Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door arenda
ik denk dat het bij mijn hond ontstaan is in de tijd dat ze haar achterpoot gebroken had.Daar heeft ze toch een paar weken heel rustig mee moeten doen, in het begin mocht ze zelfs de voor haar ingerichte kamer niet uit.en het was een pup van 7 mnd nog maar, dus dat was al niet makkelijk.
eerst is er gips geprobeerd maar na drie weken bleek dat dat dus helemaal geen resultaat opleverde, daarna is ze geopereerd en zijn er 3 pennen in gezet.
dit ging beter maar nu moest ze wel een kap om. toch kwamen na een paar weken de pennen in het zicht aan de buitenkant
dus nu een operatie om de pennen eruit te halen.
ik denk dat die hele toestand zo n 3 mnd geduurd heeft.en ook daarna liep ze nog niet zo soepel als een jonge hond betaamd.
maar nu gaat het goed, alleen dat stomme kluiven dus :-\
maar ga het in elk geval proberen al ben ik bang dat ze die sokjes dan zo in stukken eraf bijt :(
en een kap ??? kan dat ding ff niet meer zien, trouwens het lukte haar op een gegeven moment ook om die eraf te krijgen en dan vonden we die in stukjes in een hoek. hoezo een hekel dr an.
en tja de kong.....ben er mee bezig, mn andere hond bijt de brokken ervan af, nou ja...de barsten verschijnen er in. maar geloof dat quinty de boel aardig heel laat. maar hoe dan ook, ik ga stug verder om het haar af te leren >:(
Door Sonja
Paul_Barte schreef: Sonja, bij probleemgevallen adviseer ik 1 ml per 10 kg hond per dag.
O help, hoeveel mg borageolie gaat er in 1 ml borageolie? :-\
Door Sonja
arenda schreef: nu heb ik misschien een stomme vraag. kan kaalvreten van de poten ook niet gewenning zijn? voortkomende uit zich ooit verveeld hebben of zo? ik heb nl een teef die af en toe ineens korte beharing aan dr poten heeft :-\
waar ik dus echt niet blij mee ben, wil met het monster gaan fokken en daar moet ze toch echt nog wel kwalificaties voor halen.
moet ook zeggen dat als ze een krabbel van de kat heeft, dit elke keer een enorme korst wordt die er natuurlijk op een gegeven moment afvalt maar dus een totaal kale plek geeft. Dat vind ik toch ook wel een enigszins buitensporige reaktie :-\
ik zou er dolgraag wat aan doen, maar heb geen idee wat ???
Ik denk zeker dat een hond dit ook uit verveling kan doen. Ik heb daar bij Boef zelfs ook aan gedacht omdat je aan de huid waar ze heeft kaalgeplukt niks kan zien. Maar omdat ze verder dus echt een hele slechte vacht heeft, denk ik dat er bij haar toch meer aan de hand is.
Krijgt jouw hond alleen maar van die grote korsten en kale plekken als ze door de kat gekrabt wordt of heeft ze het ook met andere wondjes? Kattennagels zijn best vies en kunnen gemakkelijk infecties veroorzaken. Ik krijg zelf ook van de geringste krabbel van de katten een ontzettende jeuk.
Door Paul_Barte
Sonja schreef:

O help, hoeveel mg borageolie gaat er in 1 ml borageolie? :-\
;D ;D Over deze vraag hebben zich al heeeeel veel voorgangers de nek gebroken Sonja LOL.

1000 mg oftewel 4 capsules van 250 mg = 0,001 kg
1 mililiter = 0,001 liter

Indien je ervan uitgaat dat 1 liter olie daadwerkelijk 1 kilogram weegt zou dit dus betekenen dat 4 capsules gelijk zijn aan 1 ml.

Bij een hond van 30 kg zou je dus 3 ml moeten geven oftewel 12 capsules.......hoezo onbetaalbaar ;D
Door bob
hoi arenda ,als ik het zo lees denk ik dat ze zich dit heeft aangeleerd toen de pennen eruit zijn gehaald gaat het genezen en dat kan gaan jeuken ,dus bijten nu is het misschien geen jeuk meer maar een gewenning.of misschien kon ze niet tegen het staal en voordat dit uit haar lichaam is,maar ja dan zou je denken dat het over haar hele lichaam moet zitten.
ik denk toch gewenning en doordat jij je misschien fixeert op dat gene wat hij of zei doet,zorg je dat ze nog meer bevestigt wordt ,dus gaat er mee door.
Mijn hond had ook jeuk aan de poten gehad,da geweest zei dat het van zelf over ging,bob bleef doorgaan toen ingezwachteld met speciale tape zodat hij het er niet meteen van af haalde en deed er arnicazalf op en geen aandacht aan gegeven want zodra ik aan zijn poot zat ging die erop kluiven alsof het een bot was ,van die is van mij.
misschien zie je herkenning,ik zag dat die op een bepaalde tijd in een dip ging en ben toen met hem gaan spelen voor afleiding verstopte ik zijn speeltje en moest die zoeken,vond die het einde en tot mijn grote verbazing ,kluift hij niet meer op zijn poten.
probeer het ook eens je weet maar nooit ben erg benieuwd of het ook voor jou helpt.
succes groetjes astrid
Door arenda
nou ze heeft erna nog een hele tijd lastgehad van dr poot , echt een wond die nog een hele tijd gerommeld heeft.maar ze kluift op allevier dr poten trouwens :-\
Ik denk dat het een soort hondse nagelbijter is, want ik moet er ook bij zeggen dat ze dus,zodra ze de kans krijgt heel zachtjes op mijn nagels gaat lopen knabbelen ???
Ik weet het niet hoor, het is een raar portret dat ik in huis heb.
en over die kattenkrabbels :( nee denk eigenlijk niet dat het alleen die wondjes zijn die zoveel last geven.
Toen haar oren geplakt waren met die speciale lijm, heb ik ze ook los moeten halen omdat er zich korsten gingen vormen. En ook daarna kale plekken dus.
en exact zo op haar poot toen het gips eraf ging.Ontzettende smetplekken.
Maar het maffe is dat ze voor de rest eigenlijk helemaal niet zo n moeilijke huid heeft. nooit rood, nooit schilferig.
Eigenlijk een supergezonde hond, die nu ook supergezond eet ;D
Door Sonja
Paul_Barte schreef:

;D ;D Over deze vraag hebben zich al heeeeel veel voorgangers de nek gebroken Sonja LOL.

1000 mg oftewel 4 capsules van 250 mg = 0,001 kg
1 mililiter = 0,001 liter

Indien je ervan uitgaat dat 1 liter olie daadwerkelijk 1 kilogram weegt zou dit dus betekenen dat 4 capsules gelijk zijn aan 1 ml.

Bij een hond van 30 kg zou je dus 3 ml moeten geven oftewel 12 capsules.......hoezo onbetaalbaar ;D

Bedankt Paul!

Ik zat me inderdaad af te vragen of het soortelijk gewicht van borageolie vergelijkbaar is met dat van water. Zo ja, dan kwam ik kwam ook al op 12 capsules uit, maar ik vond dat zo onwaarschijnlijk veel (Ik had haar vorige week 2 capsules gegeven en toen ging ze al aan spuitkak) dat ik aan mezelf ging twijfelen. Lagere school is al een tijdje geleden, he ;D
Misschien was die diarree wel toeval, maar ik vraag me af of het misschien niet beter is om die hoeveelheid langzaam op te bouwen?
Door Paul_Barte
Sonja schreef:

Bedankt Paul!

Ik zat me inderdaad af te vragen of het soortelijk gewicht van borageolie vergelijkbaar is met dat van water. Zo ja, dan kwam ik kwam ook al op 12 capsules uit, maar ik vond dat zo onwaarschijnlijk veel (Ik had haar vorige week 2 capsules gegeven en toen ging ze al aan spuitkak) dat ik aan mezelf ging twijfelen. Lagere school is al een tijdje geleden, he ;D
Misschien was die diarree wel toeval, maar ik vraag me af of het misschien niet beter is om die hoeveelheid langzaam op te bouwen?
Hoi Sonja,

In principe is het s.g.(soortelijk gewicht) van olie inderdaad lichter als water ;)
Olie koop ik dan ook nooit per liter maar altijd per kilogram dat is gebruikelijk in de handel!! Haal dan ook uit een kilo altijd een paar flesjes meer als uit een liter ;D
Je kunt het inderdaad het beste langzaam opbouwen maar het kan zijn dat je hond bij 5 capsules absoluut geen last heeft en bij 6 aan de race gaat...zoals altijd is het een kwestie van uitproberen. Voer het op tot aan de race en dan eentje of twee minder !!
Ik neem aan dat je capsules in zijn geheel geeft..prik ze lek of knip het topje ervan af en lazer de buitenkant in de vuilnisbak. Het gaat om de olie en niet om de verpakking ;)
Door Sonja
Paul_Barte schreef:

Hoi Sonja,

In principe is het s.g.(soortelijk gewicht) van olie inderdaad lichter als water ;)
Olie koop ik dan ook nooit per liter maar altijd per kilogram dat is gebruikelijk in de handel!! Haal dan ook uit een kilo altijd een paar flesjes meer als uit een liter ;D
Je kunt het inderdaad het beste langzaam opbouwen maar het kan zijn dat je hond bij 5 capsules absoluut geen last heeft en bij 6 aan de race gaat...zoals altijd is het een kwestie van uitproberen. Voer het op tot aan de race en dan eentje of twee minder !!
Ik neem aan dat je capsules in zijn geheel geeft..prik ze lek of knip het topje ervan af en lazer de buitenkant in de vuilnisbak. Het gaat om de olie en niet om de verpakking ;)
Ja, het was me al eens opgevallen dat een fles olijfolie van een liter minder woog dan 1 kg.
De capsules geef ik inderdaad in z'n geheel. Ik geef er wel even een prikje in en geef ze dan aan Boef die er een keer op kauwt en ze dan doorslikt. Ze schijnt het erg lekker te vinden ???
Maar ik zal eens kijken of het me lukt de olie er helemaal uit te laten lopen. En ik zal eens zoeken of ik het niet in een flesje kan vinden. Die 50 capsules die in dit potje zitten zijn met hoeveelheden van 12 capsules per dag nauurlijk zo op. :(
Door Sonja
Het gaat iets beter met de huid- en vachtklachten van Boef. Ik heb haar 2x per week gewassen met Sebomild en was haar nu 1 x per week met Sebolytic.
Daarnaast heb ik de tondeuse er maar overheen gehaald ( :'( ziet er niet uit), maar daardoor drogen de wondjes sneller op. Ik maak nieuwe wondjes schoon (zijn er al minder) met teatree-olie en geef haar borageolie en graphicur II druppels. En inderdaad geen granen meer door het voedsel en in de gaten houden dat ze op training geen koekjes meer krijgt toegestopt.
Door Sonja
sharpie schreef: Hoi Sonja,

Paul Barte heeft zelf Borageolie in flesjes ;D
Stuur hem anders een PB.
Ja, dat weet ik. De borageolie die ik Boef de afgelopen weken heb gegeven kwam ook bij hem vandaan. ;D
Maar toch bedankt voor de tip!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door