Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
dat begrijp ik maar je zou er een korte vakantie aan kunnen plakken?!
je hoeft niet d hele rit in een ker te doen?
Door qyan
[quote="Lupa"]
dat begrijp ik maar je zou er een korte vakantie aan kunnen plakken?!
je hoeft niet d hele rit in een ker te doen?
[/quote]

daar heb je ook gelijk in!
qyan zijn fokker gaat trouwens ook altijd naar duitsland zit ik te bedenken.
Door Lupa
nou !!! opweg daar naar toe ken je toch nu wel mensen die een schuurtje over hebben voor je ? ;D
Door qyan
[quote="Lupa"]
nou !!! opweg daar naar toe ken je toch nu wel mensen die een schuurtje over hebben voor je ? ;D
[/quote]

misschien als we de fokker lief aankijken dat we kunnen overnachten ;D
die woont toch in friesland en niet ver van duitsland af ;D
Door Lupa
ik zou dat even gaan uitproberen, geen idee wat de kosten zullen zijn maar ja dan heb je tenminst een second opinion die echt een second opinion is.
Door sharpie
Volgens mij is het in duitsland ook nog eens goedkoper allemaal.

Wat een gedoe allemaal he Wendy :o :-\
Ik ken ook nog wel een goeie dierenarts in Enschede, daar is het ook al een stuk goedkoper dan in het westen van NL.

Zou het niet toch weer die Lyme zijn waar Qyan moeilijk door loopt ??? ??? ???

Moeilijk hoor :-\
Door qyan
[quote="sharpie"]
Volgens mij is het in duitsland ook nog eens goedkoper allemaal.

Wat een gedoe allemaal he Wendy :o :-\
Ik ken ook nog wel een goeie dierenarts in Enschede, daar is het ook al een stuk goedkoper dan in het westen van NL.

Zou het niet toch weer die Lyme zijn waar Qyan moeilijk door loopt ??? ??? ???

Moeilijk hoor :-\
[/quote]

geen idee of het weer lyme is.
dat wil de orthopeed dus ook eerst uit laten zoeken.
maar ja, tegen de tijd dat de uitslag er is zijn we ook weer 1 maand verder en als het toch iets met de ellebogen is vindt ik dat weer te lang eigenlijk.
want we zijn nu al boijna 4,5 maand verder :-X
Door sharpie
Ik zou dan toch eerst een second opinion van die botscan vragen als dat mogelijk is, bij iemand anders.
Als die nou bijv. niks afwijkends ziet op die scan, dan kan je kijken of je niet liever eerst weer op Lyme wilt laten testen.
Want een operatie is ook niet niks, maar goed als het niet anders kan moet je wel.
Sterkte. ;)
Door qyan
sharpie schreef: Ik zou dan toch eerst een second opinion van die botscan vragen als dat mogelijk is, bij iemand anders.
Als die nou bijv. niks afwijkends ziet op die scan, dan kan je kijken of je niet liever eerst weer op Lyme wilt laten testen.
Want een operatie is ook niet niks, maar goed als het niet anders kan moet je wel.
Sterkte. ;)
volgens mij heeft de orthopeed alleen de uitslag.
maar ga hem van de week toch ff bllen dat ik eerst een gesprek wil zonder qyan erbij, praat wat rustiger ;)
Door Hitam
Het kan heel goed de Lyme zijn. Ik zou niet laten opereren, zeker niet als hij er nu niet zoveel last van heeft.
Belangrijkste is nu dat je de Demodex wegkrijgt en zijn weerstand weer goed. Als je nu gaat opereren zal hij er alleen maar slechter op worden.
Door qyan
ik heb besloten dat we qyan idd (nog) niet laten opereren.
voor volgende week laten we bloed prikken op lyme "moet toch naar de da om qyan zijn ontlasting te laten controleren op wormen" dus laat meteen op lyme prikken.
en vraag een doorverwijzing naar fysio.
het was misschien stom geweest als het verkeerd uit had gepakt, maar ik kon het niet laten en moest eigenwijs zijn.
sinds zaterdag heb ik, t/m vandaag dus 3 dagen, met qyan gefietst.
30 min warm lopen, 10 min fietsen (heel rustig in ene drafje) en 30 min uitstappen.
sinds zaterdag heeft hij dus helemaal geen last meer van zijn poten en lijkt het wel of er nooit iets is geweest ??? ??? ???
en dat is iets waar ik dus geen snars van begrijp, want met duidelijke lpc klachten had hij nu al niet meer moeten kunnen lopen volgens mij ???

dus voordat er uberhaupt gesneden wordt, ga ik het toch eerst zo doen. bloed prikken en fysio ;)
Door qyan
hoi tannetje,
de demodex begint eindelijk wat verbetering in te komen, geen neiuwe plekken meer bij gekomen, ontstekingen zijn er niet meer bij gekomen en sommige plekken en veel puisten zijn gelukkig aan het verdwijnen.
dus dat gaat gelukkig de goede kant op.
en wat opereren betreft, zie mijn antwoord hierboven ;)
Door Lizzy
OK! Nou, ik vind het gewoon super dat jij je gevoel blijft volgen! Sterkte he Wendy. Ik hoop gewoon dat je gelijk hebt en er geen LPC is. Ik heb geen idee of hij niet meer had kunnen lopen met dit trainingsschema als het wel LPC had geweest... Maar ik ben blij dat hij zich goed voelt op het moment!
Groetjes, Lizzy
Door qyan
Lizzy schreef: OK! Nou, ik vind het gewoon super dat jij je gevoel blijft volgen! Sterkte he Wendy. Ik hoop gewoon dat je gelijk hebt en er geen LPC is. Ik heb geen idee of hij niet meer had kunnen lopen met dit trainingsschema als het wel LPC had geweest... Maar ik ben blij dat hij zich goed voelt op het moment!
Groetjes, Lizzy
van de orthopeed moesten we hem tot de operatie helemaal stil houden en het liefst maar 5 min per keer wandelen, want anders werd het te snel te erg.
weet je wat er gebeurd met 5 min per keer wandelen: dan is qyan zo stijf als een plank en kraakt aan alle kanten.
dat is iets wat we dus al een hele tijd niet meer doen. maar gewoon opgebouwd naar 30 min per keer om de 2 a 3 uur. en dat gaat super. ???
hij gaat 10 min per dag naar het bos (voor zijn geestelijk welzijn op de eerste plaats), langer durf ik nog niet, ook dat gaat prima ???
ik ga dus recht tegen het advies van de orthopeed in en er is niets aan de hand.
ik heb me al die tijd aan zijn advies gehouden, en qyan werd alleen maar stijver en het verergerde.
rust roest ???
ga wel eerst naar dorit ;)

qyan had een zo genoemde karperrug, liep/ stond altijd krom eigenlijk (net of de voor of achterpoten langer/korter waren dan de rest). hij loopt nu 1 maand alleen nog maar met een tuig om. de stand van zijn nek wordt beter en hij gaat zijn rug rechter dragen.

die uitslag voelt gewoon echt niet goed, en misschien dat het wel LPC is, zeg ook niet dat het niet kan, want met qyan weet je het maar nooit ;D
maar dit is gewoon mijn gevoel.
ik heb gewoon weer zo'n vreemd gevoel wat ik wel vaker heb gehad van: het is het misschien wel, maar het is niet de hoofdreden.
het is gewoon weer zo'n eng gevoel, je begrijpt me wel ::)
Door Ordell
Wendy, ik zit me te bedenken, is er al eens naar de polsgewrichten gekeken??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door