Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jasmijn85
Hallo allemaal,

Afgelopen zomer heb ik een Epagneul Breton meegenomen uit het asiel in Frankrijk.
Hij zou toen ongeveer 1,5 jaar zijn.
Sinds januari loopt hij met rare klachten rond. De dierenarts kon niet precies zeggen wat het was.
Een tijd later werd nierbekkenontsteking bij hem geconstateerd, hij had bloed in zijn urine.
Na een aantal urinecontroles was het bloed volledig uit zijn urine.
Een aantal klachten bleven aanhouden.
Geen goede eetlust, dun, kwijlen, droge schilferige huid.
Nu kwam ik gister bij de dierenarts en die voelde dat zijn lymfeklieren verdikt waren.
Hij vertelde mij dat alle puzzelstukjes nu in elkaar vielen?! Zonder een onderzoekje of biopt constateerde hij dat de hond leucose had. Lymfeklierkanker dus.

Na heel veel googlen ben ik bij deze site terecht gekomen.
Joris heeft geen bulten zoals ik bij de meesten van jullie verhalen lees.

5 Juni hebben wij een afspraak in Utrecht bij dhr. Rutteman.
Hij is levendig... heeft een enorm jachtinstinct. Hij doet niet anders als normaal.

We hopen zo dat het wat anders is... Iedereen vind het nogal een botte uitspraak, om zomaar te constateren dat het dat is.
Hij heeft wel een prednison prik gekregen voor 5 dagen. Daarna moeten we met een Prednoral kuur starten... Alleen weten we niet of we hier goed aan doen omdat we 5 juni natuurlijk naar Utrecht gaan.

Ik ben eigenlijk nog steeds verdoofd van het slechte nieuws. Ik begrijp er niets van.
Zo'n jonge hond? Ik lees dat het voornamelijk voorkomt bij oudere honden.

Ik wilde graag even mijn verhaal kwijt..  misschien dat jullie een reactie kunnen geven... Zou ik best prettig vinden:)!

Alvast heel erg bedankt!
Door DJARA
Hoi Toedeloe

Oef wat een heftig verhaal.
Bloed in de urine, gaat dat over zonder medicatie?????De dierenarst kon niet zeggen wat het was????? vreemd en.. als je het niet weet ga je toch "onderzoeken"??

Wat raar dat je dierenarts met vingerspitzengefül leucose vaststelt.
Een Lymfeknoop zet ook vaak op als reactie op een ontsteking, dus wie weet is er iets heel anders aan de hand.
Bij GAIA waren het de opgezette Lymfeknopen waardoor ik ondekte dat er iets mis was.

Ik vindt het inderdaad een tamelijke botte uitspraak, zeker gezien er geen biopt is genomen, en nog vreemder vindt ik het dat de DA met een spuit Prednison in de weer gaat, dan moet je wel aardig zeker van de zaak zijn.
Ik zou dhr Rutteman nog eens bellen met deze vragen en kijken of je eerderr terecht kan, 5 juni is nog 2 weken, ik zou met zo iets niet zo lang willen wachten.

Bij GAIA geen enkele klacht zoals door jou beschreven geen eetlust dun en schilferige huid bedoel ik.
Levendig en blij en eigenlijk een heel normale GAIA was  hij toen.
Het enige wat je aan hem merkte was dat hij niet zoveel uithoudingsvermogen meer had.
Maar dat het met name voorkomt bij oudere honden durf ik et stelligheid te betwijfelen, GAIA werd de dag na de ontdekking 5, dat vindt ik toch niet oud hoor.

Hoe het ook zij, heel heel veel sterkte, en ik help je van harte hopen dat het iets anders is.
Succes
Door Jasmijn85
Hoi DJARA,

Super bedankt voor je berichtje terug!
Hoe is het nu met jouw hondje? Ik hoop dat het redelijk goed gaat...
De DA  heeft groot onderzoek gedaan en daar bleek toen uit dat het nierbekkenontsteking was.
Hij heeft toen antibiotica gehad... toen was het bloed verminderd.. maar het weggegaan na het geven van cranberrycapsules.
Toen kwamen de andere klachten.
We hebben nu wat meer vaart achter het onderzoeken gezet! Morgen neemt onze eigen DA een biopt. Neemt bloed af en onderzoekt het urine.
Mijn vader brengt het dan zo snel mogelijk naar het lab in Roosendaal. Anders had het een paar dagen langer geduurd ivm de rare dagen deze week.

Ik merk dat er steeds meer droge plekjes bijkomen. Zou dit ook een symptoom kunnen zijn?
Uithoudingsvermogen heeft hij wel genoeg... meer teveel;)!

Nogmaals: bedankt!!

Groetjes Jasmijn
Door DJARA
Hoi Jasmijn.
Goed dat je er iets mee vaart achter zet, lijkt mij niet verkeerd is in dit geval!!!!
Maar dat van die droge plekjes dat weet ik niet hoor,maar GAIA heft daar geen last van.
Wel heeft hij nu, nu we natuurlijk al een heel eind zijn, een wat droge huid en vacht,
maar wij lopen bijna een jaar met allerlei " gore" middelen ons best te doen.
Ik gebruik bij GAIA gedrogde Cranberry's, deze doe ik door het voer.
Dit ivm de antioxydanten, maar ook om de urine flink zuur te houden, want gevolg van langdurig Endoxangebruik kan blaasontsteking zijn.

Succes met de voortgang!!!.
Door Jasmijn85
Goed nieuws voor ons...... Het is de ziekte van Leishmania. Daar zijn ook de Lymfeklieren bij opgezet.

Ik heb al jullie verhalen gelezen... wat hebben jullie geweldig veel voor jullie hond over.

Ik wens jullie al het goeds.. en hoop dat jullie nog een tijd van jullie hond kunnen genieten.

Groetjes Jasmijn
Door DJARA
Oohhh Jasmijn wat een heerlijk nieuws. :D ;D
Geniet en GEFELICITEERD
HAha best raar eigenlijk om iemand met en ziekte te feliciteren....

Maar goed dit is een parasiet dodend middeltje geven en klaar toch?????
succes
Groet Jeroen
Door Jasmijn85
Hihi inderdaad best raar ja! :)
Het schijnt dat het nooit helemaal weg kan gaan... Binnenkort horen we hoe de behandeling zal gaan. Medicijnen moeten besteld worden omdat het zo weinig voorkomt in NL.
Je hebt verschillende soorten medicatie. Als het niet aanslaat, moeten we alsnog naar Utrecht.. Afspraak blijft voorlopig nog wel even staan.

Hoe is het met jouw hond nu Jeroen?
Door sandra43
Wat een opluchting Jasmijn.....ik herkende ook eigenlijk helemaal niets in de symptomen die je beschreef.
Gefeliciteerd hoor en ik ga duimen dat de medicijnen aanslaan.

Even een update over Maud. Vorige week dinsdag heeft ze haar allerlaatste chemo gehad, een zware ook nog. Daardoor ging haar weerstand weer naar nul en kreeg ze een flinke darminfectie. Maar ze is er weer bovenop en weer vrolijk en wel....
Denk dat het goed is dat dit de laatste was, lichaamlijk bedoel ik, en hopelijk ook voor de kankercellen.
We hebben met Johan de Vos de afspraak dat we om de twee weken bellen om te bespreken hoe het met Maud gaat en in augustus wordt ze weer onderzocht evt. met een echo.

Kan het soms niet geloven dat ze zich er zo goed doorheen geslagen heeft..... tot nu toe dan hé.

Jeroen, hoe is het met GAIA?

Knuffels voor alle honden van Sandra en Maud!!!
Door Lefki&Amy
Zal even updaten voor Jeroen......
Gaia heeft nu een dikke, opgezette achterpoot, omdat de lymfeknopen nu zo groot zijn dat de doorstroming wordt belemmerd.
Hij is vandaag niet zo levendig, maar lijkt ook geen pijn te hebben....(vertelde Jeroen)

Jeroen denkt dat het einde gaat naderen.... :'(

Maar Gaia heeft wel vaker voor onverwachte oplevingen gezorgd, dus ik hoop dat ie dat nog maar weer eens doet  ::)
Zodra Jeroen dit weer leest, zal hij zelf wel weer updaten...
Voor Jeroen en Gaia is het nu echt leven met de minuut.....  :'(
Door DJARA
Daar ben ik weer even.
Tja ...ik weet niet zo goed waar te beginnen. :-\
Allereerst moet ik zeggen dat GAIA's poot al wel aardig geslonken is, GELUKKIG!!!
Ik heb de Prednisolon na overleg met de DA en andere verhoogd en hem vandaag 45 mg gegeven ipv de gebruikelijke 15.
Gisteren heb ik hem 30 mg gegeven.
Volgens de DA kan het dan heel goed zijn dat de Lymfeknopen dan weer wat slinken, het lijkt inderdaad wat te helpen.
Ook heb ik met regelmaat zijn poot gemasseerd en ook dat lijkt het allemaal gunstig te beïnvloeden.
Maar zijn buik rommelt enorm en hij laat weer van die heerlijke boeren en scheten die je bijna beet kan pakken..... :P
In vergelijk met gisteren is hij ook weer een stuk levendiger en blijer en wil alweer graag met de andere jongens mee rennen.
Maar helaas moet ik constateren dat hij echt steeds minder ver kan.
Ook komt hij regelmatig vanuit het niets in een soort haast naar me toe gespurt en dan wil hij maar een ding....mij likken, likken waar hij maar kan................likken, kopjes geven
Alsof hij zegen wil " Ik ben er nog, IK BEN ER NOG!!!!!!!!!!!

Hij eet en drinkt goed, zijn poep is "mooi", en hij is alert, dus echt niet ziek of zo, en het belangrijkste hij heeft echt GÉÉN pijn!!!!
Wel slaapt hij heel veel.
Ik weet het niet... ik weet niet hoe nu verder...........
Ik twijfel soms en dan denk ik, zal ik de DA maar bellen dan zijn WE er maar klaar mee.........maar ik kan het niet, en alleen om dit al zo te schrijven doet me weer huilen.
Zoals Yuki in privé mail zei "te vroeg bestaat niet meer, enkel nog te laat............
Dit deed mij schudden op mijn grondvesten, en heb er de halve nacht van wakker gelegen..............
Ik vindt het een rete moeilijke beslissing, en voel me verscheurd door twijfel.
Hoewel als je hem nu weer ziet ( we zijn net nog naar het bos geweest) dan is hij vrolijk en dan dartelt hij rond en hij doet nog steeds zijn best om die verrekte merels te pakken hihi
Als hij me s'morgens wakker maakt grijnzend met opgetrokken bovenlipje of blij kwispelend met zijn bal in zijn bek, dan merk je weinig aan hem, dan is hij vrolijk.

Als ik het zo inschat heb ik echt het idee dat het einde met rasse schreden nadert.
Maar op de keper beschouwd denk ik dit nu al een paar weken.
Dus ik stop met voorspellingen doen in deze, want ik weet het niet en kan het ook niet weten, en.....je wordt er gek van!!!!
Op een dag zal het moment daar zijn, en dan weten WE het.
Hij net zo goed als ik, daar vertrouw ik op.

Zo en nu kruip ik weer even lekker weg in zijn harige Beauceron armen. :weep:
Samen slapen, dat doen we graag, dat is puur genieten voor allebei!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door