- di 09 nov 2010, 20:14
Nou, echt lekker gaat het dus nog steeds niet. Op zich waren de bultjes vrijwel helemaal weg, maar toen ik vanmiddag terugkwam van het boodschappen doen, schrok ik me wild: ze zat er nu echt helemaal onder, flinke bulten op haar rug, poten, en nu ook op haar koppie. Ze leek wel een experimentele kruising tussen een sharpei en een wrattenzwijn.
Ben natuurlijk meteen naar de da gereden, die heeft gekeken en geknepen en gekamd en geluisterd, maar echt het enige symptoom wat ze heeft zijn die oedeemachtige bulten. Geen beestjes, en nog steeds geen jeuk of pijn. Dat is ook de reden dat hij niet denkt dat het urticaria is; dat zou moeten jeuken, meent hij.
Hij heeft nu een pilletje en een spuitje in me wijffie gestopt (antihistamine), en inderdaad wordt het nu weer beter. Al moet ik zeggen dat het al die andere keren (ze heeft er dus sinds donderdag af en aan last van) ook weer vanzelf is weggegaan.
Maar zo kan het natuurlijk niet doorgaan. Als ze last blijft houden, zal de da toch een allergie-onderzoek moeten doen. Maar is het een idee om bij een homeopatisch arts langs te gaan? In Leipzig heb ik er een, die heeft vorig jaar een paar weerstandverhogende druppeltjes in Laika d'r bekkie gedaan en binnen drie dagen was de demodexplek die ze destijds op haar rug had verdwenen, en die is ook nooit meer teruggekeerd. Zou wat ze nu heeft ook iets met weerstand te maken kunnen hebben?
@Aquillo: sorry dat ik nu pas reageer, had jouw reactie niet gezien. Zelf hebben we voornamelijk fruitbomen in de tuin (appel, peer, 2 soorten kers, pruimen, plus een berk en wat naalderigs). Maar ik heb wel de indruk dat het iets met buitenaf te maken heeft. Tot vorige week gebruikte ik als beloningsnoepjes soms kleine stukjes worst van de DSZ, waar varkensvlees in zit, maar daar ben ik natuurlijk mee gestopt. Gisteren en eergisteren heeft ze alleen zelfgedroogde kippennekjes gehad, en gedroogde pens van de DSZ. En toen leek het dus beter te gaan, tot vanmiddag.
De da vroeg ook of ik in een nieuwe omgeving geweest was, en daadwerkelijk: afgelopen donderdag had ik haar meegenomen naar het (niet overdekte) winkelcentrum waar ik altijd boodschappen doen, gewoon om weer wat te wennen aan een drukke omgeving, waarna ze een tijdje in de tuin heeft doorgebracht, en 's avonds kreeg ze dus die eerste ronde met bultjes. Vrijdag kwamen de bultjes nadat we hondenles hadden gehad op een fietspad waar nogal wat bladeren lagen - geen idee welke soort. Van het weekend was ze weer veel in de tuin omdat we blad hebben geharkt, toen had ze ook weer wat bultjes, maar een stuk minder, en het trok ook allemaal weer snel weg. Gisteren had ze zo goed als nergens last van, en vanmiddag dus de volle lading. Vanochtend zijn we in een natuurgebied hier in de buurt wezen wandelen, daar is ze natuurlijk ook af en toe de struiken en het hoge gras ingedoken, met al die onbekende geurtjes!
Kortom, ik weet het niet. Maar zou een homeopatisch bezoekje een goed idee zijn?
Edit: o, en voor ik het vergeet: ze had vandaag ook een flinke snotneus, begon vanochtend lichtjes en werd tijdens de wandeling erger. Toen we weer thuis waren, was het snotteren ook voorbij, alleen 's middags had ze nog een keer een flinke lel hangen. Ze proest dan ook een beetje. De da zei dat het slijmvlies in haar neus inderdaad wat geïrriteerd was.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 09 nov 2010, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.