Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2709917
We zijn inmiddels bijna een maand sokloos!!  :D :D Likgranuloom is niet meer terug gekomen!
Vindt haar soms wel overdrevig likkerig aan haar voetzooltjes, maar tis altijd wel een obsessieve likker geweest..

Helaas op dit moment wel weer veel jeuk ondanks flinke dosis Yucca en Aller'g free.  :-\ :-\
Geef sinds tijdje ook bijenpollen (2x daags theelepel) en lokale honing tegen de hooikoorts, maar ben daar denk ik voor dit seizoen te laat mee begonnen.
Laatst gewijzigd door Irish op do 04 jul 2013, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#2710435
Het ging in het voorjaar super goed! Maarja het was een slechte lente, alsin koud en veel regen. Voor de allergie patienten ideaal, maar het lijkt nu dus wel dubbel terug te komen. Heel haar oksels zijn kaal zag ik met het afspoelen met dode zeezout...  :-[ :-\ :-\ Geen wondjes en rood zoals vorige zomers, maar dus wel kaal van het krabben......
#2711780
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar mex heeft ook veel last gehad van jeuk en mega rode bijtplekken.
Hij had ook een droge huid. Daarom ben ik van brokken overgestapt naar alleen vlees.
Verder heb ik een lotion/shampoo gekocht om zijn huid mee te wassen als deze droog is.
Maar sinds ik vlees geef ziet zijn huid er veel beter uit en zijn jeuk is bijna weg.
Als Mex overdreven wil krabben of bijten verbied ik hem dit. Hij mag 3 keer krabben en dan stoppen. Ik leid hem dan gelijk af met iets anders.
Het kan namelijk een gewoonte zijn geworden en dan kom je in een spiraal van jeuken.
Toen mex die vreselijke bijt- en krabplekken had heb ik bij Zeeman een 't shirt voor hem gekocht en als ik niet op hem kon letten deed ik deze aan.
Als hij dan krabt, dan komt het niet zo hard op mijn huid over.
Voor het bijten heb ik hem 's nachts een kap om gedaan.
Het is niet leuk, maar dan blijft hij wel van die plekken af en in 2 weken was alles toen weg. Van de DA kreeg ik een honingzalf om wat te verzachten.

Mex kan ook gaan krabben als hij opgewonden wordt als hij naar buiten mag. Dit heb ik hem afgeleerd. Hij moet van mij rustig gaan zitten of liggen om te wachten.
Laat je hond niet opgewonden worden. Doe heel rustig met hem, zodat zijn huid niet gaat jeuken.

Ik vond het vreselijk toen Mex zo'n jeuk had. Ik werd er zelf helemaal nerveus van. Ik hoop voor je dat het snel minder wordt. Succes!
#2712351
Ik ga het jeuken of likken niet verbieden / corrigeren. Dan wordt het juist in mijn afwezigheid veel erger.
Ben juist blij dat wat betreft het likgranuloom het nu al ruim een maand zonder sok goed gaat. Ze likt wel aan haar voetzooltjes, maar niet overmatig. Bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus ik ga daar niet boven op zitten. Dat maakt mij en dus haar nog gestresster.

Tja en niet opgewonden/gestresst laten worden is een hele uitdaging met een reactieve hond. Al doen we er wel alles aan het zo goed mogelijk te managen. Het is denk ik in deze maanden ook even door de zure appel heen bijten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door