Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Carole, klinkt interessant! Ik ga eerst deze shampoo, chlorella en visolie proberen (allemaal elimineren natuurlijk..). Maar zal die optie zeker in gedachten houden, net als de Chinese kruiden.

eelke, balen dat het je bekend voorkomt. Ik zal hier in het topic bijhouden hoe het de komende paar dagen gaat met zijn huid, nu we die shampoo hebben geprobeerd. Misschien is dat wat...
Hier zeer veel ervaring met zwaar atopische hond. de malasebshampoo alleen bij infecties van bacterien etc gebruiken. de huid kan hier ook weer droger en geirriteerd van worden.hier hielp de allermyl niet maar onze hond is nog een stuk heftiger dan xerox en wellicht kan het bij hem wel helpen. en het is altijd goed om eczeem vet te houden. hier net een dramaweek gehad en ik smeer wisselend over de dag vetaderm en vaseline-cetomacrogol wat ook bij mensen helpt. ik zie bij ons de huid hierdoor rustiger worden en het waren echt zware vuurrode eczeemplekken ter grote van 3-4 2euromunten. ze kan er  van af blijven en ondanks hoge dosering moderin en toch dit soort plekken erg levenslustig denk mede door de insmering van de plekken.
Zal straks foto's maken en ze naast elkaar zetten, maar voor mijn gevoel is er niet veel veranderd. Jeuk is misschien iets minder, maar dat kan natuurlijk ook zijn doordat de geit nu bijna 2 weken geleden is.

Ik heb nog een klein beetje shampoo over en doe daar van de week de onderkant van zijn bek en pootjes nog een keer mee. Maar heb niet het idee dat ik daarmee echt in de goede richting zit...
De linkerfoto's zijn van woensdag voor het wassen met malaseb, de rechter van vandaag (zaterdag):

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Als ik deze foto's zo naast elkaar bekijk... Denk ik dat het slim is mezelf hard op de vingers te tikken en NIKS meer te proberen tot ik de chlorella in huis heb. Niet dat het erger is geworden, maar zeker ook niet minder... Wat denken jullie?
Xerox' jeuk is de afgelopen paar dagen weer een stuk minder geworden. Ik denk dus dat het inderdaad nog met de geit te maken had. Zijn huid is nog wel onrustig, dat zal nog wel een poosje blijven.

Eigenwijs als ik ben, heb ik zijn medicatie gisteren toch weer iets omlaag gezet, van 3/4 naar 1/2 tablet. Ik vind het zo'n eng idee om hem telkens weer te drogeren, bah. Nu even doorzetten dus want ik heb begrepen dat het kan zijn dat de jeuk tijdelijk erger wordt. Hopelijk hebben we de chlorella met anderhalve week in huis, dan kan ik daar mooi mee beginnen.
Door sella
Chlorella ontgift, dus ik zou wel voorzichtig zijn met opbouwen.
Symptomen van ontgiften zijn hoe verrassend ook jeuk, maar ook vieze ogen, wat viezere oren, bij heftige ontgifting, ook diarree en misselijk.
Door Lil
Xerox schreef: Oh wat goed dat jullie het zeggen! Ik heb chlorella en visolie besteld, kan ik dan beter beginnen met de visolie?
heel eerlijk ik zou even met niets beginnen totdat het beter gaat.

Je gaf toch eliminatiedieet?
In dat geval kun je pas iets nieuws toevoegen als alle klachten weg zijn.

Tenminste moeten, kunnen. Je beslist natuurlijk zelf. Het is hoe streng ik de regeltjes voor mijn meisje toepas (ze is heeeeel erg gevoelig en ik kan als ik dingen doe terwijl er klachten zijn niet nagaan waarvan het komt, dus doe ik alles heeeeeeel langzaam).
Ik ben het helemaal met je eens Lil. Maarrr... We zijn nu al zo'n 3 maanden bezig... En het kan nog wel eens heel lang gaan duren voor hij medicijnvrij is, als dat al haalbaar is (zou wel moeten natuurlijk)... Dus vandaar mijn twijfels, pff!
Door Lil
Nee medicijnvrij hoeft hij niet te zijn. Is de mijne ook niet ;)
Ik ben vanaf oktober bezig en geef nu 4 diersoorten (1 zo kort dat ik nog niet weet of dat goed gaat).

Je kunt het natuurlijk toevoegen, maar waaraan ligt het als de jeuk weer toeneemt? Nu weet je dat het misschien geit was. Voeg je chlorella en visolie toe lag het dan aan die twee of aan de afbouw van medicatie of aan???

Ik snap je dilemma. 3 maanden vind ik niet lang. Stond hier 3 maanden op konijn toen 1 week wat nieuws toegevoegd en dat ging mis. Toen weer 5 weken konijn toen wat nieuws en dat ging gelukkig goed. Maar heeft dus heel lang alleen konijn gegeten en was topfit ;)

Nu spelen er bij mij geen medicatie mee. Ik desensibiliseer, maar ook dat is lastig, want dat kan niet volgens schema dat moet bij ons natuurlijk op geleide van klachten en dan mag het niet aan voer liggen.

Succes met beslissen. Het blijft super moeilijk.
Ja precies, waar ligt het dan aan.. En wat is belangrijker, medicatie afbouwen of een diersoort toevoegen? Eigenlijk dat eerste natuurlijk. Maar aan de andere kant, ik heb nu haas in de vriezer liggen. Aangezien konijn goed gaat, is de kans groot dat haas ook goed gaat.. Of zalm.. Dus ga je die gok dan nemen? Want als het goed gaat, heb je er wel een tweede diersoort bij.

Ok nu houd ik op  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door