kleine update:
Reus gaat heel goed!
we hebben een beetje rare tijd gehad, wat nogal wat stress was, ook voor hem. hij heeft zich keurig gedragen, had wel wat veel jeuk maar met zijn pakje aan en wat STrezz druppels (phytonics) en groende os rust compositum heeft ie zich er behoorlijk door heen geslagen. nu is de rust weer gekeerd en gaat het netjes. hij had een tijdje de neiging om aan zijn pootjes er onder rug te knabbelen, ik 'corrigeer' dit (een ferm 'hee!' werkt heel goed) en daar luistert hij prima naar, voor mij een teken dat het niet echt heel erg jeukt en hij meer knabbelt uit gewoonte, vervelend of onrust. als het heel erg is geef ik hem even iets te doen, en dan is het ook klaar.
ook ben ik weer met de Puur Huid druppels begonnen, een kuur van een paar weken. volgens mij heeft ie die gewoon af en toe nodig ter ondersteuning.
omdat hij vaak heel raar staat met zijn achterpootjes en af en toe een soort van 'blokkeert' op straat, (staat gek met de achterpoten, wil niet meer verder lopen), ga ik van de week naar de DA om te kijken of er met accupunctuur iets te bereiken valt.
de hotspot is helemaal weg, huid netjes, wel beetje litteken achtig. (maarja, het was ook wel een groot gapend gat) en de haartjes groeien weer netjes terug.
vorige week heeft hij per ongeluk een stukje kip (ik denk zo'n 20 gram) op gegeten. hier heeft hij geen enkele reactie op gegeven. goede hoop dus dat we binnenkort toch ook kip kunnen proberen en dat dit zonder problemen zal verlopen.
Reus heeft de Doils Skin olie echt gewoon nodig, geef ik het 2 dagen niet of minder, dan geheid droge huid en beginnende schilfers. raar dat hij daar zo sterk op reageert, maar goed, braaf de olie geven en er is niks aan de hand.
tot zo ver!