Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik zou gelet op de bacteriën inderdaad niet rauw durven te voeren. Als dat via een lekje in de buikwand terecht komt (die bacteriën dus). Lekker koken inderdaad. Zegt mijn gevoel he.

Hier een hond met simpele maagklachten die het even 100% rauw al niet meer verdraagd, dus na zo'n darmoperatie zou ik het niet vertrouwen rauw vlees.
Bij Bindi  was het de eerste 4-5 dagen  na de operatie een drama met eten :-\
Ook die blikje patee  van de DA nam ze alleen als ik t uit de hand gaf
De eerste drollen  was ook iets waar ik mezelf gek mee maakte , en dat duurde ook de nodige tijd voordat het eerste eruit  kwam  .

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,62788.msg1415403.html#msg1415403

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,97304.msg2220850.html#msg2220850
Laatst gewijzigd door nova op wo 22 jan 2014, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
nova schreef: Bij Bindi  was het de eerste 4-5 dagen  na de operatie een drama met eten :-\
Thnx nova ik zal hier zeker gaan lezen. Eén voordeel wij zetten nooit een kerstboom :-\ :-\

Hier ligt een gelukkig mens Busjoe at zomaar 70 gram gekookt mager paardevlees achter elkaar weg en nu ligt ie met de poten omhoog ouderwets te slapen. Voor alle duidelijkheid zijn normale portie BARF is 280 gram op de hele dag dus dan is 70 gram voor nu geweldig.
Zouden we de strijd dan eindelijk gaan winnen??  ::) ::)
Laatst gewijzigd door BusKay op wo 22 jan 2014, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanmorgen at Busco weer lekker en nu een mixje gemaakt wat hem weer sterk moet maken.

Gekookt mager paardevlees
  Gekookte kip
  Gekookte vis
  Gekookte kippenlever en -hart
  3 gekookte eieren
  Eierschaalpoeder

Totaalmix 3 kg en alles goed fijn gesneden.

Nadat de DA hoorde dat eten goed ging kunnen we nu ook thuis verder zijn medicatie geven.
Vind het wel vreemd dat ze ook probiotica meegaf...misschien wat vroeg??
Jawel de mix vind ie lekker vanmiddag weer 80 gram en dalijk ook... maar Lizzy had me van de week al gezegd te wachten met Priobiotica.

LOL, als je die DA's trots verteld dat ze bijv. 280 gram gegeten hebben over de hele dag dan kijken ze je aan!!
Ze zijn die honden gewend die 500 gram brok wegkauwen!! Ook op het dieetblik stond 700 gram voor Busco dus lijkt het me ook daar vulling i.p.v. voeding. Of ze zien graag moddervette honden die een maaginhoud hebben waar 8 tennisballen in kunnen.

Zouden die mensen nou echt niet begrijpen dat een hond na operatie minder actief is en tja, die dieetbrajers hebben van BARF al zeker nog nooit gehoord!!
hannabelgje schreef: En vreet ie de oren al van je hoofd inmiddels?
Was dat maar waar. Hij eet het niet graag dus moet de trukendoos wel gebruiken. Stukje van mijn vlees erop, druppel puree, je kent het wel.

Busco blijft bloed geven bij de ontlasting. Is dit normaal?? hoop dat iemand met ervaring dit leest
Laatst gewijzigd door BusKay op za 25 jan 2014, 06:20, 1 keer totaal gewijzigd.
hamada schreef: Bij bloed in de ontlasting zou ik bij zo 'n operatie de DA bellen.
Spike had na zijn operatie en met dieetvoer wel wat vreemde ontlasting maar zeker geen bloed.
Dank voor je bezorgdheid!! We hebben contact gehad met de DA en afgesproken af te wachten tot morgen. Maar het gaat de goede kant op en ontlasting wordt beter dikker en praktisch geen bloed meer.
We merken ook dat hij zich steeds beter gaat voelen.

Maar THNX!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door