Goed bericht, geen tumoren o.i.d.
De lever is wel iets vergroot aan 1 kant. Het mag tot de helft van 1 nier komen{rechterkant volgens mij?}, maar bij beau is dat dus 2/3. De andere kant is niet vergroot. MAAR zegt hij de bulletjes hebben een beetje een andere anatomie, dus eigenlijk niet echt verontrustend.
Verdere organen goed, iets verkalking in 1 nier{maar ja hij is 9 jaar}
Alleen de milt is wel vergroot, dus dat is wel een aandachtspunt. Hij is NIET anders van kleur, ook verder niks te zien, alleen vergroot.
Alles wordt opgestuurd naar mijn dierenarts en dan overleg.
Zijn huid, misschien biopten nemen???
Beau is verder niet ziek, niet geel, niet misselijk, geen diarree.
Zijn ademhaling komt dus echt door zijn te zachte verhemelte, dat wijten we aan zijn leeftijd, wat waarschijnlijk net allemaal samen valt. Hart en longen ook geen bijzonderheden.
Wat nu? Wat moet ik met de voeding, want inderdaad zullen het de granen ineens zijn van het leverdieet?
Die krijgt hij dus nog steeds? Heb hem gisteravond dus GEEN havermout gegeven en vanmorgen ook niet en ga kijken hoe dat uitpakt.....
Alhoewel het dus al die maanden goed is gegaan met de havermout?
Verder geef ik hem maar witvlees, witvis en groenten het week-end door kijken hoe hij reageert.....
Zal ik hem wel zuivel{hutenkase} erbij kunnen blijven geven?
Verder krijgt hij al probiotica, 1/2 capsule mariadistel per dag en de zentonyl{voedingssuplement voor de lever via de dierenarts}
Ik ben blij dat er geen tumoren o.i.d. zijn, maar ben eigenlijk ook geen stap verder.