Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos

hoi barbara,
ik hoop dat we morgen de uitslag hebben en anders vrijdag dan maar.
vindt het toch vreemd, want dat bloed moet naar overduin in oisterwijk, maar oisterwijk is tot 26 augustus gesloten wegens vakantie ???
Ja dat is inderdaad vreemd jah... Maar ja als jij de uitslag toch snel krijgt is het wel beter :D... Hou je ons op de hoogte??? ben echt heel benieuwd wat er uitkomt.
Door qyan

Ja dat is inderdaad vreemd jah... Maar ja als jij de uitslag toch snel krijgt is het wel beter :D... Hou je ons op de hoogte??? ben echt heel benieuwd wat er uitkomt.
ik dacht dat overduin aan mijn da door zou geven dat hij het bloed naar haar huisadres op moest sturen en dan zou zij het verder regelen met het lab, maar weet niet meer precies hoe het zit.
ze vond het na alle makken en da frutsels een beetje lullig om een maand op een uitslag te wachten.
dus ik hoop dat ik deze week de uitslag heb.
ga morgenochtend wel ff de da bellen voor de zekerheid.
Door lobbes
OHHHHH wat ben ik blij dat je er weer bent en bedankt voor je mailtje ik heb je wel gemist hoor  ;)  wij kunnen aan elkaar ons een beetje optrekken he met die kneusjes van ons  
hopelijk heb jij straks een goede uitslag en kan ik ook nog leuk nieuws brengen   dat zou toch eens een mooi kadoootje zijn  :-*  :)
suc 6 Ellen
Door qyan
OHHHHH wat ben ik blij dat je er weer bent en bedankt voor je mailtje ik heb je wel gemist hoor  ;)  wij kunnen aan elkaar ons een beetje optrekken he met die kneusjes van ons  
hopelijk heb jij straks een goede uitslag en kan ik ook nog leuk nieuws brengen   dat zou toch eens een mooi kadoootje zijn  :-*  :)
suc 6 Ellen
whaha, ben ook blij dat ik er weer ben hoor.
nou, het is echt wat he met die kneusjes van ons, maar hopelijk hebben we binnekort allebei een keer goed nieuws, of in qyan zijn geval misschien wel slecht nieuws, maar hoop dat het in ieder geval ene keer duidelijk wordt.
en wordt het niet duidelijk, maar blijf ik die stijgende lijn zien in zijn doen en laten, vindt ik het natuurlijk ook prima.
en hoop dat lobbes snel van die kies verlost is en dat daar de problemen idd vandaan komen, zodat ook hij weer lekker op kan gaan bouwen.

:-* van moi en een  :P van qyan
Door qyan
net naar de da gebeld of de uitslag al binnen was.
hij had vandaag met utrecht gebeld waar het bleef.
dit bloedonderzoek duurt 2 a 3 weken en is dus niet ff gebeurt.
hhmmmmpppppp, nog langer wachten.
nou ja, we blijven wachten he ;D

weet wel waar het mank lopen dit keer door wordt veroorzaakt: qyan heeft een kloof/scheur in zijn voetzool links achter
Door lobbes
Hoi hoi wendy
Die voetzool hadden we nog niet he? :'( :-X
Het is toch wat  goed schoonhouden hoor dat kloofje koop maar biotex groen
Suc 6 en sterkte
knuf  Ellen en Lobje
Door qyan
Hoi hoi wendy
Die voetzool hadden we nog niet he? :'( :-X
Het is toch wat  goed schoonhouden hoor dat kloofje koop maar biotex groen
Suc 6 en sterkte
knuf  Ellen en Lobje
hoi ellen,
een kloof in een voetzool hadden we inderdaad nog niet gehad.
het is gemeen, maar heb er even op gedrukt, maar hij toonde geen pijn ??? dus vraga me af of het manken wel daarvan komt ???
biotex groen maak ik het idd al mee schoon.
zag het gisteravond om 17.50. aangezien ik hier niets in huis heb :-[ dus maar snel naar de dierenwinkel gerend en gevraagd wat ik erop moest smeren.
dus mij werd aangeraden (zal wel niet goed zijn denk ik, de dierenwinkel hier kennende)
berkenteer creme!
is dat wat berkenteer creme voor een scheur in een voetzool ??? ??? ???
of heeft iemand nog andere idieen buiten de biotex. want de voetzolen zijn erg droog, voordat straks in alle zooltjes scheurtjes zitten
Door lobbes
resque remedie creme
en gewoon pure HONING is erg zuiver en wondhelend
doe er binnens huis een baby sokje omheen anders heb je een mooie vloer met pootafdrukken  ;D weer is iets anders  ;D ;D zou JAN des bouvrie jaloers op zijn  ;D
groetjes ellen
Door qyan
resque remedie creme
en gewoon pure HONING is erg zuiver en wondhelend
doe er binnens huis een baby sokje omheen anders heb je een mooie vloer met pootafdrukken  ;D weer is iets anders  ;D ;D zou JAN des bouvrie jaloers op zijn  ;D
groetjes ellen
mwah, zie dat wel zitten hoor, gooi ik het ook nog de productie in, wordt jan des bouvrie zeker jalours :P
bar nu!!!! zal ze voor zijn
babysokje, waar haal ik dat in godsnaam op dit tijdstip vandaan dan ???
Door Angelique
Geen biotex gebruiken, daar wordt de wond erg week van en heelt daardoor nog slechter. Dan kun je beter een voetenbadje maken van water en Teatree-olie. Even 5 tot 10 minuten met het pootje erin na de wandeling.
Cremés op open wondjes smeren sluit de wond af en is dus niet echt een aanrader. Beter gewoon zuiver laten na het badderen.

hoi ellen,
een kloof in een voetzool hadden we inderdaad nog niet gehad.
het is gemeen, maar heb er even op gedrukt, maar hij toonde geen pijn ??? dus vraga me af of het manken wel daarvan komt ???
biotex groen maak ik het idd al mee schoon.
zag het gisteravond om 17.50. aangezien ik hier niets in huis heb :-[ dus maar snel naar de dierenwinkel gerend en gevraagd wat ik erop moest smeren.
dus mij werd aangeraden (zal wel niet goed zijn denk ik, de dierenwinkel hier kennende)
berkenteer creme!
is dat wat berkenteer creme voor een scheur in een voetzool ??? ??? ???
of heeft iemand nog andere idieen buiten de biotex. want de voetzolen zijn erg droog, voordat straks in alle zooltjes scheurtjes zitten
Door Angelique
Volgens mij tot de 18e, heb ze vanmiddag nog aan de lijn gehad. (antwoordapparaat dan he :D)

hoi barbara,
ik hoop dat we morgen de uitslag hebben en anders vrijdag dan maar.
vindt het toch vreemd, want dat bloed moet naar overduin in oisterwijk, maar oisterwijk is tot 26 augustus gesloten wegens vakantie ???
Door qyan
Volgens mij tot de 18e, heb ze vanmiddag nog aan de lijn gehad. (antwoordapparaat dan he :D)
???ga ik morgen ook eens bellen, zou toch zweren dat ze tot de 27 of iets hadden gezegd ???
of heb door de zenuwen andere dingen gehoord, kan natuurlijk ook ;D
maar de da heeft het bloed toch naar utrecht gestuurd, dus maakt niet zo veel meer uit
Door qyan
Geen biotex gebruiken, daar wordt de wond erg week van en heelt daardoor nog slechter. Dan kun je beter een voetenbadje maken van water en Teatree-olie. Even 5 tot 10 minuten met het pootje erin na de wandeling.
Cremés op open wondjes smeren sluit de wond af en is dus niet echt een aanrader. Beter gewoon zuiver laten na het badderen.
nee, dat moeten we ook niet hebben, vanaf morgen dus geen biotex meer.
ook geen creme dus, gaan we morgen maar weer teatree olie halen ;D
maar als de wond weer dicht is, kan ik dan wel die berkenteercreme af en toe gebruiken om de zooltjes wat zacht te houden (hoe noem je dat)
want hij heeft echt hele droge voetzooltjes, of uierzalf ofzo ???
Door qyan
WE HEBBEN EEN UITSLAG!!!!!!!

hehe, bloedonderzoek was dus niet kwijt, maar omdat het onderzoek bijna nooit wordt uitgevoerd, had utrecht het ook niet geregistreerd, maar het is gevonden.

dankzij het ingespoten hormoon is de cortisol waarde omhoog geschoten.
de bedoeling was eigenlijk dat de cortisol waarde door het hormoon boven de 50 uit zou komen.
het is echt nog steeds ana de lage kant gebleven.
omdat het toch omhog is geschoten kan ik er in princiepe van uitgaan dat ook hierdoor de klachten niet worden veroorzaakt, maar.................
mijn da laat dit aan de internist over omdat het toch niet boven de waarde 50 is uitgekomen.

ik ben in ieder geval blij met de uitslag.
ondanks dat het niet zo hoog is uitgekomen dan ze dachten, is het toch omhoog gegaan.
IN MIJN VISIE: de bij-nieren werken.

overduin zal mij terugbellen vandaag of maandag en dan zal ik wel verder horen of ze de bij-nieren alsnog verder wil onderzoeken.
ik zal daar niet mee akkoord gaan en laat het bij deze uitslag.
om nu nog een veel verdergaand onderzoek te doen, terwijl er misschien helemaal niets met de bijnieren aan de hand is, doe ik niet.

ik vindt het welletjes geweest zo, het is tijd dat qyan kan gaan leven als ene jonge hond, zonder alle stress van onderzoeken naar aandoeningen die waarschijnlijk nog niet 50% in de buurt komen van wat hij werkelijk heeft.
ondanks dat de lymfeklieren op blijven zwellen, maak ik me de laatste tijd aan de ene kant niet meer echt ongerust.
johan de vos had me er al op gewezen dat de lymfeklieren waarschijnlijk het hele leven blijven groeien en weer slinken.
en dat is ook wat er gebeurd.

ik ga het er voor nu even bij laten, de laatste 2,5 maand gata het steeds beter met qyan, ondanks het virusje vorige week.
ook de poten gaan steeds beter nu de bespiering in zijn achtehand wat in kracht aan het toenemen is.
ook het fietsn gaat super, hij draaft zoals het hoort.
de moeheidsklachten zijn ana het verdwijnen, hij heeft conditie voor 10, is levendig, vrolijk, energoiek.
het begint gewoon weer ene jonge hond te worden.

misschien dat ik met de tijd wel spijt krijg dat ik stop met de onderzoeken en dat er werkelijk wat is, maar voor hetzelfde geldt is het toch door alle medicijnen en antibiotica verergerd en gata het van nu afaan steds beter.
qyan gaat voor nu gewoon weer heerlijk leven zoals het hoort.

gr wendy en een lebber van qyan
Door Lizzy
Hee Wendy! SUPER om te horen dat ze het bloed toch hebben gevonden en dat dit onderzoek niet meer overnieuw gedaan hoeft te worden! Nou goed, nog even op dat telefoontje wachten en dan weet je (hoop ik) nog meer. Of je verder wilt onderzoeken of niet: die beslissing is natuurlijk helemaal aan jou. Krijg je er spijt van, dan start je toch gewoon weer waar je nu gebleven bent? Ze zullen deze uitslagen allemaal toch wel bewaren? Nou Wendy, ik ben in ieder geval zeer blij dat het op dit moment goed gaat met Qyan. Laten we maar hopen en duimen dat het zo blijft!!!
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door