Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2726778
Ach gos, je Zimsalabim toch. Zomaar ineens een patiënt! Beterschap voor je ventje en sterkte voor jou - lijkt me zóóó moeilijk, om je hond pijn te zien hebben!

En verder hou ik het topic even goed in de gaten omdat ik vermoed dat onze Max ook een beetje die kant op gaat. Die heeft soms dat ie de auto (zijdeur, daar is het vrij laag) niet 'durft' in te springen, en hier in Zweden kan hij het terras niet meer op springen (al deed hij dat laatst wel weer zomaar ineens een keer). Ik heb maar een opstapje gemaakt voor 'm, en hij krijgt groenlipmossel. Zou ik daar ook al omega-3/visolie bij kunnen geven? Of liever niet te veel homeopathie tegelijkertijd zonder te weten hoe of wat? Bij de da ben ik nog niet geweest met 'm, dat doe ik als ik weer in Duitsland ben.
Door Lil
#2726862
[quote="*Dorothea*"]
Nou volgens mij is goudacupunctuur qua werking niet te vergelijken met acupunctuur, aangezien je bij goudacupunctuur echt iets in het gewricht achterlaat. Maar misschien zit ik er naast hoor, heb helemaal geen verstand van dit soort zaken.
[/quote]

Niet helemaal. Er zijn meerderen die goudacupunctuur zetten (de acupuncturiste die bij ons is geweest zetten ook goud in) en dan is dat blijvend. Maar als het tijdelijke niet werkt, gaat het blijvende met goud ook niet werken.
Nu is er ook die man in Duitsland en die implanteert het echt bij de gewrichten zelf. Hij zegt dat 90% baat erbij heeft. Ik ken helaas drie mensen die er geweest zijn en waar het verschil niet echt noemenswaardig is geweest. Dat wat hij zet is een andere vorm heb ik begrepen.
Door Cindy de Wolf
#2726863
:'( :'( :'( :'( heel veel sterkte voor jullie beide!

Zelf zweer ik bij Corta RX uit Amerika, zit ook duivelsklauw en Yucca in wat een natuurlijk pijnstiller/ontstekingsremmer is.
Ook de Doils Joint bij www.newpharma.be verreweg het goedkoopste
En natuurlijk, zeker nu, een goede nsaids zoals Metacam.
Hydrotherapie is te overwegen zeker omdat je aangeeft dat de spieren/het kontje zoveel is afgenomen. Belast je wel de spieren maar niet de gewrichten.
Ook fysio/accupunctuur zou je kunnen overwegen.
Voor nu zou ik me beperken tot pijnstilling en gluco in ieder geval totdat de pijn weg is.

Dikke knuf  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:


Hierbij de foto's en operatieverslag van onze Terry, dit is van circa 10 jaar geleden.

http://www.dierenkliniekeersel.nl/opera ... nu-46.html
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op di 30 jul 2013, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#2726911
[quote="Lil"]
Niet helemaal. Er zijn meerderen die goudacupunctuur zetten (de acupuncturiste die bij ons is geweest zetten ook goud in) en dan is dat blijvend. Maar als het tijdelijke niet werkt, gaat het blijvende met goud ook niet werken.
Nu is er ook die man in Duitsland en die implanteert het echt bij de gewrichten zelf. Hij zegt dat 90% baat erbij heeft. Ik ken helaas drie mensen die er geweest zijn en waar het verschil niet echt noemenswaardig is geweest. Dat wat hij zet is een andere vorm heb ik begrepen.
[/quote]
ik heb er al na gekeken..... toch heel veel goede ervaringen..
tja het is dubben dan he... zo heb ik toen met vince zn castratie ook alles uitgezocht en gedaan... en toch was het drama...
een kunstheup voor als hij pijn zou blijven houden.... ppfff ik weet het echt niet...
tot nu toe doet de metacam niet veel vind ik.... gillen doet ie niet meer maar je ziet aan heel zn houding dat ie nog steeds pijn heeft..
binnen loopt ie hoegenaamd niet... ligt enkel... net kwam ie even overeind om in een andere bench te gaan liggen.. :-[
#2726948
[quote="Kaio"]
vind het jammer dat de foto niet rechter is, geeft ook wat vertekening.
Weet je ik vind het er overigens niet eens zo beroerd uitzien hoor.  :-[
[/quote]
Mee eens!

Ik weet niet waar je woont, maar een goede fysio waar je ook hydrotherapie kan doen is Ellen Martens van het Waterhof. Zijn wij heel tevreden van.

Sterkte voor het ventje  :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door