Je ziet het vaker dat de ogen of 1 van de twee mee gaan doen als er spake is van een oorontsteking, je krijgt dan een prutoogje, dit gaat vanzelf wel weer over de oren genezen zijn.
Waarschijnlijk heeft hij ook iets opgezetten lymfe klieren.
Moderator: Lizzy
sylvia schreef: Je ziet het vaker dat de ogen of 1 van de twee mee gaan doen als er spake is van een oorontsteking, je krijgt dan een prutoogje, dit gaat vanzelf wel weer over de oren genezen zijn.Het is een Ze, Sylvia
Waarschijnlijk heeft hij ook iets opgezetten lymfe klieren.
Helen schreef: Het is een Ze, Sylviaik noem mijn dames ook jongens dus ................Ik heb niet aan haar lymfeklieren gevoeld voordat ze ziek was (zo lang heb ik haar nog niet) dus ik weet niet of ze ook opgezet zijn, kan het niet vergelijken met wat het was.
geer schreef: Sophie haar oren maak ik regelmatig schoon met een oorcleaner die ik in het oor kiep... Maar ja, Sophie heeft ook hele lange hangoren (en die horen tenminste te hangen 8)), een prachtige broedplaats voor viezigheidBes haar hangflappers zijna altijd mooi schoon, maar Sil daarentegen, heeft hele zware dikke hangflappers en altijd smurrie erin. Ik maak ze regelmatig schoon met specicare, maar hij blijft er jeuk in hebben. Volgens de da waren ze alleen vuil, geen mijt of ontsteking. Sylvia, waar zalf jij dan mee? En kan ik iets geven om die oorsmeer bij Sil te verminderen? (Bij freule gaf ik die druppels van vsm maar die hielpen geen zier) Of moet ik gewoon regelmatig blijven schoonmaken?![]()
jeanne schreef: Bes haar hangflappers zijna altijd mooi schoon, maar Sil daarentegen, heeft hele zware dikke hangflappers en altijd smurrie erin. Ik maak ze regelmatig schoon met specicare, maar hij blijft er jeuk in hebben. Volgens de da waren ze alleen vuil, geen mijt of ontsteking. Sylvia, waar zalf jij dan mee? En kan ik iets geven om die oorsmeer bij Sil te verminderen? (Bij freule gaf ik die druppels van vsm maar die hielpen geen zier) Of moet ik gewoon regelmatig blijven schoonmaken?Ik zalf nergens mee, als Sil gewoon erg vieze oren heeft dan zou ik die oren eerst iedere dag schoonmaken tot er geen vuil meer uitkomt (oor goed omhoog trekken, goeie scheut specicare erin, oor omhoog houden en het oor masseren zodat de vloeistof goed door de gehele gehoorgang komt en dan de hond laten schudden , met een tissue , watten of een schone doek de schelp schonen/droogmaken)
sylvia schreef: Ik zalf nergens mee, als Sil gewoon erg vieze oren heeft dan zou ik die oren eerst iedere dag schoonmaken tot er geen vuil meer uitkomt (oor goed omhoog trekken, goeie scheut specicare erin, oor omhoog houden en het oor masseren zodat de vloeistof goed door de gehele gehoorgang komt en dan de hond laten schudden , met een tissue , watten of een schone doek de schelp schonen/droogmaken)oke, dan gaan we vanaf vandaag iedere dag de oortjes soppen, ik deed het tot nu toe alleen als ie begon te schudden met zijn oren, maar dan zitten ze natuurlijk al veel te vol met smurrie
en als er niets meer uitkomt aan viezigheid gewoon iedere week een goeie scheut in ieder oor en bijhouden.
jeanne schreef: oke, dan gaan we vanaf vandaag iedere dag de oortjes soppen, ik deed het tot nu toe alleen als ie begon te schudden met zijn oren, maar dan zitten ze natuurlijk al veel te vol met smurrieja ze moeten eerst goed schoon en daarna bij houden je weet nu dat hij gevoelig is voor oor problemen, dus als ze schoon zijn wekelijks gaan onderhouden![]()
Truus schreef: Helen, ik las dit op de site van Westerhuis.....Dank je Truus, wat lief dat je dit voor me opgezocht hebt. Ik zal het aan mijn da vragen.
In aantal gevallen zal het regelmatig schoonhouden van de oren veel narigheid kunnen voorkomen. Er zijn verschillende oorcleaners in de handel. Belangrijk is om er bij stil te staan, dat oorzalven, maar ook oorcleaners een overgevoeligheidsreactie kunnen veroorzaken en dan dus een ontsteking verergeren in plaats van genezen!
Bespreek dit eens met je D.A.!
Sterkte met Kuma![]()
Helen schreef: Dank je Truus, wat lief dat je dit voor me opgezocht hebt. Ik zal het aan mijn da vragen.Graag gedaan hoor meid