Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
Jolly schreef: maandag toch maar ff Da weer pesten?
dat opzeker, want hij is nu ookal weer groter.
zijn nu geen 3 kleintjes meer, maar gewoon 1.
hij zit wel los, is uh, ja hoe leg je het uit, een beetje plat.
als ik zijn vel beetpak heb ik hem ook gewoon helemaal beet, lijkt een soort schijf te zijn, is een beetje hard. ???
het doet hem ook geen pijn ofzo als je eraan zit of erin knijpt.
hoe vaak kan een bult veranderen in 2 dagen, bij qyan vaak dus.
dat beest heeft ook altijd iets aparts :-\
Door Lupa
Lupa is ooit geopereerd eraan.
Het was een bult die eruit zag alsof een 25 cent munt erin geschofenwas, maar het was wel aan de buitenkant open, de ene dag was het vuurrood de andere dag niet en de ene dag was groot en de andere dag weer niet.
Maar e bult van qyan kliknt niet als deze.
Ik weet de nam niet meer van deze soorten bulten.
Ik zal vanavond blijven denken ::)

iets met hystio......nogwat
Door qyan
Lupa schreef: Lupa is ooit geopereerd eraan.
Het was een bult die eruit zag alsof een 25 cent munt erin geschofenwas, maar het was wel aan de buitenkant open, de ene dag was het vuurrood de andere dag niet en de ene dag was groot en de andere dag weer niet.
Maar e bult van qyan kliknt niet als deze.
Ik weet de nam niet meer van deze soorten bulten.
Ik zal vanavond blijven denken ::)

iets met hystio......nogwat
de naam van het soort bult wat lupa had, of het soort bult wat qyan nu heeft ???
maar idd, het is net of er vlak iets onder zijn huid geschoven is, dat is de juiste omschrijving!
is alleen wel wat groter nu als een 25 cent munt, is ook niet rond, maar beetje ovaal achtig.
Door SHIVA
Hoi Wendy
het zal jullie eens meezitten zeg
als ik het zo leest denk ik aan een vetbult
die zitten ook los en kan je beetje verschuiven
de ene dag voelen ze iets grooter als de andere dag
maar ga gewoon even naar de da om het zekere voor het onzekere te nemen
en ik hoop voor jullie dat het niets bijzonders is
veel sterkte ermee en een lebber voor quan
gr shiva
Door qyan
hoi shiva,
maar is een vetbult ook zo hard dan?
hij wisselt idd van grote, dus dat klopt alvast.
maar stel het is een vetbult, moet dat weg gehaald worden of kan dat ook vanzelf weer weggaan?
Door SHIVA
Een vetbult gaat niet vanzelf weg
het kunnen er wel meer gaan worden,
als het een vetbult is
kan je het laten zitten of je kan het weg laten halen
maar het geeft je geen garantie dat er geen andere vetbulten bijkomen
ze kunnen hier heel oud mee worden zonder last ervan te hebben
mensen kunnen ook veltbulten krijgen
heb ooit een klant gehad die er een op haar rug had zitten en met behulp van massage werd hij wel iets kleiner en zachter maar weg gaan nee dat niet
maar met bultjes moet je altijd even naar laten kijken
en als je dan de uitslag weet en het blijkt een vetbult te zijn zou ik zeggen voorlopig laten zitten
gr shiva
Door qyan
ik ga er voor mijn eigen goeie gevoel maar even vanuit dat het een vetbult is, anders heb ik geen weekend meer :-\
maar ik laat er idd wel naar kijken, zou toch eem biopt genomen worden als het niet minder werd.

misschien een domme vraag (ik weet het wel, domme vragen bestaan niet, maar toch ;D)
krijgt een hond vetbulten indien zijn eten te vet is ofzo en die vetten niet goed verbruikt of iets dergelijks?
Door Lupa
ik weet dat bij de Hovawart vetbulten voorkomen, het is een beetje een raskwaal(van de hovawart dan).
iK KEN EEN HOVAWART DIE ZIJN VETBULTEN OPENKRABTE(sorry capslock aan :-[)

de bultvan Lupa het hystisithoom
maar als ik het zo hoor is het anders bij qyan
Door SHIVA
Wendy
daar durf ik je geen antwoord op te geven
honden die vleesvoer krijgen kunnen er last van hebben
maar de brokken honden ook
smilley de flatc. van mijn schoonzus heeft ook een vetbult
heeft de zelfde brokken gegeten als die van mij en ze voert net als ik nu ook vers vlees ze is een wwek later begonnen
mijn honden hebben er geen last van
waar zit het dan in
ik kan het wel eens voor je opzoeken maar dan krijg je een iets ander antwoord dat doe ik dan wel via de pb
als je dat wilt natuurlijk
gr shiva
Door qyan
is goed, doe maar via de pb.
heb net al ff op google gezocht, maar onder het kopje vetbulten krijg je ook niet echt veel
Door avalon
Gosamme Wendy Is qyan dan helemaal niks gegund? Mag hij nooit vrij zijn van wat voor kwaltje dan ook? Arm beest geef hem maar een stevige knuffel en een lebber van mijn meiden. :P :P :-* :-*
Door Ordell
Vaak valt een bultje nog mee. Mijn hond heeft/had er 1 in zijn nek zitten. Die heb ik een tijd geleden laten zien aan de DA en het blijkt alleen maar helder vocht te zijn wanneer je er inprikt. Aangezien Max niet zo'n lekkere jongen is bij de DA doe ik het voortaan eens in de zoveel maanden zelf.
Ze noemen dat een "waterwratje", misschien is het dat bij Gyan ook wel. Gewoon na laten kijken dan weet je het zeker.
Door Hitam
Als het zo van grootte en hardheid wisselt, zal het wel een ontsteking zijn. Die kunnen soms deels genezen en dan weer ineens erger ontsteken. Misschien zit er toch nog iets in, een houtsplintertje ofzo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door