Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Je ziet het vaker dat de ogen of 1 van de twee mee gaan doen als er spake is van een oorontsteking, je krijgt dan een prutoogje, dit gaat vanzelf wel weer over de oren genezen zijn.
Waarschijnlijk heeft hij ook iets opgezetten lymfe klieren.
sylvia schreef: Je ziet het vaker dat de ogen of 1 van de twee mee gaan doen als er spake is van een oorontsteking, je krijgt dan een prutoogje, dit gaat vanzelf wel weer over de oren genezen zijn.
Waarschijnlijk heeft hij ook iets opgezetten lymfe klieren.
Het is een Ze, Sylvia ;D Ik heb niet aan haar lymfeklieren gevoeld voordat ze ziek was (zo lang heb ik haar nog niet) dus ik weet niet of ze ook opgezet zijn, kan het niet vergelijken met wat het was.
Helen schreef: Het is een Ze, Sylvia ;D Ik heb niet aan haar lymfeklieren gevoeld voordat ze ziek was (zo lang heb ik haar nog niet) dus ik weet niet of ze ook opgezet zijn, kan het niet vergelijken met wat het was.
ik noem mijn dames ook jongens dus ................ ;D

als je duidelijk een bobbel voelt aan de zijkant van haar hals dan zijn dat de klieren, en als je ze voelt zijn ze opgezet.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 20 dec 2004, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
geer schreef: Sophie haar oren maak ik regelmatig schoon met een oorcleaner die ik in het oor kiep... Maar ja, Sophie heeft ook hele lange hangoren (en die horen tenminste te hangen 8)), een prachtige broedplaats voor viezigheid :-X
Bes haar hangflappers zijna altijd mooi schoon, maar Sil daarentegen, heeft hele zware dikke hangflappers en altijd smurrie erin. Ik maak ze regelmatig schoon met specicare, maar hij blijft er jeuk in hebben. Volgens de da waren ze alleen vuil, geen mijt of ontsteking. Sylvia, waar zalf jij dan mee? En kan ik iets geven om die oorsmeer bij Sil te verminderen? (Bij freule gaf ik die druppels van vsm maar die hielpen geen zier) Of moet ik gewoon regelmatig blijven schoonmaken?
jeanne schreef: Bes haar hangflappers zijna altijd mooi schoon, maar Sil daarentegen, heeft hele zware dikke hangflappers en altijd smurrie erin. Ik maak ze regelmatig schoon met specicare, maar hij blijft er jeuk in hebben. Volgens de da waren ze alleen vuil, geen mijt of ontsteking. Sylvia, waar zalf jij dan mee? En kan ik iets geven om die oorsmeer bij Sil te verminderen? (Bij freule gaf ik die druppels van vsm maar die hielpen geen zier) Of moet ik gewoon regelmatig blijven schoonmaken?
Ik zalf nergens mee, als Sil gewoon erg vieze oren heeft dan zou ik die oren eerst iedere dag schoonmaken tot er geen vuil meer uitkomt (oor goed omhoog trekken, goeie scheut specicare erin, oor omhoog houden en het oor masseren zodat de vloeistof goed door de gehele gehoorgang komt en dan de hond laten schudden , met een tissue , watten of een schone doek de schelp schonen/droogmaken)
en als er niets meer uitkomt aan viezigheid gewoon iedere week een goeie scheut in ieder oor en bijhouden.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 20 dec 2004, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou de DA vond dat haar oren ietsje verbeterd waren maar lang niet zoals het zou horen als ze goed op het antibioticum zou reageren. Dus er is een kweekje afgenomen en tot de uitslag er is zalven we vrolijk met dit middel verder. Want het heeft wel ietsje geholpen. Zo sneu, ze blijft schudden met haar hoofdje. Het zou niet mogen bij zo'n kleine dreumes.
sylvia schreef: Ik zalf nergens mee, als Sil gewoon erg vieze oren heeft dan zou ik die oren eerst iedere dag schoonmaken tot er geen vuil meer uitkomt (oor goed omhoog trekken, goeie scheut specicare erin, oor omhoog houden en het oor masseren zodat de vloeistof goed door de gehele gehoorgang komt en dan de hond laten schudden , met een tissue , watten of een schone doek de schelp schonen/droogmaken)
en als er niets meer uitkomt aan viezigheid gewoon iedere week een goeie scheut in ieder oor en bijhouden.
oke, dan gaan we vanaf vandaag iedere dag de oortjes soppen, ik deed het tot nu toe alleen als ie begon te schudden met zijn oren, maar dan zitten ze natuurlijk al veel te vol met smurrie :-[
jeanne schreef: oke, dan gaan we vanaf vandaag iedere dag de oortjes soppen, ik deed het tot nu toe alleen als ie begon te schudden met zijn oren, maar dan zitten ze natuurlijk al veel te vol met smurrie :-[
ja ze moeten eerst goed schoon en daarna bij houden je weet nu dat hij gevoelig is voor oor problemen, dus als ze schoon zijn wekelijks gaan onderhouden
Arme, arme Kuma, haar oortjes knappen maar niet op. Ze heeft er echt veel pijn aan. We hopen dat morgen de uitslag van de kweek er is. We hebben vandaag de specicare oorreiniger ontvangen (dank je Angelique), misschien dat als we het hiermee schoonmaken voor het zalven het dan iets beter gaat, maar haar oortjes doen zo'n pijn dat ze ze amper meer beweegt. Ze staan gewoon in een stand stil...We hebben ook het idee dat haar gejammer om niets (gezeik dachten wij) hierdoor komt... :( :(
Helen, ik las dit op de site van Westerhuis.....

In aantal gevallen zal het regelmatig schoonhouden van de oren veel narigheid kunnen voorkomen. Er zijn verschillende oorcleaners in de handel. Belangrijk is om er bij stil te staan, dat oorzalven, maar ook oorcleaners een overgevoeligheidsreactie kunnen veroorzaken en dan dus een ontsteking verergeren in plaats van genezen!

Bespreek dit eens met je D.A.!

Sterkte met Kuma :-*
Truus schreef: Helen, ik las dit op de site van Westerhuis.....

In aantal gevallen zal het regelmatig schoonhouden van de oren veel narigheid kunnen voorkomen. Er zijn verschillende oorcleaners in de handel. Belangrijk is om er bij stil te staan, dat oorzalven, maar ook oorcleaners een overgevoeligheidsreactie kunnen veroorzaken en dan dus een ontsteking verergeren in plaats van genezen!

Bespreek dit eens met je D.A.!

Sterkte met Kuma :-*
Dank je Truus, wat lief dat je dit voor me opgezocht hebt. Ik zal het aan mijn da vragen.
Nou, de kweek is terug en er was niets in te vinden. Geen bacterien, gisten of schimmels. Ze laten het nog twee dagen staan voor de zekerheid. De DA denkt dat ze wel degelijk een bacteriele ontsteking had en dat dat dus in de dagen dat ze behandeld is over is gegaan door de zalf maar dat ze (zoals Truus al suggereerde ;)) dus ook gevoelig/allergisch reageert op de zalf. Je krijgt dan dit beeld: Een hond met een ontsteking die overgaat en er ontstaat tegelijkertijd een irritatie waardoor het lijkt dat de ontsteking niet verdwenen is.
We moeten nu onmiddelijk ophouden met zalven en de oren gedurende vier dagen drie maal daags spoelen met een fysiologische zoutoplossing. Zelfs oorcleaner mag niet, want daar zou ze dus ook overgevoelig op kunnen reageren. Nou ik ben dus blij dat de ontsteking dus over is en hopelijk knapt ze dus op als ik stop met zalven!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door