Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
pike schreef: Kippeneiwit in brok is, doordat het verhit is, totaal anders en niet meer vergelijkbaar met kippeneiwit in vers vlees. Honden die allergisch zijn voor kippeneiwit uit brok, zijn dat meestal niet voor verskippeneiwit.
Overigens heeft mijn hond ook maandenlang ontgiftigingsverschijnselen vertoond alleen bij hem kwam het niet door de huid maar door de darmen naar buiten.
Ik ben er ook van overtuigd dat het bij gevoelige honden heeeeeeeeeel lang kan duren voordat ze het goed doen op BARF. Het is een kwestie van geduld en vertrouwen hebben in wat je doet en dat is heel moeilijk, want je gaat ontzettend twijfelen aan jezelf. :-\
Door pike
Het was inderdaad moeilijk. Pike had natuurlijk al darmproblemen, daardoor kwam ik ook hier op bp terecht. En als je dan maanden lang problemen houd, en vele slapeloze nachten, moet je toch echt wel op je tanden bijten en doorzetten. En inderdaad geloven in wat je doet. Gelukkig was ik 100% overtuigd van hetgeen ik mee bezig was. En de problemen werden op de duur minder heftig, korter van duur en doofden uiteindelijk helemaal uit. Volhouden is het motto. En natuurlijk kan je hond allergisch zijn voor een bepaalde stof dat zal ik niet ontkennen, maar ik zou niet meteen op voorhand al vanalles aan de kant schuiven behalve dan alles wat naar graan riekt  ;)
Door Boefies
Babs, ook een Fauve  ;D, is wel degelijk allergisch voor eiwitten voor kip/gevogelte. Of het nou in vers of in een snack of brok zit.

Dus ik vermijd echt wel elk mogelijk product van gevogelte!
Door evenstar
Rosalie schreef: Thanx, ik zal zeker de anti-vlooienmiddelen in de gaten houden. Heb ook eens gehoord dat lavendel-olie op de vacht sprenkelen zou helpen. Heeft iemand daar ervaring mee? En ik houd haar in ieder geval op de KVV en ik wil part-time gaan barfen. Als ik idd lees waaruit de brok bestaat dan ben ik al over de streep.
vlooien en mijten houden niet van lavendel -tea tree en geranium olie ook help dit mengsel tegen de jeuk wel verdunnen met een basisolië. Zelf neem ik altijd jojoba olie omdat deze de huid rustig maakt
vr gr evenstar
Door Greece
O.k. ik ben helemaal overtuigd dat het een kwestie van volhouden is.
Zeker nu ze al veeel minder op haar buik,borst en liezen krabt. Zelfs het bijten op haar poten mindert al (iets).
Door MoniqueAppels
In alle kvv-voeders waar gemalen botten in zitten als calciumbron, zit kip. Ze gebruiken hiervoor namelijk kippenbotten, andere botten zij niet te malen.
Door Boefies
Rovanna schreef: In alle kvv-voeders waar gemalen botten in zitten als calciumbron, zit kip. Ze gebruiken hiervoor namelijk kippenbotten, andere botten zij niet te malen.

Maar vermelden zij dat ook op de verpakking??
Door Laura2004
Rovanna schreef: In alle kvv-voeders waar gemalen botten in zitten als calciumbron, zit kip. Ze gebruiken hiervoor namelijk kippenbotten, andere botten zij niet te malen.
Dat dacht ik ook ja, ik dacht dat alleen in cb eend/rijst geen kip zit.
Door tt-tjes
Klopt, dat was ook de reden waarom ik Balou (allergisch voor kip) niet van de diarree af kreeg, nu barf ik compleet en het gaat goed. Het heeft bij hem echter ook heel lang geduurt.
Door Boefies
Maar zit in de CB Light dan ook kippenbot?? Moeten ze dan dan niet bij de analyse vermelden?
Babs krijgt nu nog de Light van CB....

Ik ga ze meteen even mailen! :g:

In Rodi en Duck wordt geen bot verwerkt, toch?

Er blijft voor Babs met een gevogelte allergie niet veel over....
Laatst gewijzigd door Boefies op wo 21 nov 2007, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
didot heeft ook een uitgebreide allergie.
hij kan niet tegen lam, kip, rund en de meeste grazers.

Hij barft met: haas, eend, konijn,kwartel, patrijs, parelhoen,duif, vis soms wat kalkoen (nog proberen)
op dit moment ligt er zelfs kangaroevlees in de viezer.
Hert krijgt hij ook , maar ik kan nog niet met zekerheid zeggen of hij daar echt goed tegen kan.

Op elke kvv heeft hij problemen gehad, sinds hij barft gaat het stukken beter. Een hele mooie volle vacht zit er niet in, maar hij is energiek, mooi op gewicht en glimt :)
Door Boefies
Jet en Babs schreef: Maar zit in de CB Light dan ook kippenbot?? Moeten ze dan dan niet bij de analyse vermelden?
Babs krijgt nu nog de Light van CB....

Ik ga ze meteen even mailen! :g:

Ik heb al een reactie terug gekregen van Bunschoten Diervoeders en in Carnibest Light zit geen bot verwerkt, ook niet van kip.

Gelukkig maar...
Door pike
Jet en Babs schreef:
Ik heb al een reactie terug gekregen van Bunschoten Diervoeders en in Carnibest Light zit geen bot verwerkt, ook niet van kip.

Gelukkig maar...
wat gebruiken ze dan als calciumbron?  ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door