Moderator: Lizzy
danielle1980 schreef: daar was ik dus al bang voor toen je zei hoe hij zich gedroeg.Je kan dat niet zomaar zeggen ZONDER dat je de GEHELE anamnese kent
vandaar mijn ontlasting vraag eerder.
door giardia is elke hond z'n weerstand naar de kl*te en krijgt hij idd snel last van zn darmen, infecties enz enz...
het kan zelfs zo erg worden dat t chronisch word...
ik hoop voor jou dat het niet zo is...
uh nu niet in paniek raken mijn honden hebben t maaaaaaanden gehad en hebben er echt helemaal niets aan over gehouden.
waarom behandel je m niet gelijk voor de giardia nu je de uitslag weet?
tis zomaar een vraagje hoor, want mij lijkt dat het zo snel mogelijk weg moet nu...
ow die metrazol is zeker ook die ab kuur die je bij de giardia kan geven...
tja ik vertrouw meer op panacur
jeetje ik voel me nu heel dubbel ( dus moet voor jou ook allemaal erg moeilijk zijn zo )
straks heeft je hond al die toestanden gehad terwijl ie giardia had, wat simpel te testen was, dat zou echt rot zijn...![]()
![]()
![]()
maar aan de andere kant als het alleen maar giardia is tja dan is het ook behandelbaar...
en tuurlijk zal hij wel ontstekingen enz hebben, dat hadden mijn honden ook, maar met wat tijd, ab enz komt dat ook weer helemaal goed.
geef je schatjuh maar een dikke knuffel van me...
en ook 1 voor jezelf![]()
danielle1980 schreef: toch ben ik t er niet mee eens, een narcose is veel zwaarder dan even een ontlasting onderzoek doen...Er moet wel aanleiding zijn om een bepaalde diagnose te doen omdat iedere diagnose die gesteld moet worden geld kost! Wat ik al eerder aangaf, en daar lees je waarschijnlijk overheen, gaf de algehele anamnese, niks nada aanleiding om extra kosten te maken door een giardia test te doen.
dat weet iedereen...
maar goed ik snap dat rachel erg bezorgt is en de officiele uitslag is nog niet binnen, maar we zullen zien...
Sella schreef: Als het beeld alleen naar Giardia wijst dan doe je als da idd alleen de snaptest.Dat heb je mooi gezegd!
Maar een jonge hond zoals die kanjer van Rachel zo een lage harstlag heeft en echt de indruk wekt heel erg ziek te zijn is dat niet een beeld dat meteen bij giardia past.
Meestal is dat een slepende diaree en niet verslecteren in een paar dagen.
Ik denk dat we ook Rachel de credit moeten geven dat ze haar hond nooit onnodig onder narcose zal laten brengen.
Als ze alleen voor giardia hadden getest en er is nog iets anders dan is ook het vingertje er naar de da.
Ik ben juist heel erg blij voor Rachel dat er meteen is doorverwezen in dit geval. Het was een verontrustend beeld en er leek geen verbetering eerder verslechtering te zijn.
Er zijn genoeg dierenartsen die niet durven beslissen en je aan het lijntje houden met alle gevolgen van dien.
En de internisten stellen ook niet zomaar een scopie voor.
Ik hoop met heel mijn hart dat het toch een sluimerende giardia is die hem heeft uitgewoond, en niet iets minder behandelbaarders.
Nog een dag nagels bijten en dan krijg je de uitslag. Ik hoop zo dat je daarna opgelucht kan lachen en hem kan knuffen dat het hierbij blijft.
gemmaa schreef: Vraag eens of jouw DA niet hier wil komen wonen, of misschien kunnen we hem klonen of adopteren Ik heb er zo nog geenene gevondenHi hi, je komt maar deze kant op!![]()