- wo 11 jan 2012, 18:16
nou het gaat qua allergie jeuk al een hele tijd heel goed. 2 weken na de lama heb ik ook paard toegevoegd, ook dat gaat al een tijd prima.
nou heeft ie verdoerinogantoe alleen wel een hotspot, notabene op zijn staart. eerst was het een gewoon wondje, maar laatste paar dagen kwam er geen korstje meer op en vond hij het zo vervelend als ik er aan kwam om zalfje op te smeren, dat we er allebei sjagerijnig van werden.
ben er net mee naar de dierenarts geweest. hij heeft het geschoren. (wat een ontzettend toestand was, maar uiteindelijk is het gelukt) het is een plek van circa 2 bij 1 cm aan de ene kant van zijn staartje, maar op die hoogte is er ook aan de andere kant wondjes, korstjes, rood, ellende.
zalfje gebaseerd op chinese kruiden mee gekregen. de DA kon ook wel die kruiden geven voor intern, maar aangezien het hele 'koude' kruiden zijn, Reus de laatste tijd eigenlijk heel erg afgekoeld is en het ook buiten niet warm is, leek hem de kans te aanwezig dat hij er te 'koud' van gaat worden. die kruiden zijn dus 'koude' kruiden, om de warmte van de hotspot te bestrijden.
dat zalfje 2 keer daags zo goed en zo kwaad als het gaat er op smeren, likken zo veel mogelijk beperken. ik moet dus morgen even op zoek naar een kraag, die had de DA alleen maar in maatje deense dog.
als het goed is, moet het met een paar dagen al beter gaan. als het over een week niet zo goed als over/beter is, moeten we weer terug.
aan de positieve kant was de DA wel erg enthousiast hoe het verder met Reus gaat, qua stress, warmte en fysiek. dat scheren was wel echt gedoe, uiteindelijk met zijn 3 plat op zijn zij vast gehouden en toen lukte het. maar daarna was hij eigenlijk heel snel weer rustig, ging uit zichzelf in een hoekje liggen afkoelen op de koude tegels. daar dus wel heel blij mee!
alle tips met betrekking tot de hotspot, of het voorkomen van likken aan de staart zonder kap heel erg welkom!!