Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
kleine update:

Reus gaat heel goed!

we hebben een beetje rare tijd gehad, wat nogal wat stress was, ook voor hem. hij heeft zich keurig gedragen, had wel wat veel jeuk maar met zijn pakje aan en wat STrezz druppels (phytonics) en groende os rust compositum heeft ie zich er behoorlijk door  heen geslagen. nu is de rust weer gekeerd en gaat het netjes. hij had een tijdje de neiging om aan zijn pootjes er onder rug te knabbelen, ik 'corrigeer' dit (een ferm 'hee!' werkt heel goed) en daar luistert hij prima naar, voor mij een teken dat het niet echt heel erg jeukt en hij meer knabbelt uit gewoonte, vervelend of onrust. als het heel erg is geef ik hem even iets te doen, en dan is het ook klaar.

ook ben ik weer  met de Puur Huid druppels begonnen, een kuur van een paar weken. volgens mij heeft ie die gewoon af en toe nodig ter ondersteuning.

omdat hij vaak heel raar staat met zijn achterpootjes en af en toe een soort van 'blokkeert' op straat, (staat gek met de achterpoten, wil niet meer verder lopen), ga ik van de week naar de DA om te kijken of er met accupunctuur iets te bereiken valt.

de hotspot is helemaal weg, huid netjes, wel beetje litteken achtig. (maarja, het was ook wel een groot gapend gat) en de haartjes groeien weer netjes terug.

vorige week heeft hij per ongeluk een stukje kip (ik denk zo'n 20 gram) op gegeten. hier heeft hij geen enkele reactie op gegeven. goede hoop dus dat we binnenkort toch ook kip kunnen proberen en dat dit zonder problemen zal verlopen.

Reus heeft de Doils Skin olie echt gewoon nodig, geef ik het 2 dagen niet of minder, dan geheid droge huid en beginnende schilfers. raar dat hij daar zo sterk op reageert, maar goed, braaf de olie geven en er is niks aan de hand.

tot zo ver!
Door BubbaBling
Super dat het zo goed gaat.  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Helaas ben ik bang dat je het met zijn achterpootje niet gaat redden met acupuntuur  :-X
Dat is hoogstwaarschijnelijk patella luxatie, oftewel, knieschijfje wat steeds los schiet.
Dat heb je in verschillende graden, ik geloof 1 tot en met 4.
Als het bij hem al steeds blokkeert zou je mss toch al snel moeten denken aan een operatie  :-\
Dus beter dat je hem door een goede othopeet laat onderzoeken.
Het gebeurt veel met kleine hondjes..
Hoop dat dat het niet is (sorry voor als ik je blije humeur heb doen verminderen  :-*)
Door nienk
BubbaBling schreef: Super dat het zo goed gaat.  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Helaas ben ik bang dat je het met zijn achterpootje niet gaat redden met acupuntuur  :-X
Dat is hoogstwaarschijnelijk patella luxatie, oftewel, knieschijfje wat steeds los schiet.
Dat heb je in verschillende graden, ik geloof 1 tot en met 4.
Als het bij hem al steeds blokkeert zou je mss toch al snel moeten denken aan een operatie  :-\
Dus beter dat je hem door een goede othopeet laat onderzoeken.
Het gebeurt veel met kleine hondjes..
Hoop dat dat het niet is (sorry voor als ik je blije humeur heb doen verminderen  :-*)
hij heeft een beetje patella luxatie in een van zijn pootjes inderdaad. af en toe heeft ie zo'n raar hupsje. maar het raar staan en blokkeren wat ik bedoel, dat is (naar mijn idee) niet mechanisch, maar meer iets met dat hij zich niet helemaal bewust lijkt te zijn van zijn achterhand. hij kan prima wandelen, rennen spelen en gek doen, het blokkeren gebeurt als er iets is wat hij niet helemaal tof vindt. hij staat dan stil met zijn pootjes raar, en wilt dan niet verder lopen in de richting waar we heen gingen, maar kan prima een andere kant op lopen. vandaar dat ik denk dat het niet mechanisch is, want dan zou het niet uit moeten maken welke kant we op gingen. het blokkeren zit dus, denk ik, in zijn koppie, niet fysiek in zijn achterhand.

maar je hebt gelijk hoor, voor het zelfde geld is het wel iets mechanisch. daarom ga ik ook naar een dierenarts die ook acupunctuur doet, en niet naar iemand die alleen acupunctuur doet. (voor zover die bestaan hoor, dat weet ik eigenlijk niet) en zal hem eerst fysiek laten onderzoeken.

ik zal het van de week eens proberen te filmen, dat is ook wel handig om de DA te laten zien.
Door nienk
prima, zal ik gelijk ook even vertellen hoe het nu gaat.

Eigenlijk nog steeds heel goed! we hebben wel geconcludeerd dat Reus eigenlijk gewoon constant de kruiden moet krijgen. steeds als het potje op was dacht ik 'ik kijk het nog even aan', maar steeds kreeg ie dan weer ergens last van. ik heb nu met de DA afgesproken dat ik gewoon kan bellen om navulling, en langs kom als er misschien iets verandert moet.

als laatste hebben we het droog voer van Ziwi Peak (hert) toegevoegd. dat ging heel goed! geen kriebels, wel iets dunner poepen.

Op het moment heeft hij wel weer iets meer jeuk. bultjes dit keer, op zijn rug voornamelijk en wat knabbelen aan de pootjes. klein beetje oortje en nek stuk. (heel oppervlakkig schaafwondjes van het krabben) die bultjes en pootjes knaag komt denk ik doordat de kruiden op waren, oor en nek doordat hij vorige week een paar keer succes had met van straat snaaien. (stuk brood en koekjes)

als deze bultjes kriebel weer over is wil ik weer iets gaan toe voegen. ik denk kip of rund, zou zo praktisch zijn als hij dat gewoon kan eten! tijdje geleden heeft hij per ongeluk een stukje kip op gevroten, daar geen reactie op gehad maar dat was wel gebakken.

Zijn gedrag gaat heel erg goed. ik ben druk met 'click to calm' bezig en dat helpt op alles waar hij moeite mee heeft. Hij reageert inmiddels op mijn stem of de click en het ruiken van een brokje als hij een kat ziet (dat is echt een mega vordering), kan kleine kindjes veel beter negeren, kijkt naar mij als er rare mensen op straat lopen en heeft al 2 keer heel beleefd kennis gemaakt met een grotere jonge honden. Dat hij buiten rustiger is maakt ook dat we weer wat meer kunnen doen, moeten weer even de nieuwe balans vinden, maar dat komt wel weer.

al met al dus heel positief!
Door coby.p
wat geweldig nienk, dat het al zo,n tijd goed gaat.
en zeker ook wat gedrag betreft.
zo zie je maar, hoe alles met elkaar in verbinding staat.
Door nienk
Xerox schreef: Lekker om eens een positief verhaal te lezen  :daisy:

Waar kan ik meer lezen over die kruiden?
ik denk dat je als je googlet op chinese kruiden, of de namen van de kruiden die Reus krijgt je wel het een en ander kan vinden. Reus krijgt ze dus van de holistisch DA, ik raad iedereen aan niet zomaar met kruiden te gaan zitten proberen maar altijd een deskundig persoon te raadplegen. het luistert behoorlijk nauw en is niet zomaar 'baat het niet dan schaad het niet'.
coby.p schreef: wat geweldig nienk, dat het al zo,n tijd goed gaat.
en zeker ook wat gedrag betreft.
zo zie je maar, hoe alles met elkaar in verbinding staat.
zeker dat alles met elkaar in verbinding staat! slechte periodes van Reus qua jeuk betekenen vrijwel altijd ook een verslechtering in zijn gedrag. soms kan ik duidelijk zeggen waar het door komt, of jeuk het gedrag triggert, of andersom. maar vaak gaat het ook gewoon samen en is er niet te zeggen of hij nou stressig is omdat ie jeuk heeft, of jeuk heeft omdat ie stressig is. dat past heel erg bij het hele 'hitte' verhaal. hitte in het lijf geeft jeuk, druk doen kan hitte geven, etc. Nu we dus zo hard trainen (nouja, ik heb niet echt het idee dat het hard trainen is, omdat het zo de hele tijd door iedere gelegenheid gebruiken is) gaat het een stuk beter met hem en is zijn hele uitstraling ook verbetert, wat ook een fysiek aspect heeft.
Door nienk
zijn we zomaar alweer 2 maanden verder. Reus gaat nog steeds ontzettend goed. sterker nog, hij heeft nu zo weinig jeuk dat ik denk 'hee, hij krabt zich' als hij zich krabt. terwijl ik voorheen bij wijzen van spreken dacht 'hee, hij heeft al 5 minuten niet gekrabt' (als hij wakker was dan).

hij blijft voorlopig staan op de kruiden die hij nu krijgt, blijkbaar heeft hij die gewoon nodig. daarnaast krijgt hij:

- paar keer per week pro-biotica
- iedere dag Doils Skin (als hij die niet krijgt, na 2 dagen schilfers)
- een lage dosis Strezz van Phytonics (meer als er iets spannends is)
- Rust Compositum van de Groene Os als we iets gaan ondernemen wat stress geeft voor hem.

hij eet inmiddels behoorlijk veel:

konijn, eend, hert, paard, lam, lamspens, zalm, sardien, kangaroe, struisvogel, lama, kwartel en Ziwipeak Hert.

maar we gaan rustig door met elimineren. ik heb net een pondje kipkarkasjes gekocht. hij heeft de afgelopen weken af en toe een klein stuk kipfilet gekregen, en daar geen (semi-)acute reactie op gekregen. ik ben benieuwd of meer kip goed gaat. het is niet noodzakelijk voor het menu, maar het zou wel erg praktisch zijn als hij kip zou kunnen eten, dan is het toch makkelijker aan eten voor hem komen.

wordt vervolgd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door