Lizzy schreef: Oh OK. Hij snapte het dus welHihi, ben daar wel opgelucht om, zeg. Als ik alles zo lees........mijn god..

Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Oh OK. Hij snapte het dus welHihi, ben daar wel opgelucht om, zeg. Als ik alles zo lees........mijn god..
Lizzy schreef: Meestal (maar niet altijd) ontstaat struviet door een blaasontsteking. En dat kan een BARF-hond ook gebeuren natuurlijk... De bacterieen in de urine veroorzaken een verhoging van de pH waarde. En door deze alkalische urine, lossen bepaalde sedimenten niet meer op met als gevolg: struviet. In de meeste gevallen is er een AB nodig en moet de urine tijdelijk verzuurt worden.Bedankt!! Het gekke is dat haar urine al verschillende keren op blaasontsteking is gecontroleerd maar dat deze steeds schoon was. Kan er dan toch ondanks dat een ontsteking in de blaas zitten? In welke levensmiddelen zit magnesium?
Mocht er geen bacterie aanwezig zijn en wel struviet: dan moet je tijdelijk stoppen met het geven van groente (volgens Tannetje moet je verlagen c.q. tijdelijk stoppen). Je moet zo weinig mogelijk magnesium geven. Je geeft al niet zoveel vleesbot, meen ik me te herinneren? 40% vleesbot is prima bij struviet. Verder moet je de urine aanzuren (ascorbinezuur, cranberry, appelazijn). In brokken verhogen ze het zout gehalte zodat de hond meer gaat drinken en dus beter door kan spoelen.
Joke Miedema schreef: Bedankt!! Het gekke is dat haar urine al verschillende keren op blaasontsteking is gecontroleerd maar dat deze steeds schoon was. Kan er dan toch ondanks dat een ontsteking in de blaas zitten? In welke levensmiddelen zit magnesium?Ik durf het je niet te zeggen... Volgens mij zijn de strips die ze gebruiken om dat te meten behoorlijk betrouwbaar. Maar, de urine wordt nu op kweek gezet dus als er een bacterie in zit: dan weet je dat gelijk.
Joke Miedema schreef: Het leek hem niet waarschijnlijk dat de bacterieen via de ontstoken vagina in de blaas terechtgekomen zijn maar ik sta nergens meer vreemd van te kijken. Het gaat hier altijd anders dan normaal :-\En hoe zouden bacteriën anders in de blaas terecht moeten komen? Via de nieren?