Moderator: Lizzy
Antonia schreef: De bult op de poot van Enya is een hamartoom. Dat is een goedaardig gezwel in het bot dat op een ongecontroleerde manier groeit en lijkt op een tumor maar geen vorm van kanker is. Er is ook geen sprake van uitzaaiing naar omliggend weefsel.jeetje, Tonny zeg, al ben jij opgelucht omdat het geen kanker is, het is nog al niet niets wat er op jouw af komt, en ook het wachten was natuurlijk echt verschrikkelijk als je weet dat zij de enige uit 10 is die nog leef dan hangt de diagnose botkanker bijna als een wolk boven je hoofd, gelukkig is het iets anders, maar niet echt dat je zeg, jippeee, wat leuk, dus, heel veel sterkte voor de komende tijd, ik zal duimen voor Enya. Hoe oud is Enya eigenlijk al
Omdat de bult wel blijft groeien, de hamartoom zich in het bot uitbreidt en Enya er nu ook last van gaat krijgen hebben we besloten om het aangetaste stuk bot te gaan verwijderen. De operatie staat voor aankomende vrijdag (17 september) gepland.
Alhoewel dit een vervelende ingreep voor Enya is, valt er een enorme steen van mijn schouders. Het is gelukkig niet kwaadaardig. Enya komt uit een nest van 10 puppen en zij is de enige uit dit nest die nog in leven is. Zowel haar moeder als haar broers en zusters zijn overleden aan botkanker. Ook al heb ik het hardnekkig proberen weg te drukken, jullie willen niet weten wat er de afgelopen weken door mijn hoofd heeft gespeeld.
Antonia schreef: De bult op de poot van Enya is een hamartoom. Dat is een goedaardig gezwel in het bot dat op een ongecontroleerde manier groeit en lijkt op een tumor maar geen vorm van kanker is. Er is ook geen sprake van uitzaaiing naar omliggend weefsel.Oh Godzijdank
Omdat de bult wel blijft groeien, de hamartoom zich in het bot uitbreidt en Enya er nu ook last van gaat krijgen hebben we besloten om het aangetaste stuk bot te gaan verwijderen. De operatie staat voor aankomende vrijdag (17 september) gepland.
Alhoewel dit een vervelende ingreep voor Enya is, valt er een enorme steen van mijn schouders. Het is gelukkig niet kwaadaardig. Enya komt uit een nest van 10 puppen en zij is de enige uit dit nest die nog in leven is. Zowel haar moeder als haar broers en zusters zijn overleden aan botkanker. Ook al heb ik het hardnekkig proberen weg te drukken, jullie willen niet weten wat er de afgelopen weken door mijn hoofd heeft gespeeld.
conleeuw schreef: jeetje, Tonny zeg, al ben jij opgelucht omdat het geen kanker is, het is nog al niet niets wat er op jouw af komt, en ook het wachten was natuurlijk echt verschrikkelijk als je weet dat zij de enige uit 10 is die nog leef dan hangt de diagnose botkanker bijna als een wolk boven je hoofd, gelukkig is het iets anders, maar niet echt dat je zeg, jippeee, wat leuk, dus, heel veel sterkte voor de komende tijd, ik zal duimen voor Enya. Hoe oud is Enya eigenlijk alEnya wordt 31 oktober 5 jaar. Een leeftijd waarop bij veel Ierse Wolfshonden kanker de kop opsteekt. Botkanker is na hartfalen de grootste doodsorzaak bij Ieren, dus er is niet één steen maar een kompleet huis van mijn schouders gevallen.![]()
pallas schreef: Wat een opluchting hè...Zeker weten. En ik weet de Enya straks in deskundige handen is.
Nu ga je alweer langzaam toeleven naar de dag dat je meisje onder het mes moet....
We denken aan jullie en met allemacht duimen we dat ze probleemloos door de operatie komt en daarna weer snel op en top Enya zal zijn!
Vannacht hopelijk met een geruster hart lekker slapen.![]()