Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
Toby is de kerstdagen heel goed door gekomen ! Ze heeft géén enkele keer last van haar pootje gehad, terwijl ze toch behoorlijk heeft lopen stoeien !!
En nou maar hopen dat het zo nog een tijdje door mag gaan....bij de eerste de beste keer dat het fout gaat, gaan we toch echt richting dierenarts met haar !!
Maar we gaan nu even keihard voor haar duimen ! ;)
Door Lupa
maar je weet dat het aanweizig is, en hoe langer je wacht hoe slechter het wordt, dus ik zou niet wachten totdat je hondje weer kreupel is, maar toch zo snel mogenlijk naar de DA voor een diagnose, dan weet je wat voor gradatie het is
Door Jo
[quote="Ine"]
Ik duim ook mee, het is zo zielig, als ze weer met zo'n kaal kippepootje moet lopen! ::)
[/quote]
Ik ga,denk ik, maar alvast een beenwarmertje voor haar breien !
We zijn net buiten geweest en het issss me koud zeg !! BBrrrrr !!!
We nemen sowieso zo snel het kan een looky om het hoekie bij de dierenarts hoor ..
En in de tussentijd zijn er twee paar arendsogen die haar scherp in de gaten houden !!!
Het lijkt wel of ze onze boodschap van "DOE NOU EENS RUSSSSTIGGGG !!! " eindelijk gehoord heeft...
Ze stoeit wel..maar doet in ieder geval niet meer zo onbesuist !!
Door danielle1980
[quote="Jo"]
Ik ga,denk ik, maar alvast een beenwarmertje voor haar breien !
We zijn net buiten geweest en het issss me koud zeg !! BBrrrrr !!!
We nemen sowieso zo snel het kan een looky om het hoekie bij de dierenarts hoor ..
En in de tussentijd zijn er twee paar arendsogen die haar scherp in de gaten houden !!!
Het lijkt wel of ze onze boodschap van "DOE NOU EENS RUSSSSTIGGGG !!! " eindelijk gehoord heeft...
Ze stoeit wel..maar doet in ieder geval niet meer zo onbesuist !!
[/quote]

of ze heeft te veel pijn :'(
ja sorry bedoel t niet lullig,
maar waarom niet gewoon gelijk naar een da toe.
uitstellen maakt t waarschijnlijk alleen maar erger :( :-\
Door Jo
[quote="danielle1980"]
of ze heeft te veel pijn :'(
ja sorry bedoel t niet lullig,
maar waarom niet gewoon gelijk naar een da toe.
uitstellen maakt t waarschijnlijk alleen maar erger :( :-\
[/quote]
Als ze pijn zou hebben dan zouden we dat heel snel aan haar merken hoor !
Als ze pijn heeft stoeit ze ook niet meer en is ze behoorlijk chagarijnig !! ( ze is nu alleen niet meer zo onbesuist..maar dat wil ook niet zeggen dat ze rustig is hoor..degenen (van hier) die haar kennen weten wel wat ik bedoel ! ;)
Weet je...ik merk het aan veel dingen of het wel of niet goed met haar gaat...da's moeilijk om te verwoorden..da's iets dat je gewoon van je maatje weet !
En geloof me meid...ik wacht echt geen dag langer als dat nodig is hoor !
Hoewel ik geen fan van dierenartsen ben, ben ik ook niet iemand die gaat wachten tot het te laat is ..maak je daar maar geen zorgen over hoor ;) ;)
Door Jan41
Bij mijn weten is bij patella (nog) niet bewezen dat het erfelijk is.Als ik het goed begrijp zijn beide ouders vrij van patella dus zou je zeggen de pups ook als het erfelijk is.
Ik zou zeker de fokker inlichten en ook de vereniging waar deze hondjes aangesloten is mocht de fokker zich nergens van aantrekken.Niet om zijn portemonee leeg te halen maar om uit te pluizen of het meer voorkomt en mocht het nodig zijn om verdere fok uit te sluiten.
Ik zou dat graag willen weten,oke het is niet leuk dat bericht maar ik trek meteen mijn hond terug mocht dit voorvallen en ben dan blij als mensen eerst mij zouden benaderen over hoe of wat.
Wij geven een soort garantie mee mocht er een erfelijke afwijking voorkomen binnen een gesteld termijn dan zijn we verplicht om een groot deel mee te betalen aan eventuele kosten die het met zich meebrengt.Maximaal het aankoop bedrag van de pup!!

Jan
Door Lupa
patella kan ook generaties overslaan.
patelle is wel erfelijk
Bij de kooiker is het zo dat voor een fok toestemming moetje de nodige testen laten doen waaronder patella.
Mocht er patella gekonstateerd zijn word de hond uitgesloten van fok.
Ik denk dat in het geval van Jo dat niet gebeurd is, voor de eerder reden die ze aangegeven heeft.
http://www.dedierenarts.nl/hond/ziekten/luxatie.htm
http://members.home.nl/kimbola/patella.htm
http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-patella.html
http://www.dierenhospitaal-visdonk.nl/h ... atella.htm
http://www.worldwidebase.com/doggybase/ ... ngen.shtml

genoeg links om te kunnen lezen dat het wel dergelijk erfelijk is
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 29 dec 2004, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jan41
Oke het is erfelijk maar hoe is niet bekend.
Bij de Shiba is het ook verplicht om te testen en mocht er patella voorkomen mag er niet mee gefokt worden.Terecht!!
Maar helaas ook bij dit ras worden er pups aangeboden zonder testen en stambomen.Met alle gevolgen van dien.
Kijk de marktplaats er maar op na,ik ben vaak in staat om zulke gasten te mailen omdat ze het voor ons(en vooral de gedupeerden)verzieken omdat het voor ons steeds moeilijker wordt om onze hobby uit te oefenen.Namelijk het in stand houden van dit ras en geen afbraak!!!

Jan
Door Lupa
[quote="Jan41"]
Oke het is erfelijk maar hoe is niet bekend.
Bij de Shiba is het ook verplicht om te testen en mocht er patella voorkomen mag er niet mee gefokt worden.Terecht!!
Maar helaas ook bij dit ras worden er pups aangeboden zonder testen en stambomen.Met alle gevolgen van dien.
Kijk de marktplaats er maar op na,ik ben vaak in staat om zulke gasten te mailen omdat ze het voor ons(en vooral de gedupeerden)verzieken omdat het voor ons steeds moeilijker wordt om onze hobby uit te oefenen.Namelijk het in stand houden van dit ras en geen afbraak!!!

Jan

[/quote]
dus aan de officiele fokkers en verenigingen valt er niks aan te vallen, maar natuurlijk aan de broodfokkers end.
Ik zie trouwens een ras fokken of in stand houden ervan niet als hobby, een goeiefokker doet dat niet als hobbyisme(maar dat is mijn mening)
Door Jan41
Voor mij is het uit hobbyisme,hoe anders?Het is niet mijn beroep dus niet beroepsmatig.Misschien heeft voor u hobby een andere betekenis.Voor mij is dit een leuke bezigheid,het zoeken,ermee bezig zijn,geld erin stoppen en veel tijd en vooral liefde erin stoppen en terug krijgen noem maar op,dat is voor mij een hobby.

Jan
Door sylvia
Ik zie het ook als hobby hoor Do,en zoals iedere goeie hobby maakt dat een passie in je los voor mij zijn dat mijn honden, postzegels deden het voor mij niet ;) ;D
Door Jo
[quote="sylvia"]
Ik zie het ook als hobby hoor Do,en zoals iedere goeie hobby maakt dat een passie in je los voor mij zijn dat mijn honden, postzegels deden het voor mij niet ;) ;D
[/quote]
Had je daar de juiste pincetjes niet voor in huis Syl?? ;D ;D
Volgens mij "moet"fokken ook echt een hobby voor je zijn...als je aan een hobby begint dan leg je daar toch heel je ziel en zaligheid in !! Toch???
Als je het ziet als beroep dan ben ik bang dat het op een gegeven moment toch anders aan gaat voelen !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door