestellen via het kopje shop.
Door Border Bandit
Bedankt voor het meedenken!!!

Ik heb gisteravond een bestelling geplaatst bij Alroda (geit en lam).
Zodra die er is, heb ik 4 diersoorten. :circle:

Daar kan je best blij mee zijn, het is zo'n zoektocht en duurt zo lang allemaal. :biggrin2:

Ziwipack is toch wel heel erg boven mijn budget. :(
Maar wel hartstikke lief dat je het voor me opgezocht hebt!!
Ook bij Shaweca gekeken. Die heeft inderdaad maar 1 soort die Bandit kan eten.

Tje, nooit gedacht om bij katten-KVV te kijken!
Wéér iets om in te verdiepen. ;)

Hartstikke bedankt voor alle tips!!!

O ja, ik heb Floris een PB gestuurd en hij kan ook bij mij bezorgen!
Oh, nóg meer mogelijkheden! :)
Door Hope
Border Bandit schreef:Bedankt voor het meedenken!!!

Ik heb gisteravond een bestelling geplaatst bij Alroda (geit en lam).
Zodra die er is, heb ik 4 diersoorten. :circle:

Daar kan je best blij mee zijn, het is zo'n zoektocht en duurt zo lang allemaal. :biggrin2:

Ziwipack is toch wel heel erg boven mijn budget. :(
Maar wel hartstikke lief dat je het voor me opgezocht hebt!!
Ook bij Shaweca gekeken. Die heeft inderdaad maar 1 soort die Bandit kan eten.

Tje, nooit gedacht om bij katten-KVV te kijken!
Wéér iets om in te verdiepen. ;)

Hartstikke bedankt voor alle tips!!!

O ja, ik heb Floris een PB gestuurd en hij kan ook bij mij bezorgen!
Oh, nóg meer mogelijkheden! :)
Het ongemalen hertenvlees van Floris is echt perfect. De ree-ribben zijn ook altijd ongelooflijk mooi en per kilo te koop. Maar dat moet je wel elimineren, ree en hert is als kip en eend, het lijkt op elkaar maar is niet hetzelfde.

Pas met kvv voor katten wel weer op dat er geen premix in zit of een andere toevoeging.
Door Border Bandit
Hey, ben ik weer.

Ik moet zeggen dat ik het niet meer weet. :-\
Lam en geit leek best goed te gaan.
Na toevoeging van hert, nam de jeuk toe.
Daarmee gestopt en weer een tijd alleen lam en geit.
Toen de eend erbij en weer neemt de jeuk toe.

Nou krijgt hij al een week alleen lam en geit en de jeuk neemt wéér toe i.p.v. af.
De mijten kunnen het niet zijn, ik spray nu elke maand alles in.
Verder is er niks veranderd, ook niet in mijn omgeving. Ook geen vlooien o.i.d.

Als ik foto's van andere honden zie, dan denk ik: wat glimmen die!?
Dat moet toch aangeven dat Bandit dof is, maar dat valt mij niet op omdat ik hem altijd zie.

Barven is geen optie voor mij.
Ik heb bij diverse KVV de samenstelling opgevraagd en overal zit de maag en/of pens van het dier in verwerkt. I.v.m. granenallergie is dat zeer ongunstig voor Bandit.

Het is zó tegen mijn principes, maar zou het niet beter zijn om hem op de hypo-allergene brok te zetten?
Hij had daarop geen jeuk.
In mijn eerste stukje hier, lees ik terug dat Bandit daarop na één zak ook jeuk krijgt, maar toen behandelde ik nog niet voor mijten.

Bandit eet al maanden onvolledig, dat kan ook niet goed zijn.

Ik weet het echt niet meer? :-\

Heeft iemand nog ideeën voor mij?

Ps. Bandit kan niet tegen rund, kip(achtigen), konijn, haas en nu blijkt ook niet tegen hert en eend.
Door pearlsofpassion
Ik zou nog wat langer weer geit en lam geven. De jeuk als reactie op een verkeerde diersoort kan nog tot twee weken na het opeten toenemen. Daarna zou het weer moeten beteren als de oorzaak inderdaad weg is.
Door Lizzy
Ik denk dat voedsel misschien wel niet de enige trigger is en dat je neemolie/de allergie voor mijten samen met de aanwezigheid van een voedselallergie je moeizaam gaat redden.... Heeft Dr. Vroom het nog gehad over desensibilistatie? Want ik denk dat je een van de twee allergieen moet gaan zien te verminderen om de ander ook beter onder controle te krijgen. Twee allergieen (dus mijt + voedsel) is (denk ik) gewoon teveel...
Door Kaela
Misschien val ik in herhaling, maar je vraagt om brok, dus ik doe het toch maar. Waarom is barf geen optie voor je? Want uiteindelijk blijft elimineren met kvv enorm natte vinger werk en ik vind het eigenlijk heel sneu om te lezen dat je zo je best doet, maar door dingen als maagjes i n de kvv zoveel problemen blijft houden.
Door dinky89
Je geeft aan dat barf geen optie is en dat in kvv maagjes worden verwerkt waar hij niet tegen kan.
Ik weet niet waarom barf geen optie is maar kan je anders zelf malen? Dan weet je precies wat er in zit.
Door Border Bandit
Oh, allemaal reacties!? Dank jullie wel. (op de een of andere manier had ik de melding via de mail niet gezien. ::) )

Eventjes kijken wat jullie allemaal voor tips gegeven hebben....

Barven. Ik woon klein en heb weinig energie. Ik zou daarvoor een grotere vriezer aan moeten schaffen die ik niet kwijt kan. Barven is ook meer werk. Ik moet zelf proportioneren en de hoeveelheden vlees, bot en orgaan afwegen. Ik zou het dolgraag willen, maar qua energie en tijd lukt dat gewoon niet. :'(
KVV is kant-en-klaar, ik moet er alleen aan denken dat ik het op tijd uit de vriezer haal en op tijd weer uit de koelkast.
Brokken is natuurlijk het aller makkelijkst: gewoon pakken als je het nodig hebt.
KVV is prima qua energie en tijd die ik erin moet steken hoor! ;)

Dr. Vroom heeft het niet gehad over desensibiliseren.
Ik behandel de mijten elke maand. Dat moet toch genoeg zijn? Ik kan me haast niet voorstellen dat er überhaupt nog mijten in mijn huis rondlopen. (hihi)

Misschien is het toch wel een goed idee om nog eens met Dr. Vroom te overleggen.
Ik heb het gevoel dat ik een beetje vastloop, niet vooruit kom.

Echt, super fijn dat jullie met mij mee willen denken!!! :thumbup:
Door Kaela
Er zijn tegenwoordig toch ook leveranciers die geportioneerd leveren? Zoals oervoer. Is dat geen optie om te proberen? Dan kost het je niet meer energie dan kvv en als het vaak genoeg geleverd kan worden hoef je ook geen grotere vriezer.

Het lijkt me zo zonde om aan opties als brok te denken als je de beste optie nog niet hebt kunnen proberen.
Door pearlsofpassion
Zou je nu niet eerst je gewoon aan het eliminatiedieet houden en kijken of het lukt met kvv?
Dus terug nar lam en geit en dat even tijd geven voor een nieuwe soort te proberen.
Door Lizzy
Ik ging terug naar Vroom. Ik denk echt dat Neem niet genoeg is tegen een mijten allergie en dat je met haar de optie desensibilisatie moet bespreken.
Door Border Bandit
Dank jullie wel. :)

Ik heb oervoer een mail gestuurd, even kijken wat zij antwoorden.
Maar dan kan je niet meer goed uitzoeken waar Bandit wel en niet tegen kan...
Ook heb ik gekeken om barf-producten te zoeken, maar dat vind ik toch echt te moeilijk.

Bandit krijgt nu weer alleen geit en lam. Maar hij krijgt dat al zo lang. Onderhand zou hij toch tekorten moeten oplopen. Hoewel hij toch ook hert en eend gehad heeft om te proberen.

Ik ga Dr. Vroom een mail sturen.
Moet ik even heel goed uitzoeken wat Bandit wanneer gegeten heeft en hoe hij overal op reageerde. Nog niet alle dozen zijn uitgepakt na de verhuizing en een deel van deze administratie zit nog ergens ingepakt. :-\ Maar die vind ik wel terug hoor!! :)

Voor mijn oriëntatie heb ik nog eens naar de ingrediënten van die brok gekeken die Bandit het beste (en langste) verdroeg.
Blijkt daar kip in te zitten!?!?
Dan zal dat de oorzaak kunnen zijn dat hij na een paar maanden weer jeuk kreeg.

Zucht....... wat is het toch lastig.

Contact met Dr. Vroom lijkt mij het beste.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door