Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2291942
Hmmm, mijn vorige xMH had bij kou en pijn de haren rond de vioolse klier uitstaan, alsof daar de haren overeind stonden. Als ik me goed herinner was dat iets wat ik pas zag in haar laatste levensjaar.
Ilja, ook kruising xMH van bijna 9 heeft een gecastreerd vriendje van bijna 10 die bij ontmoetingen regelmatig daar aan haar staart ruikt, terwijl mijn eigen gecastreerde reutje zijn neus liever onder haar staart steekt  ;D
#2293383
Hier hebben Kaio en Maci vanaf hun 3 maanden daar al andere vacht zitten. Ze hebben zo'n kring om hun staart als het ware
De vacht is stugger, vettiger, korter en ook kaler. Bij Maci was het met zijn huidproblemen ook vaak op die plek erg rood. En hij stinkt  van tijd tot tijd daar ook meer onafhankelijk van zijn huidprobleempje.
Kaio kan een beetje macho reu zijn en Maci is meer een mietje-reu.
Beiden ongecastreerde reuen.
Bij Fozzy al 7 maanden valt het helemaal niet op, die heeft niet zo'n kring om zijn staart
#2294244
[quote="kira"]
Alle bruine beren van mij hebben cq hadden op die plek ander haar ruw stug. En de huid is daar anders van structuur. Ik ken een beer die daar een ontsteking had, de da zei toen als diagnose ontstoken wolfsklier (maar goed dat geeft niet aan of het werkt cq een goede diagnose is). Dat stonk wel. De zwarte beren hebben daar niet allemaal andere haar structuur.
[/quote]

Floris heeft dat ook en soms zitten daar een soort puisten waar rotzooi uitkomt.
En van die zwarte stukjes,die je er uit kunt drukken
#2294815
Bij Moyra (waarschijnlijk kruising teckel/terrier) is de vioolklier heel duidelijk zichtbaar ongeveer halverwege de staart. Hele stugge, langere haren en ze zijn ook anders van kleur.
De huid is een beetje schilferig. Ze zit er nooit aan, en ik heb ook nog nooit iets geroken waarvan ik dacht dat het van de staart kwam. Dus of 'ie werkt?  :-\
#2294922
[quote="-Annemarie-"]
Bij Moyra (waarschijnlijk kruising teckel/terrier) is de vioolklier heel duidelijk zichtbaar ongeveer halverwege de staart. Hele stugge, langere haren en ze zijn ook anders van kleur.
De huid is een beetje schilferig. Ze zit er nooit aan, en ik heb ook nog nooit iets geroken waarvan ik dacht dat het van de staart kwam. Dus of 'ie werkt?  :-\
[/quote]jammer dat jij geen hond ben, dan wist jij het zeker toch :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door