Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Maar is het schapenpoedermelk of koeienpoedermelk of geitenpoedermelk?uuuhhhhhhhhhhh
Karin & Pyrs schreef: uuuhhhhhhhhhhheigenlijk heb je dus geen idee wat je bij die puppen naar binnen werkt
Ze hebben bij de Welkoop melkpoeder voor kalveren en voor lammeren ........
Dus ik neem aan dat er duidelijk verschil in zit. Die voor de lammeren zal dan het beste de schapenmelk benaderen.
Als ik volgende week weer bij de Welkoop ben zal ik eens kijken wat er op staat, qua samenstelling.
sylvia schreef: eigenlijk heb je dus geen idee wat je bij die puppen naar binnen werktJa wel hoor, poedermelk voor lammeren .........![]()
![]()
![]()
Karin & Pyrs schreef: Ja wel hoor, poedermelk voor lammeren .........maar van de CB weet je wel dat het vlees is en dan van een bepaald soort dier of dieren toch
Je denkt toch niet dat ik de preciese samenstelling ergens heb opgeschreven, laat staan onthouden ....![]()
'k weet ook niet eens wat er allemaal precies in Carnibest zit ........
Kwestie van vertrouwen, van mensen die er wel verstand van hebben ......![]()
sylvia schreef: eigenlijk heb je dus geen idee wat je bij die puppen naar binnen werktWat maakt het eigenlijk nou uit WAT voor een melkpoeder .....![]()
![]()
![]()
Karin & Pyrs schreef: Wat maakt het eigenlijk nou uit WAT voor een melkpoeder .....ja duidelijk
Als men mij verteld (iemand die ik op dat gebied vertrouw .....) dat Lammerenmelkpoeder het beste is voor een papmaaltijd, dan zal het mij een biet zijn of het van koeien, schapen of paarden is ........![]()
![]()
Karin & Pyrs schreef: Ik hoop, dat Paul kan reageren, want ik heb ook nog een uitspraak van hem gevonden, zie onderstaand ...Ik ben ook heel benieuwd wat de redernatie van paul is waarom melk met graan zo goed is voor een pup.
Een pup staat normaliter op 4 voedingen per dag.
Geef 's-morgens lammerenmelk met rijstebloem van *utricia, geen andere graanproducten gebruiken.
Normaal gesproken zou de pup nog maanden blijven drinken bij de moeder maar omdat wij die scheten weghalen op een leeftijd van een maand of 2 is het gebeurd met de melk terwijl ze die nog hard nodog hebben.Maak een stevig papje en laat de pup net zoveel lebberen tot ie vol zit.
Misschien kan hij het beter uitleggen, waarom het nu zo goed was voor puppen ...........
Of dat zijn mening hierover misschien wel veranderd is .........
Ine schreef: Gaan jullie vooral door, want ik ben ook benieuwd. Heb het laatste nest ook op de lammetjespap gehad, dus ben me weer aan het verdiepen voor het (hopelijk) komende nest!ja nu heb ik bij de eerste al niet echt van tjonge jonge, en Paul...ja das ook maar een mens he
Die lammetjespap was op advies van Bertus en Paul!![]()
Lizzy schreef: We hebben deze discussie wel meer gehad en volgens mij valt het allemaal wel erg mee met dat 'voorverteren'. OK, het voedsel IS in aanraking geweest met spijsverteringsenzymen, maar de vraag is natuurlijk of dat echt zoveel uit maakt. Als dat niet het geval is (als het voedsel niet echt is voorverteerd) dan zie ik eigenlijk ook geen enkel nut tot het voeren van puppymelk/lammerenmelk (buiten dan dat het zo leuk of zo grappig is om te zien of dat je 'de pot' op wil maken).Even over dat voorverteren, ik zat net te denken dat het eten voor de pups weer wordt opgebraakt en dan is het idd niet echt voorverteerd omdat het nog niet lang genoeg daarvoor in de maag van de volwassen wolf/hond zit, maarr.. door het opbraken komen er natuurlijk wel maagsappen mee en misschien dat die dan een goede 'starter' zijn om het vlees in de magen van de pups makkelijker te verteren?
Nitus schreef: Even over dat voorverteren, ik zat net te denken dat het eten voor de pups weer wordt opgebraakt en dan is het idd niet echt voorverteerd omdat het nog niet lang genoeg daarvoor in de maag van de volwassen wolf/hond zit, maarr.. door het opbraken komen er natuurlijk wel maagsappen mee en misschien dat die dan een goede 'starter' zijn om het vlees in de magen van de pups makkelijker te verteren?Ja, dat zou absoluut heel goed kunnen! Maar David Mech heeft dus pups van 4-5 weken niet-uitgebraakt prooi zien eten en hij schrijft ook dat ze daar geen enkele moeite mee hebben. Het uitbraken wordt natuurlijk ook gedaan (denk ik) doordat de wolven geen boodschappentasje hebben om de prooi in te vervoeren![]()