Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
gemmaa schreef: Wordt misschien op andere beesjes test. Wij moesten van 3 dagen in een buisje stoppen omdat sommige parasieten niet iedere dag in de ontlasting terug te vinden was.
Ik spreek net de praktijk en meteen deze vraag maar even neergelegd....

Er wordt getest op giardia en endoparasieten. Er wordt gezocht naar anti-stoffen voor deze parasieten in de ontlasting. Er wordt dus niet op de parasiet zelf gezocht (onder de microscoop). Als je de parasiet zelf wil ontdekken in de ontlasting, dan heb je idd. voor meerdere dagen nodig. Maar omdat het alleen om de anti-stoffen gaat, hoeft dat nu niet en is slechts 1 drol voldoende...

Oja, met een beetje mazzel krijg ik vrijdag de uitslag....

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op di 11 dec 2007, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chooky
Dan duim ik voor vrijdag voor jou! :-*
't zijn de poolhondenpechweken geloof ik, maar die houden op vrijdag op! Echt waar! :-*
Door Malamoods
chooky schreef: Dan duim ik voor vrijdag voor jou! :-*
't zijn de poolhondenpechweken geloof ik, maar die houden op vrijdag op! Echt waar! :-*
Dat moet wel, heb zojuist mijn abbonnement voor volgende week opgezegd.

Rachel.
Door roefus
Ik hoop dat de uitslag mee zal vallen.
In ieder geval heel fijn dat Ikijok op dit moment al weer redelijk opknapt.
Door Malamoods
Er is in elk geval een Giardi besmetting geconstateerd.... Mogelijk is er meer aan de hand (uitslagen bioptie, bloed en ontlasting afwachten) en is Ikijok gewoon nu extra vatbaar voor dit soort infecties? We wachten nog even af, bijna vrijdag....

Ikijok heeft duidelijk last van de keel en ik kan vanmiddag een homeophatisch middel halen om de keel wat te verzachten. Hij wil nog steeds moeilijk drinken, maar drinkt inmiddels wel een beetje. Ik doe water door de cb. De cb gaat er goed in, nog steeds kleine porties. Vanochtend ook weer ontlasting gehad....
Ook begonnen met Okugest en dat lijkt wel iets te helpen... Hij lijkt minder misselijk, maar heeft nog steeds buikpijn, maar dat is ook logisch, gezien er in zijn darmen nu iets niet lekker zit natuurlijk...
Inmiddels ook begonnen met de metrazol.....

Rachel.
Door danielle1980
daar was ik dus al bang voor toen je zei hoe hij zich gedroeg.
vandaar mijn ontlasting vraag eerder. :-\

door giardia is elke hond z'n weerstand naar de kl*te en krijgt hij idd snel last van zn darmen, infecties enz enz...
het kan zelfs zo erg worden dat t chronisch word...
ik hoop voor jou dat het niet zo is...
uh nu niet in paniek raken mijn honden hebben t maaaaaaanden gehad en hebben er echt helemaal niets aan over gehouden.
waarom behandel je m niet gelijk voor de giardia nu je de uitslag weet?
tis zomaar een vraagje hoor, want mij lijkt dat het zo snel mogelijk weg moet nu...
ow die metrazol is zeker ook die ab kuur die je bij de giardia kan geven...
tja ik vertrouw meer op panacur :-[

jeetje ik voel me nu heel dubbel ( dus moet voor jou ook allemaal erg moeilijk zijn zo )
straks heeft je hond al die toestanden gehad terwijl ie giardia had, wat simpel te testen was, dat zou echt rot zijn... :o :-X :-X :-X
maar aan de andere kant als het alleen maar giardia is tja dan is het ook behandelbaar...
en tuurlijk zal hij wel ontstekingen enz hebben, dat hadden mijn honden ook, maar met wat tijd, ab enz komt dat ook weer helemaal goed.

geef je schatjuh maar een dikke knuffel van me...
en ook 1 voor jezelf  ;) :-*
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 12 dec 2007, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
Malamoods schreef: Er is in elk geval een Giardi besmetting geconstateerd.... Mogelijk is er meer aan de hand (uitslagen bioptie, bloed en ontlasting afwachten) en is Ikijok gewoon nu extra vatbaar voor dit soort infecties? We wachten nog even af, bijna vrijdag....

nou je weet in iedere geval al wat, giardia kan je behandelen, eerlijk gezegd zou ik eerst wachten tot hij een beetje hersteld is van de onderzoek die hij net achter de rug heb. Dat wordt heelwat poetswerk voor jou, maar dat vindt jij vast niet erg als het maar herstel betekend ;)
Door Malamoods
conleeuw schreef: nou je weet in iedere geval al wat, giardia kan je behandelen, eerlijk gezegd zou ik eerst wachten tot hij een beetje hersteld is van de onderzoek die hij net achter de rug heb. Dat wordt heelwat poetswerk voor jou, maar dat vindt jij vast niet erg als het maar herstel betekend ;)
Zo is dat!

Ik las al over de panacur Daniëlle. ;)

Rachel.
Door mcSnurk
Heeft hij bij de endoscopie aan het infuus gehangen? Anders heeft hij zo ook vocht binnengekregen zodat hij nog niet zoveel drinkt.
Maar je weet tenminste al iets, erg dat zoiets zo kan escalleren hé.
Door Malamoods
Geen flauw idee of hij vocht gekregen heeft....

Ja het is idd. naar dat Giardia kan escaleren, maar ik trek nog geen conclusies voor de uitslagen binnen zijn.... ;)

Rachel.
Door Anthraciet
Ook hier nog een keer: ik blijf hard doorduimen voor Ikijok en hoop dat het 'alleen maar' de Giardia is. Ik hoop dat hij snel weer beter is en zich weer lekker kan voelen, het arme ventje :-\
Door Malamoods
Dank je Ingrid! :)

Overleg met da-praktijk gehad. Gisteren begonnen met metrazol, vanavond begin ik met een kuurtje panacur erbij. Ga ook probiotica erbij geven. Dat lijkt me nu niet verkeerd....

Rachel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door