Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2119414
Nou we hebben uitslag van de bloedonderzoeken..

Lever/nier en schildklier zijn ok.
Uit de allergie test is gekomen dat Kaatje positief reageert op 2 van de 3 groepen, namelijk de groep van mijten/vlooien en grassen/kruiden.
Wat we nu kunnen doen zijn 2 dingen: starten met hyposensibilisatie en/of de jeuk onderdrukken met cortico's.
Ik neig zelf naar te  starten met het sensibiliseren.. de dierenarts zei dat je bij 75% van de honden ziet  dat het aanslaat, maar dat hoe ouder het dier hoe minder resultaat. Nou wordt Kaatje zondag 7, niet piep jong meer, ook geen oudje.
Mocht dit niet helpen dan toch maar op de prednison, misschien een kort kuurtje...
Wat lijkt jullie een goed idee?
#2119447
Irish schreef: Nou we hebben uitslag van de bloedonderzoeken..

Lever/nier en schildklier zijn ok.
Uit de allergie test is gekomen dat Kaatje positief reageert op 2 van de 3 groepen, namelijk de groep van mijten/vlooien en grassen/kruiden.
Wat we nu kunnen doen zijn 2 dingen: starten met hyposensibilisatie en/of de jeuk onderdrukken met cortico's.
Ik neig zelf naar te  starten met het sensibiliseren.. de dierenarts zei dat je bij 75% van de honden ziet  dat het aanslaat, maar dat hoe ouder het dier hoe minder resultaat. Nou wordt Kaatje zondag 7, niet piep jong meer, ook geen oudje.
Mocht dit niet helpen dan toch maar op de prednison, misschien een kort kuurtje...
Wat lijkt jullie een goed idee?
OK..... Heb je Puur Pollen wel eens geprobeerd?
#2119555
Ik zou zelf eerst kiezen voor het desensibiliseren. 75% is best veel. Als het moet kun je nog altijd later naar prednison grijpen (met al zijn bijwerkingen).
Maar of je het al samen mag gebruiken? Nou dat weet ik niet zeker maar ik neig een beetje naar nee omdat prednison het immuumsysteem onderdrukt en je met de desensibilisatie immuumsysteem wilt opbouwen. Maar ik zou het bij de DA navragen.
#2119568
Hier ook eentje met een allergie vor vlo,huisstofmijt en grasachtigen in stijgende lijn.
We hebben gekozen om eerst te proberen met de puur pollen en eerlijk is eerlijk: we hebben daar heel goed resutlaat mee gekregen.  Deze zomer is ze zonder één oorontsteking of jeukvlek dorogekomen.  Onlangs kwam de jeuk wel plots terug en ook de pootjes werden terug kapot geknabbeld.  Even later werd ze loops en nu ze naar het einde van haar loopsheid gaat is haar buik terug mooi rustig, alleen de pootjes nog.  ik verdenk de hormonen dus even van spelbreker te zijn en niet de kiezebrink mix van konijn die ze even kreeg.
Ik ben er wel héél vroeg mee begonnen: februari de kuur gewoon al opgestart.

Ik zou ook eerst  even aankijken of iets homeopatisch kan ingezet worden.  Voor de grasachtigen begint het nu zoiezo al te verbeteren dus dat wordt al rustiger in haar lijfje.  Ben je al zeker dat er ook geen voedselallergie in het spel is? Een hond kan perfect allergisch zijn voor een voedselonderdeel én externe factoren.  Nena kan bvb ook niet op kip.
Let ook op met granen aangezien die ook bij grasachtigen behoren!!  Ook even denken aan het geven van nekken dus en pens waar vaak nog grasresten in zitten. Die werden bij Nena ook van het lijstje geschrapt.
#2119604
tt-tjes schreef: Heb jij hier ervaring mee dan?  Ik wel en het is zeker de moeite waard om dit te gaan proberen. Ik hoefde mijn collie toendertijd op een gegeven moment zelfs helemaal niet meer te spuiten.
persoonlijk niet nee, maar het is toch feit dat het meestal lang duurt en niet altijd het gewenste resultaat oplevert? daarom zou ik eerst andere dingen proberen. daar weet je natuurlijk ook niet van of het gaat werken of niet en wanneer je resultaat gaan zien. Maar ik zou beginnen bij de de mildste middelen, zoals inderdaad bijvoorbeeld Puur Pollen, fytotherapie, weerstand van de hond opkrikken, dat soort dingen. Mocht dat nou allemaal niet werken, dan zou ik pas aan zo'n kuur beginnen.

dat lijkt mij een goed idee, en dat was de vraag!
#2119606
vanaalst schreef: mijn weirdo had ook een kruiden/pollen allergie en niet te weinig ook!
met puur pollen en in de bewuste periode kreeg ie drainage cp....werkte prima!!!

mocht de jeuk zo vreselijk zijn, dan zou ik wel een kort pred geven, jeuk hebben is vreselijk!
maar zou eerst de puur pollen proberen!
Die drainage dan starten voor de problemen opduiken of net op het momet dat de problemen er al zijn?  Worden de klachten niet erger als je start als er al problemen zijn?
#2119616
nienk schreef: persoonlijk niet nee, maar het is toch feit dat het meestal lang duurt en niet altijd het gewenste resultaat oplevert? daarom zou ik eerst andere dingen proberen. daar weet je natuurlijk ook niet van of het gaat werken of niet en wanneer je resultaat gaan zien. Maar ik zou beginnen bij de de mildste middelen, zoals inderdaad bijvoorbeeld Puur Pollen, fytotherapie, weerstand van de hond opkrikken, dat soort dingen. Mocht dat nou allemaal niet werken, dan zou ik pas aan zo'n kuur beginnen.

dat lijkt mij een goed idee, en dat was de vraag!
Daar ben ik het dus niet mee eens want bij mijn hond werkte het binnen een paar maanden en leverde het wel het gewenste resultaat op.Jij bent met je hond toch ook al ruim een jaar bezig om hem op de rit te krijgen, met homeopatische middelen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door