Hallo allemaal,
Afgelopen zomer heb ik een Epagneul Breton meegenomen uit het asiel in Frankrijk.
Hij zou toen ongeveer 1,5 jaar zijn.
Sinds januari loopt hij met rare klachten rond. De dierenarts kon niet precies zeggen wat het was.
Een tijd later werd nierbekkenontsteking bij hem geconstateerd, hij had bloed in zijn urine.
Na een aantal urinecontroles was het bloed volledig uit zijn urine.
Een aantal klachten bleven aanhouden.
Geen goede eetlust, dun, kwijlen, droge schilferige huid.
Nu kwam ik gister bij de dierenarts en die voelde dat zijn lymfeklieren verdikt waren.
Hij vertelde mij dat alle puzzelstukjes nu in elkaar vielen?! Zonder een onderzoekje of biopt constateerde hij dat de hond leucose had. Lymfeklierkanker dus.
Na heel veel googlen ben ik bij deze site terecht gekomen.
Joris heeft geen bulten zoals ik bij de meesten van jullie verhalen lees.
5 Juni hebben wij een afspraak in Utrecht bij dhr. Rutteman.
Hij is levendig... heeft een enorm jachtinstinct. Hij doet niet anders als normaal.
We hopen zo dat het wat anders is... Iedereen vind het nogal een botte uitspraak, om zomaar te constateren dat het dat is.
Hij heeft wel een prednison prik gekregen voor 5 dagen. Daarna moeten we met een Prednoral kuur starten... Alleen weten we niet of we hier goed aan doen omdat we 5 juni natuurlijk naar Utrecht gaan.
Ik ben eigenlijk nog steeds verdoofd van het slechte nieuws. Ik begrijp er niets van.
Zo'n jonge hond? Ik lees dat het voornamelijk voorkomt bij oudere honden.
Ik wilde graag even mijn verhaal kwijt.. misschien dat jullie een reactie kunnen geven... Zou ik best prettig vinden:)!
Alvast heel erg bedankt!