Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Weten jullie of honden met een leaky gut ook altijd darmproblemen daarbij hebben? Of zijn er ook honden met alleen huidproblemen, zonder darmproblemen?JA je hoeft geen darmproblemen te hebben bij een leaky gut. Het kan zich uiten in vele verschillende problemen oa gedrag, longen, huid, gewrichten enz.
Sanyo schreef: Toch wordt glutamine wel geadviseerd bij bv stress, klopt dat niet dan?En antibiotica schrijft men ook voor "alles" voor
http://www.aminozuur.com/toepassingsgeb ... tatie.html
Roosjes3 schreef: Dan gaan we maar psyllium kopen. Kan nog wel een potje bij in onze verzameling.
Juul is nu weer aan de beterende hand. Heeft 2 dagen niet gegeten en 1 dag niet gedronken. Daarnaast een paar keer overgegeven. Maar vandaag liet er zomaar een stuk huid (met haar) los op zijn voorhoofd...!!!! Nu dus een vochtige kale plek van +- 1 cm doorsnee. Kan dat te maken hebben met het ziek zijn? Of toch een bacterie ofzo? Pfff schrik me rot! Toch maar een ritje dierenarts dit weekend denk ik.
Lizzy schreef: Weten jullie of honden met een leaky gut ook altijd darmproblemen daarbij hebben? Of zijn er ook honden met alleen huidproblemen, zonder darmproblemen?Ik stel even de omgekeerde vraag, kan leaky gut ook zonder huidproblemen? Ik herken namelijk veel van Julius' verhaal, vooral die slijmerige poep is herkenbaar. Ook Charlie verdraagt al een tijd geen rauw meer. Ik had elke dag een kotsmisselijke hond en ook qua poepen liep het helemaal niet lekker op rauw. Charlie staat nu ook op brok, een "goeie" brok weliswaar voor zover brokken goed zijn denk ik. Volgende week gaan we naar een holistische DA en dan hoop ik een vers gekookt menu samen te stellen voor hem.