Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

202spots schreef: Ik geef mijn Tor (27 kilo) 1 tablet per dag,
1500mg Glucosamine en 1200mg Chondroiten.
Je kan bijna niet overdosen,misschien diaree....
Maar ik geef dus meer (chondroiten) aan Tor dan dat jij nu aan Qyan geeft.
"t duurt meestal 2-3 maanden voordat je resultaat ziet,en als 't mijn hond was dan zou ik de eerste 2 maanden 2 x per dag gaan geven en dan terug naar 1 x per dag.

Meer op (over dieren)
http://www.glucosamine-arthritis.org/ar ... ches5.html
Glucosamine is very safe supplement with no side effects; mild GI upset is rarely observed. Dosages vary depending upon the product. As a guideline, a starting dose of 1000-1500 mg of glucosamine is recommended per day for a 50-100 pound dog. This dose is then lowered after 4-8 weeks.

Mensen
http://www.arthritis-glucosamine.net/gl ... oitin.html
Side Effects
Chondroitin sulfate has no known significant side effects. Some people report having a bad taste in the mouth or mild nausea when taking large doses of oral chondroitin on an empty stomach.

Hoi Dory,
Bedankt voor de info!
Qyan kreeg al preventief glucosamime en chondriotine vanaf een leeftijd van ongeveer 8,5 maand, maar wel een onderhoudsdosering en met blessures wat meer.
Maar ik ga gewoon verdubbelen en kijken wat dat doet, ook op zijn darmen en dan zien we het wel.
Enige wat ik me afvraag is het calcium verhaal, aangezien er per dosering rond de 800 gram calcium inzit, hij krijgt natuurlijk kvv. Zou dat niet schadelijk zijn?
Inderdaad, mag ook niet gebeuren.
Hij woog eerst 43,5 kilo, dat vond ik al iets te zwaar. Niet dat hij dik was, maar met trainen vond ik het teveel gewicht.
Afgelopen dinsdag woog hij weer 40 kilo, maar de DA ziet hem liever op 38, al wordt hij dan wel erg dun denk ik, want kan zjn ribben aardig zien en de bespiering die hij heeft is natuurlijk ook gewicht.
Maar goed, we doen het maar, al denk Qyan daar heel anders over natuurlijk ;D
Qyan weegt inmiddels 38 kilo en is dus erg schraal, alle ribben zijn licht te zien.
De eerste 11 dagen heeft hij metacam gehad, dat had geen effect.
Terug gegaan naar de DA en hij staat nu 9 dagen op rymadil.
Rymadil werkt iets beter, maar nog niet optimaal eigenlijk.
Er is contact geweest met de orthopeed, maar die kan niets doen, althans, die achillespees moet onderzocht worden.
Aangeraden is een MRI en afgeraden een echo van de pees omdat je te weinig ziet (zeggen ze).
MRI laat ik dus niet doen, althans, niet in nederland want dan moet ie naar utrecht.
Contact gehad met een fysiothreapeut en die wist het geloof ik ook niet helemaal, die wilde overleggen met een collega en mijn DA :-\
Er is dus wel wat verbetering met rust en pijnstillers, maar om nu te zeggen super veel verbetering........
als qyan gewoon stapt of loopt zie je niets.
Soms probeert ie binnen toch ff zijn overtollige energie kwijt te raken en gaat een stukje rennen.
(wat ik meteen probeer te stoppen, maar het is bonk energie op het moment)
Als hij galoppeerd zie je dus duidelijk dat het niet beter gaat met die poot, dan hinkt ie nog steeds, houdt die poot stijf en hoger als zijn andere poot en laat die poot ook boven de grond zweven (beter is het niet uit te leggen eigenlijk)
Hij staat nu al sinds kerst op rust en pijnstillers, dan had er toch wel wat verbetering mogen zijn zou je denken :-\
waar heeft ie nou het meeste last van: spieren/ pezen/ artrose of de vergroeiing in zijn rug :-\
Lizzy schreef: Tjonge Wendy, het zit niet mee he.... ja, moeilijk te zeggen wAAr hij precies last heeft.... Misschien dat een goede fysio daar wel achter kan komen?
Nou, de fysio waar ik naartoe wil zou een goede moeten zijn (Floor de Ruiter)
Maar krijg het idee dat die het ook niet weet :-\
Evelyn schreef: Wat lastig en vervelend allemaal :-\

Waarom laat je geen MRI in nederland, utrecht, doen, als ik vragen mag?
Ik ben met Qyan 1x in utrecht geweest.
Qyan moest daar naartoe voor een botscan.
De manier waarop wij, maar vooral hij daar behandeld is bevalt me niet en zo ga je niet met dieren.
Daar ga ik niet meer naartoe en laat er al helemaal m'n hond niet meer achter, tenzij het een levensbedreigend iets zou zijn en ik geen andere keus heb ;)
qyan schreef: Ik ben met Qyan 1x in utrecht geweest.
Qyan moest daar naartoe voor een botscan.
De manier waarop wij, maar vooral hij daar behandeld is bevalt me niet en zo ga je niet met dieren.
Daar ga ik niet meer naartoe en laat er al helemaal m'n hond niet meer achter, tenzij het een levensbedreigend iets zou zijn en ik geen andere keus heb ;)
Is dat dezelfde kliniek als waar wij met wandor zijn geweest? Bij garretsen en ottenschot? Daar zou ik ook niet gauw meer naartoe gaan...

Ik bedoel trouwens niet dat je naar dorit moet gaan hoor ;), maar naar EEN manueel therapeut. Misschien naar dezelfde osteopaat als wij net zijn geweest? Over haar heb ik echt een goed gevoel. Misschien kan zij je verder helpen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door