Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Femke schreef: jeetje Natas dat is vervelend voor Beau zeg.... de hond van mijn ex-huisgenote heeft het ook een keer gehad, het is inderdaad erg pijnlijk. Volgens mij hebben wij toen geen pijnstillers gegeven, wel zijn we naar de DA geweest die adviseerde om een paar dagen kalm aan te doen (niet teveel spelen) omdat een staart bij heel veel bewegingen en zeker bij zwemmen zeer intensief gebruikt wordt.

Knuffeltje voor Beau (doe maar 2x de volwassendosering, dat kan hij wel gebruiken :P)

Nee, zwemmen mag hij zeker voorlopig niet. Ik heb het idee dat Beau, door zijn slechte poten, zijn staart nog meer dan andere honden moet gebruiken bij het zwemmen en dat daardoor misschien de kneuzing is ontstaan. En ik maar denken dat het goed voor hem zou zijn om te zwemmen  :(

Vanavond heeft hij zich zelf al rustig gehouden, zijn flosstouw is de hele avond in de speelgoedmand gebleven.

Knuffels vindt hij altijd heerlijk, jullie krijgen allemaal een grote kus terug van hem!  :-*
Het gaat vanochtend een stuk beter met Beau. Vannacht heb ik hem 2 keer horen janken, waarschijnlijk toen hij zich omdraaide. Sinds ik vanochtend beneden ben, heb ik hem nog niet 1 keer horen piepen, en hij is weer gewoon vrolijk (op zijn staartje na dan, dat hangt zielig naar beneden). Hij krijgt nog wel een paar dagen de Arnica druppels, maar zwaardere pijnstillers lijken niet nodig te zijn.
*Natasja* schreef: Nee, zwemmen mag hij zeker voorlopig niet. Ik heb het idee dat Beau, door zijn slechte poten, zijn staart nog meer dan andere honden moet gebruiken bij het zwemmen en dat daardoor misschien de kneuzing is ontstaan. En ik maar denken dat het goed voor hem zou zijn om te zwemmen  :(

Vanavond heeft hij zich zelf al rustig gehouden, zijn flosstouw is de hele avond in de speelgoedmand gebleven.

Knuffels vindt hij altijd heerlijk, jullie krijgen allemaal een grote kus terug van hem!  :-*

ik denk dat het er een beetje aan ligt hoe je hond zwemt. Ik heb voorheen vlakbij een steiger gewoond, en daar kon je heel mooi zien wat voor bewegingen je hond maakte als hij aan het zwemmen is. Sunday zwemt echt 'baantjes'(geen gezicht) dus eerst een lange lijn naar links, dan omdraaien voor een lange lijn naar rechts. Dan op de rechte stukken gaat de staart vrij rustig achter de hond aan.
De beagle van m'n ex huisgenote echter die zwom steeds rondjes en wendingen en dan moet de staart echt hard werken.

Fijn dat het vandaag in elk geval beter gaat  :-* :-*
Boy heeft vaak een coldwatertail. Het is wel gevoelig bij hem, maar voor zover ik kan inschatten niet echt zeer pijnlijk.
Bij hem zakt het na 2 dagen af meestal.
Maar ja, net als bij mensen zullen er ook diverse "pijngrensen" zijn die per hond verschillen.
Geef hem maar een dikke knuffel.  :-*
Het gaat steeds beter met Beau: we waren gisteravond bij mijn ouders wezen eten, hondjes waren thuisgebleven. En waar hij gisterochtend bij mijn schoonouders hen nog niet kon begroeten met een kwispel, kon hij dat gisteravond bij ons wel  :D Ook is hij weer gewoon vrolijk en doet eigenlijk alles weer. Nou ja, behalve zwemmen dan  8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door