Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Zo, lekker dan. Bij onze ringtraining werden de honden met demodex/schurft pertinent terug naar huis gestuurd. Ik zou hem dus met die "waarschijnlijke gezellige beestjes" niet mee nemen naar iemand die ook honden heeft. Ik denk dat ze je daar dankbaar voor zouden zijn als je hem thuis liet.
dank voor de reacties!

dat Reus een hele tijd terug demodex had, zei de DA dat ik hem alleen uit de buurt hoefte te houden van hele jonge of zieke honden, maar dat gewone gezonde honden geen risico zouden moeten zijn. vandaar dat ik het nu niet zeker weet. want hoe besmettelijk is 'het is besmettelijk'? moeten we met een grote boog om iedere andere hond heen, of is het ok als ze maar niet contact liggen? zegmaar de gradatie van besmettelijkheid kan ik nergens vinden.

met het kleine beetje afkrabsel wat lukte, is het niet gelukt om mijten te zien nee. Maar met het type plekjes en hoe het zich verspreid (plekjes worden groter èn er ontstaan nieuwe plekjes) was een mijt de meest voor de hand liggende diagnose. daar dus oprichten met de behandeling, mocht die niet aan slaan, dan zien we wel weer verder. 6 kilo hond kan verdomd moeilijk stil houden zijn, en aangezien er nu in eerste instantie toch geen andere behandelopties waren dan die tegen mijten, vonden we het niet nodig om Reus meer te martelen. met zijn stress gevoeligheid waar hij ook sterk fysiek op reageert en de  frequentie DA bezoek is het wel zo praktisch als hij er geen compleet trauma aan overhoudt.

zijn gedrag is overigens al weer aan de beterende hand, waren 2 honden op bezoek bij de buren van mijn ouders en hoewel het tot een paar keer wederzijds blaffen en grommen bij de schuttig kwam, was hij daar heel makkelijk weer uit te halen. de 'blaffende honden bij de buren zijn leuk want = brokje' werkte heel goed om hem rustig te houden en te helpen niet zich zelf gek te maken. hij heeft heerlijk in zijn schuilgrot (hij heeft een geheim hol in de tuin onder de struiken,vermoed zomaar dat daar ook de verdwenen Kong en een aantal andere speeltjes liggen) liggen afkoelen.
nee we zijn beide thuis gebleven, ik ben zelf ook ziek. (geen schurft, gelukkig) als ik was gegaan had ik hem inderdaad thuis gelaten.

maar wat bedoel je met geen contact? ook geen snuffel-contact op straat zegmaar? want dan moeten we de plaatsen waar we gegarandeerd andere honden tegen komen gewoon maar even links laten liggen.

iemand trouwens enig idee hoe snel die advantage pipet de mijtjes zou moeten doden?
de druppels die hij nu gehad heeft zijn ook speciaal voor mijten! heb het doosje niet hier, dus weet niet hoe ze precies heten, misschien heb ik me in de naam vergist toen ik het tiepte.

wat betreft het wassen: heb nu eerst alleen de druppels, mocht dat nou niet genoeg helpen, dan is shampoo stap2.
Nee, de nieuwe "DA" Advantage is ook tegen mijten.
Ik moest een grote doos 6 stuks voor 2 honden = 3 maanden lang 1x per maand 1 pipet per hond.
Krabsels waren negatief maar alles leek erop.
Zwakke weerstand, maag/darmklachten gehad en ineens vol met "hotspots" (klein en groot).
Meeste zag ik pas met wassen zitten.

Wassen met speciale shampoo hoefde ik ook pas als het niet weg zou gaan met de "kuur" pipetten.
Heb ze wel eerst gewassen, toen een dag of 5 gewacht (talglaag huid moet er weer zitten) en 1e pipet.
Dezelfde tijd alles 60 graden gewassen aan kleedjes ect. Mn hele huis met dettol gedweild (honden op balkon om te voorkomen dat ze die rommel aan hun voetjes krijgen) en je zag de spots in de 1e week al rustig worden.
Zou nu eigenlijk 2e pipet ronde moete doen maar ik bewaar ze wel (toch nog een jaar goed dat spul).
Heb vorige week nog wel alles 1x op 60 graden gewassen en omdat zo een pipet de huid/vacht extra vet maakt heb ik ze weer gewassen (milde hondenshampoo, verdunt en goed gespoeld). De plekken zijn echt helemaal weg. Je zag de verkleurde vacht al goed uitgroeien.

Na jaren getob met maag/darmklachten heb ik zelf het vermoeden dat het een combi was van een heftige ontgiftiging reactie kvv (Rodi) naar puur Barf en een verzwakte weerstand icm maag/darm reactie op een lokaal virusje.

Succes!
maar.......reus heeft een verminderde weerstand en nog meer ellende....
dan zou die nu iedere maand zo'n pipet moeten krijgen?
voor hoe lang?
want jeetje, dat zou hem denkelijk ook geen goed doen..
is het niet een reactie op een vlooienbeet, die plekjes?
een vlooienallergie?
over die darmclear, die zou ik gewoon voorlopig blijven geven, niet dan wel en dan niet meer...
en hem voorlopig helemaal geen ander voer oid geven, las ergens dat je hem kvv of k9 oid wil gaan geven..
zou voorlopig niet te veel veranderen voor hem.....
te veel veranderingen, voor een gevoelig hondje, brengt ook veranderingen in gedrag en gezondheid met zich mee.....
en....straks weet je niet wat goed en wat slecht werkt voor hem
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 02 okt 2011, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
bedankt voor de reacties en het mee denken!
Claudia N schreef: Nee, de nieuwe "DA" Advantage is ook tegen mijten.
hmm ok, nou ik zal het thuis even nakijken en dan hier vermelden.

al het wassen en schoonmaken heb ik nog niet gedaan, stomme is dat we dus niet weten welke mijt het is en dus ook niet weten of ze ook in de omgeving kunnen gaan zitten. daarnaast ben ik ook wel een beetje huiverig dat als ik mn hele huis van onder tot boven poets en alles tegelijk in de wasmachine gooi, dat Reus dan reageert op de hoge dosis schoonmaakmiddel die dan in huis hangt, zegmaar.

hadden jou honden het allemaal?
vanaalst schreef: maar.......reus heeft een verminderde weerstand en nog meer ellende....
heb je helemaal gelijk in, vandaar ook dat ik niet ook de shampoo er bij heb gepakt. hij heeft een paar dagen kvv gehad toen hij zo'n last van zn buik had. dat was wel de gewone vertrouwde kvv die hij wel vaker krijgt. (tinlo barfmenu) ik hou nu inderdaad even alles gelijk. de darmclear krijgt hij nu nog een klein beetje van, hij poept nu precies netjes, dus ook die blijven we inderdaad even geven in deze dosering.

zijn allergisch reactie op vlooien ziet er heel anders uit. dat worden een soort pukkel achtige bultjes waar hij ENORM jeuk aan heeft. ik hoop dat we er met nog 1 of in het ergste geval 2 keer zo'n pipet van af zijn, hoewel ik het erg mee vind vallen hoe zijn vacht reageert op dat spul.

ben wel erg blij dat hij inmiddels toch al een paar maanden een compleet menu krijgt (konijn eend hert haas zalm lam en lamspens), dus dat het geen ramp is als we even een tijd niets nieuws toe kunnen voegen doordat hij niet stabiel is.
juist, kwa voeding zeker voorlopig houden zo!
van tinlo gaat er van mij ook eentje aan de spuit, wat voor smaak ik toen ook gaf..
overigens zal ik wel je huis binnenste buiten keren, straks is het juist wel die mijt
dan sla je je voor je hoofd dat je het niet eerder heeft gedaan......en dus reus er langer last van heeft..
vanaalst schreef: overigens zal ik wel je huis binnenste buiten keren, straks is het juist wel die mijt
dan sla je je voor je hoofd dat je het niet eerder heeft gedaan......en dus reus er langer last van heeft..
dat is dan ook wel weer een goed punt...zal zodra ik weer thuis ben mn best er eens op doen. alles in de was dus en goed dweilen. wat te doen met een schapenvacht?

heb dus echt het idee dat de plekjes er vandaag een stuk rustiger uit zien, 2 dagen na de pipet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door