keetje schreef: Bedankt Lizzy voor je zeer uitgebreide antwoord, daar kan ik iets mee.Ik denk dat het niet verkeerd is om een KVV te geven waar geen rijst in zit. Dat is echter niet bedoeld als eliminatie dieet! Een eliminatie dieet is dat je haar 6 tot 9 weken een diersoort geeft (bijv. konijn) dat ze nooit eerder gegeten heeft (om te achterhalen waar ze allergisch voor is). Dat zou ik dus niet doen. Ik zou ook geen KVV met konijn geven, om ervoor te zorgen dat je 1 diersoort achter de hand hebt, mocht je opnieuw (met vers) een eliminatie dieet willen/moeten doen. Maar goed, omdat ze een meelmijt allergie heeft, zou ik dus zelf een voer vermijden waar rijst in zit.
Puur Pollen heb ik al in huis en ze eet op het ogenblik Carnibest natuur Bio
Toen we haar kregen zat ze dus op die RCmeuk.
Daar had ze klachten bij, kale plekken in haar nek, op haar rug en op haar bovenpoten.
Aangezien wij niet wisten hoe precies de vorige eigenaar+asiel zich aan die brokken gehouden hebben, zijn we nog 6 weken strikt doorgegaan met die brokken.
De klachten bleven en toen zei onze DA dat we dan ook over konden gaan op vlees.
Dat heb ik gedaan. Er zat nog een redelijke voorraad nietdieet in de vriezer van Keet en die zijn we gaan geven, de klachten werden erger maar ik dacht toen, misschien ontgiften?
Daarna zijn we dus doorgegaan met CB natuur bio en de plekken bleven verergeren.
Ze heeft nu dus rijst/kip/vis/rund gehad en RCbrokken, voor zover ik dat controleren kan omdat ik met haar vorige baas geen contact krijg.
Wat ik nu dus van jouw begrijp is dat ze (voorlopig) op de CB kan blijven en dat ik puur pollen erbij ga geven. Of moet ik ipv de CB een andere KVV zoeken omdat er in de CB rijst zit?
Werkt dat niet dan elimineren.
Dus, KVV zonder rijst (maar niet de smaak konijn) + Puur Pollen. En kijk dat 6 a 9 weken aan. En ja, ze kan gaan ontgiften.... Dat zijn vaak wat lastige dingen met overschakelen naar rauw/vers bij dit soort problemen.... Dus je moet het wel even de tijd geven.
BARF gaat helaas niet lukken, hoe graag ik het zou willen. Ik doe je wel even een PBtje.Je bent mij niet en nooit enige verantwoording verschuldigd
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.