Moderator: Lizzy
*Dorothea* schreef: Ze heeft geen droge neus of droog mondslijmvlies?Ze heeft inderdaad een droge neus en een iets drogere mond.
*Dorothea* schreef: Als de nieren er goed uitzien op de echo, dan zou ik voor de zekerheid een extra test doen om de ziekte van Addison uit te sluiten.Oke, dan gaan we dat inderdaad aanvragen als de nieren er goed uit zien.
http://www.huisdierenziekenhuis.nl/dier ... dison.html
Helaas denken veel dierenartsen (zo ook die in deze link) dat een hond met normale natrium en kaliumwaardes geen addison kan hebben. Maar het blijkt dus dat 20% (!) van de patienten met Addison normale waardes in het bloed hebben. Omdat ze toch al wat langer aan het kwakkelen is, ook met maagdarmklachten toch?, zou ik een ACTH stimulatietest doen.
Is er toevallig ook nog een screening van de rode en witte bloedcellen gedaan?
Sammy1980 schreef: Oke, dan gaan we dat inderdaad aanvragen als de nieren er goed uit zien.het is een lastige ziekte met hele vage symptomen. Het hoeft het ook zeker niet te zijn, maar zou het voor de zekerheid wel uitsluiten.
Ik had ook al even gegoogled net en kwam dit ook al tegen, veel symptomen komen wel overeen, hoewel dat natuurlijk niets hoeft te zeggen.
Als het goed is heeft ze ook naar de bloedcellen gekeken, tenminste normaal doen ze dat altijd dus ga er vanuit dat ze dat nu ook gedaan heeft.ik ben benieuwd of daar nog wat bijzonders uitkwam.
*Dorothea* schreef: het is een lastige ziekte met hele vage symptomen. Het hoeft het ook zeker niet te zijn, maar zou het voor de zekerheid wel uitsluiten.Ik zal inderdaad even vragen naar de bloedellen, heb inmiddels een leuk lijstje voor de DA
ik ben benieuwd of daar nog wat bijzonders uitkwam.
Lizzy schreef: Ik ben bang dat ik weet hoe je je voeltNee nog niet, maar ik ga zo bellen om verder dingen te bespreken met de DA.
Is er intussen ook al weer een keer opnieuw bloed geprikt om te kijken of de waardes veranderd zijn?
crutz schreef: balen dat er nog steeds geen duidelijkheid is...Ik ga addison inderdaad ook aan de DA voorleggen, ik baal als een stekker.
nu dus ook nog verder zoeken in de richting van Addison? klote, maar goed het eerste belangrijke nu is dat je weet WAT het is ipv deze onzekerheid...sterkte
Lizzy schreef: Volgens mij is Addison goed te behandelen hoor JessicaWat ik inderdaad zo lees is Addison inderdaad goed te behandelen, dus dat zou dan wel heel fijn zijn!!![]()
Sammy1980 schreef: Wat ik inderdaad zo lees is Addison inderdaad goed te behandelen, dus dat zou dan wel heel fijn zijn!!Addison is prima te behandelen, je kan beter Addison hebben dan nierfalen.
Even afwachten wat de internist zegt en de eventuele onderzoeken doen![]()