geer schreef: Neeej, ik bedoel dat IK bij Puur Natuur werk en gisteren bij jouw dierenarts op bezoek was![]()

Owww ben ik toch nog niet helemaal ingeburgerd op BP

En nu ga ik dus ook balen, we waren er om 18.30u
Moderator: Lizzy
geer schreef: Neeej, ik bedoel dat IK bij Puur Natuur werk en gisteren bij jouw dierenarts op bezoek was![]()
Staftime schreef: Fijn dat het weer wat beter gaat!Zo kan Boef ook hoesten. Meestal doet hij dat als er iets in zijn keel zit, bv een grasspriet ofzo.
Even een vraagje:
Ik hoor mensen altijd praten over een zeehondengeluid???
Maar Romeo hoest heel anders, echt met kracht.
Moeilijk uit te leggen maar ik ga het toch proberen.
Het klinkt alsof hij eerst zijn keel met al zijn spieren heeft dichtgeknepen, en daarna keihard openklapt.
Het zijn net een soort van knallen die je hoort.
Het is echt een vreselijk naar geluid, en zorgt alleen maar voor meer pijn aan de keel.
Staftime schreef: Reverse sneezing klinkt helemaal niet als hoesten.Geweldig en ik dacht zelf dat ik dierenartsen al zo wantrouwde. Meneer vond het ook nodig om nog even te vertellen dat brokken het aller beste voer zijn dat je je hond kunt geven. Ja hoor, vind ik ook.
Heel vreemd dat je dierenarts dit zegt.
Hoe zal ik het omschrijven....
Reverse sneezing klinkt een beetje als een zeehond, maar je ziet duidelijk dat de hond naar binnen ademt ipv naar buiten.
Bij sommige honden klinkt het ook een beetje alsof je hond een varken nadoet, maar dan zoals mensen dat doen (niet erg duidelijk uit te leggen)
Als je hond slijm uithoest is het dus naar buiten ademen tijdens het 'hoestgeluid'
Sher schreef: Ik voel me na het lezen van dit onderwerp wel wat belazerd. Ben zaterdag bij mijn dierenarts geweest, omdat mijn hondje hoestte en ik naar cursus moest. Ik had over kennelhoest gelezen en durfde het niet aan om mijn hondje mee te nemen met een besmettelijke ziekte. Volgens de dierenarts had mijn hond reverse sneeze en géén kennelhoest. We zijn dus, op aanraden van de dierenarts, gewoon naar cursus geweest.Kennelhoest is een virus. Je kan het wat vergelijken met griep bij mensen. je kunt ze er voor enten, maar dat geeft niet 100% garantie dat ze het niet krijgen. De meeste volwassen honden kunnen kennelhoest prima aan. Ze krijgen dan een zere keel wat het hoesten opwekt. Slijm hoesten met een schrapend geluid is typisch kennelhoest.
Vandaag is mijn hond begonnen met het ophoesten van slijm en zelfs met braken. Ik dus weer naar de dierenarts. Andere dierenarts en nu met het verhaal dat ze een geïrriteerde keel heeft. Ze heeft geen koorts en is verder wel fit, dus volgens hem heeft ze absoluut zeker weten geen kennelhoest. Volgens hem hoef ik haar alleen twee keer per dag een beetje hoestdrank te geven en dan gaat het binnen een weekje wel weer over.
Uit de berichten hierboven begrijp ik nu dat ze toch kennelhoest heeft?![]()
Is dit verder nog riskant? Ze is acht maanden.![]()
Sher schreef: Ze heeft bij de da ook gehoest en die heeft me toen verteld dat dit door een zere keel kwam. Volgens hem had ze een zere keel door kauwmateriaal of trekken (doet ze niet) of schoonmaakmiddelen (ik heb geen schoonmaakbedrijfHet hoeft geen afgesloten ruimte te zijn. Honden kunnen het over geven door te hoesten, dus het kan overal waar honden elkaar ontmoeten. Trainingen, speelvelden, wandelen, ringtraining enz.). De zere keel kon dus van alles komen, maar niet van kennelhoest. Dat kregen alleen honden die samen in een afgesloten ruimte zaten. Hij wist dit absoluut zeker.
Ze heeft inmiddels twee keer hoestdrank gekregen en een paar keer honing. Het gaat nu volgens mij al weer een stuk beter, want ze heeft nog niet weer gespuugd.
Sher schreef: Ze heeft bij de da ook gehoest en die heeft me toen verteld dat dit door een zere keel kwam. Volgens hem had ze een zere keel door kauwmateriaal of trekken (doet ze niet) of schoonmaakmiddelen (ik heb geen schoonmaakbedrijfEen da die zoiets zegt?). De zere keel kon dus van alles komen, maar niet van kennelhoest. Dat kregen alleen honden die samen in een afgesloten ruimte zaten. Hij wist dit absoluut zeker.
Ze heeft inmiddels twee keer hoestdrank gekregen en een paar keer honing. Het gaat nu volgens mij al weer een stuk beter, want ze heeft nog niet weer gespuugd.