Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
[quote="bulldogluna"]
Sorry, mijn excuses! Ik ben nieuw hier dus moet nog even een beetje zoeken wat waar moet:P
[/quote]

Geeft niets joh, maar anders gaat alles zo door elkaar lopen. Is ook erg handig voor jezelf, kun je straks alles in je eigen topic terugzoeken en lezen.
Dit is trouwens ook helemaal off-topic, solly. :-[
Door Xerox
[quote="keetje"]
Hoe is het vandaag met de jeukerige Xerox? Al wat verbetering?
[/quote]

Hij heeft nog wel jeuk, maar de plekjes zijn bijna allemaal genezen: nadat er een rood bultje op komt, vallen de haartjes daar uit. Aan de uiteindes van de haartjes zitten zwarte stukjes, erg vreemd maar herkenbaar van afgelopen januari.

Met wandelen houd ik hem als een havik in de gaten en als ik twijfel, gaat hij aan de riem.
Door Xerox
Helaas is de jeuk nog niet helemaal verdwenen, op dit moment heeft hij vooral last van de onderkant van zijn bek en de liezen. Denk dat het ook het seizoen is, vorig jaar hadden we het ook zwaar rond deze periode.

Ook heeft Xerox al tijden een soort wratje ter grootte van een erwt op zijn achterpoot. Dit wratje is nu aan het 'uitstulpen': het wordt groter en Xerox bijt 't telkens open. Dat wordt dus een retourtje dierenarts, nu nog even bedenken naar welke  ::)
Door keetje
Gek misschien maar bek kan bak zijn. :D
Keet kreeg roodheid aan haar bek en toen ben ik gaan goegelen. Kwam tegen dat Aluminium bakken een allergie kunnen veroorzaken na lange tijd gebruik. Bak weg, plastic bak terug, roodheid weg, nooit meer terug gekomen.

Ik ben benieuwd hoe het bij de DA gaat.
Door Xerox
Wacht wacht wacht  :P Welke bakken geven problemen, aluminium of roestvrijstalen? Ik heb die laatste namelijk...

Morgen eind van de middag hebben we een afspraak bij een plaatselijke kliniek waar ze ook meteen een biopt kunnen nemen als dat nodig is... Ben benieuwd.
Door robbiekomvoor
[quote="Xerox"]
Wacht wacht wacht  :P Welke bakken geven problemen, aluminium of roestvrijstalen? Ik heb die laatste namelijk...

Morgen eind van de middag hebben we een afspraak bij een plaatselijke kliniek waar ze ook meteen een biopt kunnen nemen als dat nodig is... Ben benieuwd.
[/quote]

Afwas middel? :-\
Door Xerox
Maar waar kunnen ze dan allergisch voor zijn? Roestvrijstalen of aluminium?

Xerox heeft het 'aanhangsel' er vannacht zelf afgebeten, weet niet of dat een goed teken is...  :-\
Door keetje
Wat ik gelezen had was roestvrijstaal. Maar er zullen hoogstwaarschijnlijk ook honden gevoelig zijn voor aluminium hoewel ik denk dat daar niet veel bakken van gemaakt worden.

In de gaten houden en bij twijfel, naar de DA.
Door Xerox
Ik ga eens een aluminium bak proberen denk ik, de moeite waard toch? Bedankt voor de tip!

We zijn intussen naar de DA geweest, waar er een biopt is genomen. De uitslag komt in de loop van volgende week. De DA vond het een typisch geval van een atopische hond, maar hij ziet er nu ook niet op z'n best uit natuurlijk. Verder heeft hij zich súper gedragen, ondanks dat hij ontzettend bang was. Mijn lieve opa  :smitten: Hij verdient zo veel beter dan dit...
Laatst gewijzigd door Xerox op vr 30 aug 2013, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door doranto
[quote="Xerox"]
Ik ga eens een aluminium bak proberen denk ik, de moeite waard toch? Bedankt voor de tip!

[/quote]

Een alu bak??? Als hij tegen rvs al niet tegen zou kunnen zou ik zéker geen alu bak pakken!
Door doranto
Als je helemaal zeker wilt zijn dat hij geen schadelijke dingen via zijn bak binnen krijgt, zou ik glas nemen.
Bij ons eten de honden uit glazen ovenschalen (heel goedkoop bij de action) die ik in de standaard hang waar normaal de rvs bakken in hangen. Gaat prima!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door