- zo 14 mar 2004, 18:21
De allergieën: Als je niet weet waar jij of je hond of je kind allergisch voor is, spaar je alles op in een potje (fotorolletjes"busjes"doen het uitstekend). Etiketje erop en klaar is kees. Bij pollen is dat erg lastig weet ik, allerlei soorten grassen en bloesems verzamelen. Veel mensen die bij mij komen met een vermoeden van allergie weten ook niet wat het veroorzaakt, soms is het zoiets stoms als leidingwater.
Stel je voor dat aan jou gevraagd wordt of je fibromyalgie hebt? Hoe zou je reageren? De vraag zelf roept al zo veel stress op dat er geen spier meer te testen valt. Ik vind dit ook geen zinvolle vraag. Zelf zou ik eerder vragen wat we kunnen doen aan de klachten. De diagnose kan goed door een arts gesteld worden, die heeft daar een vaststaand protocol voor en er zijn een aantal zaken die voor moeten komen wil je die diagnose erop kunnen plakken. Mijn behandeling is meer gericht op de individuele klachten en of de diagnose nu vastgesteld is of niet, vind ik minder interessant. Je zult niet de eerste zijn die negen van de tien symptomen heeft en daardoor niet de diagnose opgeplakt krijgt. De duivelsklauw ken ik niet. Uit het bovenstaande verhaal kun je wel concluderen dat of je nu wel of niet fibro hebt, het jou wel zou kunnen helpen. Dat is wel weer uit te testen, of gewoon uitproberen.
Laatst gewijzigd door alies2 op zo 14 mar 2004, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.