Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
346
68%
Mijn beide honden (border terriers) zijn werkelijk dol op hondenpoep helaas :'(. Ze deden het zowel toen ze brokken aten en ook nu ze vers eten. Heb van alles geprobeerd zonder enig resultaat. Ze eten niet alle drollen, vooral grote hopen zowel vers als verdroogd!!!

Evelyn
Door Eidos
Heb een foutje gemaakt en een verkeerd antwoord gegeven ( ja, alleen toen hij brokken at )... Had even niet door dat het alleen om hondenpoep ging :-\ :-[ :-[

Eidos heeft toen hij nog pup was ( duitse herder ) en brokken at wel kattenpoep gegeten ... Nu eet hij geen poep meer, alleen als hij een heerlijke verse koeievlaai of paardendrol ziet liggen is het soms nog erg verleidelijk voor hem ( vooral de koeievlaai ziet er ook wel heel erg uit als fyto :P , dus geef hem ongelijk :P ;D)
Laatst gewijzigd door Eidos op zo 11 jul 2004, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loti
Mijn teckel van 8 maanden is hondenpoep gaan eten op de dag dat ze nierdieetbrokken kreeg vanwege de levershunt. Ik heb dus het 1ste ingevuld.
Ze krijgt al weer 3 maanden 's ochtends brokken en 's avonds versvlees, maar blijft helaas fanatiek hondenpoep eten. Mijn andere teckel van 5 jaar heeft het nooit gedaan.

Ik kreeg een tip over een homeopatisch middel tegen poep eten: Carbo Vegetabilis D 8 (schreef hier al eerder over)
Gisteren begonnen. 3 x daags 1 korrel.
Vanmiddag ging de hond overgeven na poep eten, wat nooit eerder gebeurd is. Zou dit toeval zijn :-\ of zou het komen door dit middel ???
Door ine
Heb een rottweiler gehad (vlees en later brokken) die nooit poep at.
Een boxer (brokken en blik) at alleen koeiepoep.
Mijn labradors eten geen van allen hondenpoep, alleen Nina at graag kattepoep, maar sinds de katten ook op CB staan niet meer.
Dus 8 labradors, 1 rottweiler en 1 boxer, geen hondenpoepeters.
Door Femke
Sunday eet geen hondenpoep, alleen paardenpoep als hij de kans krijgt (en het vers is)

Bowie eet wel poep, naar mijn idee wel minder sinds hij vers eet maar tis nog niet over. Opvallend: Vooral in de winter, 's zomers heeft hij er niet zo'n behoefte aan.
Ik heb ingevuld van brokkenhonden, omdat er verder in de buurt niemand vers voert (en volgens mij blijven die van brokkenhonden ook langer liggen)
Door Elvira
Zingaro at geen poep toen hij brokken kreeg en ook nu niet nu hij carnibest krijgt (ook niet toen hij Duck kreeg). Ook paardenpoep laat hij liggen, alleen als er andere honden van eten, neemt hij ook een hapje. Toevallig vertelde vandaag op de training iemand wiens hond hondenpoep at (labrador, eierkoeken had ze al geprobeerd). Een vriendin van me fokt labradors en zij heeft ook poepeters (van haar andere honden).
Zingaro is een golden retriever. Mijn vorige goldens hebben ook nooit poep gegeten (wel paardenvijgen en konijnenkeutels). Hij rolt trouwens wel in mensenstront.
Dat is ook niet alles
Door crutz
heb op NEE gestemd,
dit ondanks dat Ace t wel gedaan heeft,
MAAR,
dat was alleen de eerste 2 wk dat hij bij ons was en t is ook vanzelf overgegaan,
hij at toen ook alleen zn eigen ontlasting (als hij de kans kreeg ;D) en t ging eigenlijk over toen hij alle buurt honden "kende"
verder nooit honden gehad die dat gedaan hebben of doen..........................vandaar toch NEE gestemd omdat t dus snel en vanzelf over is gegaan bij Ace
Door Peet
Beau vrat zeker poep, maar eigenlijk alleen die van hemzelf... :-X :P...Sinds hij op kvv staat, heeft hij het nooit meer gedaan. Tunja heb ik er nooit op kunnen betrappen, echt een net meissie....

Paarde- en kattendrollen zijn echter nog altijd interessant....mits vers (!!). :P
Loti schreef:
Ik kreeg een tip over een homeopatisch middel tegen poep eten: Carbo Vegetabilis D 8 (schreef hier al eerder over)
Gisteren begonnen. 3 x daags 1 korrel.
Vanmiddag ging de hond overgeven na poep eten, wat nooit eerder gebeurd is. Zou dit toeval zijn :-\ of zou het komen door dit middel ???

Ik ben ontzettend benieuwd naar je bevindingen met dit middel. Ik zou zo ontzettend graag iets vinden wat het poepeten doet verminderen, maar ze vinden het volgens mij gewoon lekker!
Evelyn
Door qyan
ik heb ingevuld alleen toen hij brokken at.
toen qyan brokken at, wel of niet met vleesdagen, at hij alle soorten poep die maar op zijn weg kwamen.
eendenpoep, ganzenstront, honden, katten, konijnen, paarden.
toen hij helemaal over ging op vers verdween dat niet meteen, maar na 2 maanden vers werd het al stukken minder en verdween niet veel later meteen.
hij laat nu zelfs verse paardendrollen liggen en kijkt er niet eens naar.

gr wendy
Door Urs
De honden eten kvv en brok
Teckel Cato: Eet het liefst diarree honden poep, en eet eigenlijk alleen poep op de kvv dagen
Teckel Floortje: eet geen hondenpoep wel vogel poep, kan je lekker van de straat schrapen met je tanden.
Franse basset Jasper: eet geen honden poep, jat wel eens een kattedrol uit de bak.
En voor alledrei zijn paardedrollen erg lekker.

Ik ben van mening dat het eten van poep heel vaak ermee te maken heeft dat bepaalde brokken fabrikanten de brok vol douwen met kunstmatige geur en smaak stoffen die er hetzelfde weer uit komen en dus erg lekker zijn voor andere honden. Poep eten kan ook een gewoonte zijn. Of eventueel toch een tekort in de voeding?? En misschien gaat een hond die zich niet lekker voelt viezigheid eten om zich beter te voelen wat alleen maar averechts werkt en zich nog beroerder voelt en nog meer viezigheid ( poep) gaat eten. "t zou kunnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door