Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door koekje
ik weet niet hoe grof gemalen honden-cb is, maar katten cb is met een vork en water erg fijn te krijgen.
misschien een rolletje katten cb halen anders?

je kan ook proberen met een mes de cb kleiner te hakken, of even pureren met wat water in de bender of met de staafmixer.
of je haalt het door de vleesmolen, maar ik denk dat je die niet hebt.
Door Malamoods
koekje schreef: ik weet niet hoe grof gemalen honden-cb is, maar katten cb is met een vork en water erg fijn te krijgen.
misschien een rolletje katten cb halen anders?

je kan ook proberen met een mes de cb kleiner te hakken, of even pureren met wat water in de bender of met de staafmixer.
of je haalt het door de vleesmolen, maar ik denk dat je die niet hebt.
Puppy variant kan ik ook geven. ;) Misschien is staafmixer wel een goed idee. Hij mag kleine beetjes tegelijk, dus echt heel veel kleine hapjes verspreid over de dag. Ook mag hij niet zoveel eten, als hij normaal doet... Dat wordt dus nog meer afvallen vrees ik, hij is nu al mager. Weegt nu 32 kg....

Rachel.
Door mcSnurk
wij moesten na de endoscopie en ivm de ontsteking eerst gekookt voedsel geven om het maagzuur even wat minder zuur te krijgen omdat maagzuur de ontstoken plekken ook kan irriteren.
Door brabo
De pupvariant is inderdaad heel fijn gemalen.Dus het zou een optie zijn om daar mee te beginnen.Veel succes en beterschap!!
Door Malamoods
gemmaa schreef: wij moesten na de endoscopie en ivm de ontsteking eerst gekookt voedsel geven om het maagzuur even wat minder zuur te krijgen omdat maagzuur de ontstoken plekken ook kan irriteren.
Het advies dat ik gekregen heb is om gewoon rauw te voeren... Maar bij Ayuk zaten de ontstekingen in de maag toch? Bij Ikijok ligt het probleem in de darmen. De maag tonde wat gezwollen plekken (en alleen wat wondjes met bloed door het biopt), de darmen waren al bloederig, maar daar hebben we dus niet kunnen kijken, wel biopten kunnen nemen.

Rachel.
Door mcSnurk
Dat klopt, de maag en begin darm. Dat zal dan wel 't verschil zijn.
En Ikijok heeft inderdaad gisteren heel wat meegemaakt. Ayuk leek een paar uur na de narcose nergens meer last van te hebben, begon wel pas eind volgende dag te drinken. Maar mijn vorige hond is gestorven door de narcose. Het is voor iedere hond verschillend, voor iedere mens ook denk ik.
Ik hoop dit allemaal nooit meer mee te maken......
Door Malamoods
gemmaa schreef: Dat klopt, de maag en begin darm. Dat zal dan wel 't verschil zijn.
En Ikijok heeft inderdaad gisteren heel wat meegemaakt. Ayuk leek een paar uur na de narcose nergens meer last van te hebben, begon wel pas eind volgende dag te drinken. Maar mijn vorige hond is gestorven door de narcose. Het is voor iedere hond verschillend, voor iedere mens ook denk ik.
Ik hoop dit allemaal nooit meer mee te maken......
Was de hond die gestorven is ook een husky? Phoe, jij hebt ook al aardig wat moeten doorstaan dus met je kanjers.... :'(

Rachel.
Door mcSnurk
Ja helaas wel. Daar krijg je een tik van mee die gaat nooit meer weg. Dat weet jij ook denk ik. Waar wij iedere keer tegenaanliepen, is dat de DA ons niet geloofde of de verkeerde diagnose stelde. Daar blijf je vanbinnen met zo veel woede van zitten. En dat was ook een husky, die heb ik al 27 jaar, was allergisch voor een bestanddeel van de narcose en kreeg 's nachts een hartinfarct. En die daarvoor kreeg hartritmestoornissen in de narcose.  En bij deze ben je er dan vroeg bij denk je en dan gaat de DA helemaal de mist in met alles. >:(. Heb je nooit het idee dat iemand een emmer met 7 jaar ongeluk in 1 x over je hoofd heeft uitgestort?
Maar met onze vierpootaugurk gaat het in ieder geval beter en die van jou komt ook wel!!!!!
Laatst gewijzigd door mcSnurk op di 11 dec 2007, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
ik zou toch beetje warm water erover doen als ik jouw was.
ik zou klein soort soepie maken, dat eet sneller en makkelijker weg.
als je honing hebt zou ik daar beetje van doordoen is goed voor zn keel, verzacht iets.
Door Malamoods
Die honing is wel een idee idd.

Pfff, eindelijk wat kleine hapjes cb naar binnen gekregen net. Ook een klein slokje water, maar het drinken gaat moeizaam. Na het slikken, kwam de helft van 't water weer terug en hoorde je hem echt binnensmonds mopperen (soort van grom-geluid). Straks nog maar eens proberen.

Rachel.
Door Malamoods
gemmaa schreef: Ja helaas wel. Daar krijg je een tik van mee die gaat nooit meer weg. Dat weet jij ook denk ik. Waar wij iedere keer tegenaanliepen, is dat de DA ons niet geloofde of de verkeerde diagnose stelde. Daar blijf je vanbinnen met zo veel woede van zitten. En dat was ook een husky, die heb ik al 27 jaar, was allergisch voor een bestanddeel van de narcose en kreeg 's nachts een hartinfarct. En die daarvoor kreeg hartritmestoornissen in de narcose.  En bij deze ben je er dan vroeg bij denk je en dan gaat de DA helemaal de mist in met alles. >:(. Heb je nooit het idee dat iemand een emmer met 7 jaar ongeluk in 1 x over je hoofd heeft uitgestort?
Maar met onze vierpootaugurk gaat het in ieder geval beter en die van jou komt ook wel!!!!!
Ja, poolhonden zijn gevoelig voor narcose (zoals dat ook bij o.a. collies voorkomt). En ja, dat gevoel van zeven jaar ongeluk, dat ken ik.... Ik herken absoluut de frustratie, woede en 't verdriet..... Gelukkig gaat het met Ayuk nu goed!

Rachel.
Door Malamoods
De tweede etappe drinken en eten is gelukt. Ook net ontlasting gehad (iniminie drol). Da's vast nog van voor de endoscopie, want hij heeft om 15.00u pas voor 't eerst een happie cb gekregen.... Mijn man is nu naar de praktijk om te kijken of 't voldoende ontlasting is voor het ontlastingonderzoek. Er wordt nog effe geckeckt op giardia en endoparasieten....

Hij is inmiddels aan 't opknappen gelukkig...

Rachel.
Door Malamoods
gemmaa schreef: Wat een opluchting je kunt voelen bij zo'n keutel hé? :)

moet je niet van 3 dagen verzamelen?
Eh, is mij niet bekend... :-[

Rachel.
Door mcSnurk
Wordt misschien op andere beesjes test. Wij moesten van 3 dagen in een buisje stoppen omdat sommige parasieten niet iedere dag in de ontlasting terug te vinden was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door