Denk dat het goed intrekken al veel waard is, dus smeren voor t wandelen zou ik ook doen.
Die PL, kun je daar wel wat aan doen?
Komt toch wel vaker voor met dit soort kleine hondjes, dacht dat het ook vaker weer gewoon terug "floept".
Moderator: Lizzy
Limpy schreef: Denk dat het goed intrekken al veel waard is, dus smeren voor t wandelen zou ik ook doen.ok ik ga het maar gewoon proberen zo meteen!
Die PL, kun je daar wel wat aan doen?
Komt toch wel vaker voor met dit soort kleine hondjes, dacht dat het ook vaker weer gewoon terug "floept".
Janie2 schreef: Waar heb je het zalfje gekocht?de holistisch dierenarts heeft het voorgeschreven, het is op basis van kruiden die ook intern gebruikt kunnen worden. ik weet niet of hij het zo had of dat hij het gemaakt heeft.
Bittere smaakbron: http://www.krachtigekruiden.nl
De bitter smaak is yin en koelend, heeft een dalende en samentrekkende werking. De bittere smaak vermindert excessiviteit en koorts (hitte), droogt vloeistoffen en damp en kan soms de darmen purgeren. De bittere smaak heeft een relatie met de vuur fase, het Hart en de Dunne Darm. Bitter is ook goed voor de Nieren en Longen. Bij bot ziekte vermijdt men te veel bitter voedsel.
Voorbeelden van bittere kruiden zijn de drie gelen (san huang): coptis (huang lian), scuttelaria (huang qin) en fellodendron (huang bai). Bitter zijn ook alfalfa, bindsla en rogge. Selderij is bitter en zoet en is specifiek goed voor hoge bloeddruk.
Janie2 schreef: Interessant! Misschien is dat zalfje wel wat voor mijn hond, zijn hotspot zit er nog steeds.wellicht wel ja! ik kon het dus alleen nergens vinden als zalfje, de info hier boven is alleen de beschrijving van de kruiden die er waarschijnlijk in zitten. (ik weet het ook niet zeker!) Vermoed dus dat je het zalfje niet zomaar ergens kan krijgen, maar alleen via een DA die met de kruiden werkt.