Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Terug van de echo. Hij gedroeg zich top!!! Hij vond hem een super karakter!! :-*
Goed bericht, geen tumoren o.i.d.
De lever is wel iets vergroot aan 1 kant. Het mag tot de helft van 1 nier komen{rechterkant volgens mij?}, maar bij beau is dat dus 2/3. De andere kant is niet vergroot. MAAR zegt hij de bulletjes hebben een beetje een andere anatomie, dus eigenlijk niet echt verontrustend.
Verdere organen goed, iets verkalking in 1 nier{maar ja hij is 9 jaar}
Alleen de milt is wel vergroot, dus dat is wel een aandachtspunt. Hij is NIET anders van kleur, ook verder niks te zien, alleen vergroot.
Alles wordt opgestuurd naar mijn dierenarts en dan overleg.
Zijn huid, misschien biopten nemen???
Beau is verder niet ziek, niet geel, niet misselijk, geen diarree.
Zijn ademhaling komt dus echt door zijn te zachte verhemelte, dat wijten we aan zijn leeftijd, wat waarschijnlijk net allemaal samen valt. Hart en longen ook geen bijzonderheden.

Wat nu? Wat moet ik met de voeding, want inderdaad zullen het de granen ineens zijn van het leverdieet?
Die krijgt hij dus nog steeds? Heb hem gisteravond dus GEEN havermout gegeven en vanmorgen ook niet en ga kijken hoe dat uitpakt.....
Alhoewel het dus al die maanden goed is gegaan met de havermout?
Verder geef ik hem maar witvlees, witvis en groenten het week-end door kijken hoe hij reageert.....
Zal ik hem wel zuivel{hutenkase} erbij kunnen blijven geven?
Verder krijgt hij al probiotica, 1/2 capsule mariadistel per dag en de zentonyl{voedingssuplement voor de lever via de dierenarts}

Ik ben blij dat er geen tumoren o.i.d. zijn, maar ben eigenlijk ook geen stap verder.
chery schreef: Terug van de echo. Hij gedroeg zich top!!! Hij vond hem een super karakter!! :-*
Goed bericht, geen tumoren o.i.d.
De lever is wel iets vergroot aan 1 kant. Het mag tot de helft van 1 nier komen{rechterkant volgens mij?}, maar bij beau is dat dus 2/3. De andere kant is niet vergroot. MAAR zegt hij de bulletjes hebben een beetje een andere anatomie, dus eigenlijk niet echt verontrustend.
Verdere organen goed, iets verkalking in 1 nier{maar ja hij is 9 jaar}
Alleen de milt is wel vergroot, dus dat is wel een aandachtspunt. Hij is NIET anders van kleur, ook verder niks te zien, alleen vergroot.
Alles wordt opgestuurd naar mijn dierenarts en dan overleg.
Zijn huid, misschien biopten nemen???
Beau is verder niet ziek, niet geel, niet misselijk, geen diarree.
Zijn ademhaling komt dus echt door zijn te zachte verhemelte, dat wijten we aan zijn leeftijd, wat waarschijnlijk net allemaal samen valt. Hart en longen ook geen bijzonderheden.

Wat nu? Wat moet ik met de voeding, want inderdaad zullen het de granen ineens zijn van het leverdieet?
Die krijgt hij dus nog steeds? Heb hem gisteravond dus GEEN havermout gegeven en vanmorgen ook niet en ga kijken hoe dat uitpakt.....
Alhoewel het dus al die maanden goed is gegaan met de havermout?
Verder geef ik hem maar witvlees, witvis en groenten het week-end door kijken hoe hij reageert.....
Zal ik hem wel zuivel{hutenkase} erbij kunnen blijven geven?
Verder krijgt hij al probiotica, 1/2 capsule mariadistel per dag en de zentonyl{voedingssuplement voor de lever via de dierenarts}

Ik ben blij dat er geen tumoren o.i.d. zijn, maar ben eigenlijk ook geen stap verder.
Fijn dat er geen tumoren zijn!!
Ik zou toch de havermout gaan vervangen. Ja, je moet toch iets want zo met die huid is het ook vervelend.... Misschien de havermout vervangen door zoete aardappel?
Het is zo gek dat hij eerst zo goed reageerde op het lever dieet, toch ruim 3 maanden helemaal schoon en toen begon het weer....
Ik zal morgen even een fotootje plaatsen van de huid, kunnen jullie het zien. Ik heb de huid even ingesmeerd met echinae met cats claw, misschien werkt dat wat verzachtend.
Vanavond dus wel wat huttenkase gehad :-[
Zal dat morgen ook achterwege laten.
hij krijgt natuurlijk ook vrij veel kip, zowel bio als gewoon.......
chery schreef: Het is zo gek dat hij eerst zo goed reageerde op het lever dieet, toch ruim 3 maanden helemaal schoon en toen begon het weer....
Ik zal morgen even een fotootje plaatsen van de huid, kunnen jullie het zien. Ik heb de huid even ingesmeerd met echinae met cats claw, misschien werkt dat wat verzachtend.
Vanavond dus wel wat huttenkase gehad :-[
Zal dat morgen ook achterwege laten.
hij krijgt natuurlijk ook vrij veel kip, zowel bio als gewoon.......
Het natuurlijk ook heel goed mogelijk dat hij last heeft van pollen. We zoeken dingen vaak in voeding, terwijl ze elders liggen....... Heb je geen nieuwe kleedjes, nieuw wasmiddel, nieuwe plant(en), nieuwe schoonmaakmiddelen? Waar zitten de huidproblemen precies?
Nee, niks nieuws, heeft de da ook al gevraagd. Het zit op de buik. Het begint met ronde kale plekjes die uitbreiden. Aan de randen gele kortstjes{pus}. Het ziet eerst rood en als het "geneest" verkleurt het donker. Hier 2 foto's, hier was hij geschoren voor de echo:
Afbeelding
Duidelijk de dikachtige rode verdikkingen m.n. links.
De vreemde zwarte aftekening in het midden rond de navel.

1 plekje ingezoemd duidelijk het gele korstje in de rand:
Afbeelding

Dit zit ook op de poten, 1 elleboog, de staart en de flanken beginnen nu ook. Begin dit jaar nog voor de lever eruit kwam zat dit ook op zijn rug.

Dus als ik heel logisch nadenk, moet er bij mij iets fout zijn gegaan in het dieet. Het ziet er gewoon exact hetzelfde uit als voor het leverdieet. Heeft hij toch teveel eiwit gehad? Ik gaf de laatste 2 maanden 1 kleine en 1 grotere maaltijd per dag? Als dit zo is kan ik me wel voor de kop slaan. Want hij kreeg weleens een hele kipkarbonade of karkas met 100 gram wit vis en de rest...... :-[
Vorige keer ook heel snel verbetering toen ik streng begon.
Dus ik volg mijn gevoel, heb alles weer uitgerekend, maak gelijk porties voor 1 dag en vries ik in. Nu eerst voor 5 dagen en ga weer aan de slag........
En weer terug naar 3x per dag{4x red ik niet}
Laatst gewijzigd door chery op za 23 jun 2012, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanneer er nog geen Schildklier onderzoek is gedaan,dan zou ik bloed op sturen naar Dr.Jean Dodds voor 'n 5 panel onderzoek...
Succes.
chery schreef: Nee, niks nieuws, heeft de da ook al gevraagd. Het zit op de buik. Het begint met ronde kale plekjes die uitbreiden. Aan de randen gele kortstjes{pus}. Het ziet eerst rood en als het "geneest" verkleurt het donker. Hier 2 foto's, hier was hij geschoren voor de echo:
Afbeelding
Duidelijk de dikachtige rode verdikkingen m.n. links.
De vreemde zwarte aftekening in het midden rond de navel.

>> Dit zit ook op de poten, 1 elleboog, de staart en de flanken beginnen nu ook. Begin dit jaar nog voor de lever eruit kwam zat dit ook op zijn rug.
chery schreef: Wat is een 5 panel onderzoek?
Dat is de onderzoek wat Dr.Dodds doet, Thyroid Profile 5™ (T4, free T4, T3, free T3, TgAA
(of deze, die de andere waardes (lever,nier e.d) er ook in heeft, Thyroid Profile 5™ PLUS (T4, free T4, T3, free T3, TgAA - PLUS CBC, Differential, Chemistries)

en worden meer waardes gechecked en dus uitgebreider dan wat er meestal gedaan word.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1990997
http://www.veterinarypracticenews.com/v ... ction.aspx
http://labordatenbank.com/cake/hemopet/ ... mopet_form
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door