Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
ja, het is een heerlijke onduidelijke uitslag, de lymfeklieren laten verschillende reacties zien, maar ze kunnen niet ontdekken wat:
de bult in zijn wang is niks over gezegd ??? is toch echt geen lymfeklier, want die bal zit los?

het kan dus nog steeds zijn een overgevoeligheidsreactie/ verkoudheid/ lymfekanker/ leukemie/ontsteking/bacterie, etc,etc ??? ???
ze hebben wel onduidelijke cellen in de lymfen gevonden die KUNNEN DUIDEN op een lymfoon (weet niet of ik het goed schrijf)

bloedonderzoek was helemaal goed ???

over 2 weken kan pas een nieuwe biopt genomen worden, dus weer 2 weken onzekerheid.
want als het kanker is, dan is dat over 2 weken nog verder en dan is het opzeker aan te tonen ???
ik weet niet wat ik hier mee moet hoor, ik weet het echt niet.
ze zei wel dat als de klieren al zo geslonken zijn en blijven slinken dat het niet op op kanker kan duiden, maar ook dat wist ze niet zeker ???

niks is zeker dus, ik wordt hier gewoon zo kwaad om!!!
Door Lizzy
Hoi Wendy, verdikkeme, hier schiet je inderdaad niks mee op zeg... Gatverdamme (en dan druk ik me nog subtiel uit).

Als ik in jouw schoenen zou staan, dan zou ik Johan de Vos gaan bellen en niet twee weken gaan zitten afwachten. Ik zou het verhaal aan Johan voorleggen en vragen hoe je nu verder moet. Want, ALS het toch kanker is, dan heb je geen tijd om twee weken te gaan zitten wachten....

Ik denk dat Johan, en zijn opgeleide artsen, hier een miljoen keer meer ervaring mee hebben en ik denk dat hij jou wel kan adviseren wat je moet doen.

He chips Wendy, ik had ZO gehoopt dat je meer duidelijkheid zou krijgen......

Groetjes, Lizzy en onwijs veel sterkte.... :'(
Door diana
wendy,
ik kom 5 julie helemaal naar appelscha en verwacht daar een levendige gyan aan te treffen hoor.
je komt hoor!
ik moet dat dobertje zien!!!
we hebben al zo veel gemaild over gyan.
moet hem nu aanraken!!!!
Door diana
wen,
doe wat lizzy zegt!!!
ik zit nooit overdag op de p.c maar door de wereldkampioenschappen dacht/voelde ik iets gemist te hebben.
ga dr voor!!!
iedereen duimt voor je hoor.
niet wachten bellen!!!!
laat op de rekening ook second opinion zetten, omdat dier en zorg anders moeilijk gaat doen.
als het uit de klauwen loopt wen.
leen ik het je wel!!!
kusjes diana
lady en boy.
Door qyan
echt ik ben laaiend >:( >:(
wie denken die dierenartsen godverdomme wel niet wie ze zijn.
de fokker wilde een kopie van de uitslag om mee te nemen naar zijn eigen da, vooral omdat we nu al 6 maanden bezig zijn.

kom ik daar, kopie ligt klaar.
hefet de vorige assistente zogenaamd kwijt gemaakt.
komt er een een of andere arrogante da naar buiten die tegen de andere asssistente zegt, schrijf dit stukje maar even over ???
krijg ik een blanco blaadje met een krabbel erop die het volgende zegt:
DNAB bultjes keel (waar is de bult in zijn wang gebelven?)
lymfeknoopbiopt met meerdere reactiviteitscriteria, echter maligne lymfoon niet uit te sluiten.
advies over 2 weken, dacht het niet.

bloedonderzoek: er is dus alleen gekenen naar witte en rode bloedlichaampjes. is allemaal goed. onderzocht op: HT/ leuco´s/ DIFF ??? dat houdt in, gaan we niet uitleggen, heb ik 8 jara voor moeten studeren.
tryp: 19   10-30
amyl:9     7-30
uitleg graag: gaan we niet uit leggen, is niet uit te leggen aan een leek, want wij hebben 8 jaar gestudeerd >:( >:( >:( ??? ???

gedacht wordt aan leukemie, eerste verhaal, is aan het bloed niet te zien bij een hond.
net bij de da, weer een ander verhaal, is niet aan het bloed te zien, omdat het misschien leukemie betreft die via de lymfen naar buiten komt.

en de lymfen zijn geslonken, vreemd, zeer vreemd.

heb dus niet de uitslag mee gekregen, want wij, ook de fokker, zijn leken en hebben geen 8 jaar gestudeerd, dus de uitslagen geven we liever niet mee.
wat is dit, ik heb er toch voor betaald of ben ik nou gek?

ook met het bloedonderzoek is dus niet gekeken naar ontstekingen, bacterien ed want dan kunnen we wel duizenden euro´s uitgeven aan bloedonderzoeken.
is het mijn geld, of is het hun geld.
waar halen ze in godsnaam de arrogantie vandaan, zijn ze heilig ofzo.

echt, kwader dan dit kunnen ze me niet krijgen en hier maken ze echt een fout mee.
Door qyan
ach, laat ik nu het ergste vergeten:

hoe oud is de hond: bijna 10 maanden.
oh, dus over 2 maanden de entingen he, zal het evenin de computer zetten anders vergeten we dat maar.

mevrouw, ik laat hem niet enten, het is geen gezonde hond.
ja, maar dat kan zomaar niet. hij is te ongezond om niet te enten.
ze kunnen me wat, ik ent niet
Door Paul_Barte
Wendy, dat is inderdaad om te janken. Ik neem aan dat dat tevens de laatste keer was dat je daar geweest ben?
Niet wachten gewoon doen wat Lizzy (en Diana) zegt en GEEN 2 weken gaan zitten wachten.
Die DA weet het eigenlijk niet maar denkt dat hij het week en dat is een verschil wat in jouw geval heel erg groot kan zijn!!
Succes en sterkte.
Paul
Door Lizzy
Oh VERDOMME Wendy (excuse my language), het is toch weer niet te geloven he! Ik ben het met je eens! Ongelofelijk arrogant! En, niet eens de moeite willen nemen om jou het e.e.a. uit te leggen? Tjonge, wie denken ze wel niet dat ze zijn?! Ze hebben verdikkeme zojuist nogal slecht nieuws aan je gegeven! Dan mogen ze toch ook wel de moeite nemen om jou het e.e.a. uit te leggen hoor... Ze kunnen het allicht proberen...

En dan nog willen enten ook? Laten ze eerst eens de gebruiksaanwijzing van de vaccins lezen!

Maar goed, ik weet ook niet waarom het bloed niet op gelijk alles en nog wat is nagekeken... Zo ver rijkt mijn kennis niet, dat ik de dierenartsen ook nog eens begrijp...

Nou meisje, ik weet ook even niet meer wat ik moet zeggen hoor... Ik zou toch, als ik jou was, Johan gaan bellen.. Misschien kan hij nog een beetje chocolade van deze uitslag maken...?

Sterkte Wendy... Verdorie...., ik baal echt zo voor je...
Door tieneke
Hoi Wendy,ik zit na een paar dagen afwezigheid even alle berichtjes te lezen en schrik me rot!
Ga alsjeblieft niet op je eigen Da af,maar zoek inderdaad iemand die er in gespecialiceerd is zodat je heel erg snel weet wat het werkelijk is wat Qyan mankeert.
Met de juiste prognose kan er razendsnel gehandeld worden mocht dit het geval zijn.
Van je eigen Da wordt je toch niets wijzer >:(
Heel erg veel sterkte en hopelijk komt het allemaal goed.
Door qyan
nou lizzy, ik heb wel zo´n idee waarom ze alleen witte en rode bloedlichaampjes hebben getest hoor.

precies wat ik al eerder heb gezegd, hij heeft geen andere mogelijkheden aangeboden wat het kon zijn en was ervan overtuigd dat het kanker was.
mijn klachten over zijn oren, ogen en reukvermogen zijn gewoon totaal genegeerd, punt uit.
ik heb nog expliciet gevraagd om te testen op ontstekingen, lyme, bacterien, etc.
en ze hebben het gewoon weer niet gedaan.

wat ze ook nog weigeren is om een rontgenfoto van zijn poot te maken, is nu niet zo belangrijk. dat beest kan bijna niet lopen en zijn hele knie draait naarbinnen, maar is niet belangrijk hoor.

ik heb johan gemaild, want ik ben te kwaad om te bellen op het moment, en nu staat alles netjes onder elkaar geschreven, is voor de man denk ik ook wat duidelijker.

heb ook op zijn site gelzen over die symptomen van een maligne tumor ed.
ik zie die syptomen allemaal niet hoor.
het eerste punt: bulten die groter worden, volgens mij zijn de klieren volgens het zeggen van de da nu zo groot als ze zouden moeten zijn. maar goed, ik ben een leek, ik ken mijn eigen hond blijkbaar niet, heb ook niet 8 jaar gestudeerd, ben per slot van rekening ook maar 19, een te eigenwijse snotneus zal ze wel denken.
ze kunnen ver met me gaan, maar ze hebben nu echt een foutje met me gemaakt.

de fokker ook (misschien dat hij het goed bedoelde hoor)
als qyan verder lekker in zijn vel zit en zich gezond gedraagt, kappen met de onderzoeken. precies de uitslag zoals hij het had verwacht, je weet nog steeds niets.
en misschien dat hij het goed bedoelt om me wat rustiger te krijgen, maar ik loop niet voor niets al 5 maanden lang iedere 3 weken bij de dierenarts.
dit was ondertussen al dierenarts nummer 5 of 6 en ben nog geen stap verder.
Door qyan
tieneke,
op een dierenarts afgaan ben ik ondertussen wel afgeleerd.
had ik veel eerder moeten doen, goede les voor de volgende hond.
zoals hierboven, is dit al nummer 5 of 6 en ook die lult maar weer wat uit zijn nek omdat ze zelf de uitslag ook niet begrijpen gezien het slinken van de lymfeklieren.
maar ja, ze weten het toch altijd beter en kennen jouw hond en zijn situatie het best. bah, hopelose gevallen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door